TL-tråden - v2 !

Hmm, då har jag testat med byglingen när den ej ville starta. Självklart efter att jag byglat så startade hojen och felkod c00 syntes på displayen, så den gången kunde jag inte se ngt fel. :/
 
Hojen började slira kopplingi veckan :gnissla förra ägaren hade haft problem med slir o köpt ett kopplingskitt med förstärkta fjädrar , han monterade bara fjädrarna den gången .

Så igår skred jag till verket,snacka om surprise när man var monterad o klar på en timme :yoparty

Behövde inte ens tömma oljan , den var bytt för 100 mil sen så det var skönt :banana
 
Dåså... Felet hände igen, men denna gången var jag förberedd! muahaha :)

Fick c12 i displayen som innebär:
"Crankshaft position sensor or circuit malfunction"

Men eftersom hojen startar om man låter den vara ett tag och inga problem inträffar under körning så är det väl antagligen givaren som inte är som den ska?
Förhoppningsvis ett rätt billigt fel att reparera?
 
Ja :/ var en tår i ögat när man såg den köra iväg från husse :(

Detta året blir det ingen, men nästa blir det antagligen en KTM 950SM
Annars finns det en RC8 till salu ;)
En väldigt värdig efterträdare till en TL.
 
Garagerensning TLS-97 originalkåpor i perfekt skick.

Tjena!

Länge sedan man hängde här men man känner igen en del namn och man får fortfarande bra svar på sina frågor ser jag, klockrent! :tummenupp

Rensade lite i mitt garage och insåg att dessa TLS originalkåpor kommer aldrig att monteras så de ska säljas. Nån som e sugen? De är verkligen i perfekt skick märkte jag, dekaler ser helt nya ut! Nästan otroligt på hojdelar från -97 men bra kvalité tyder det på.

Tänkte koll med gänget här innan de dyker upp på sporthoj annons och Blocket. Vad är skäligt pris för dem tycker ni? /Marcus



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Hej!

Jag funderar på en Tl1000s -97:a, ni som har erfarenheter av dessa och kan jämföra med andra, är det bra hojar? Jag förutsätter att alla "barnsjukdomar" är åtgärdade.

Hur är det med sprickor i ramarna och kassa bakdämpare, är det så illa som det verkar?
 
Hej!

Jag funderar på en Tl1000s -97:a, ni som har erfarenheter av dessa och kan jämföra med andra, är det bra hojar? Jag förutsätter att alla "barnsjukdomar" är åtgärdade.

Hur är det med sprickor i ramarna och kassa bakdämpare, är det så illa som det verkar?
Det är inte så sannolikt att ALLA barnsjukdomar är åtgärdade. Bland annat så är det några förändringar i lagerstorlekar i motorn på de senare modellerna...
De enkla sakerna kanske är fixade som kylsystemet, kopplingen, styrdämparfäste etc... Men annars är det en grym hoj! Har du inte tummen mitt i handen kan du fixa själv sen, kunskapen finns ju här. :Bugar

Sprickor är helt klart en realitet beroende på hur hojen körts, men jag vet inte om jag kan kalla det "vanligt". Titta på fästöglorna för bakdämparen och bryt lite i den om du kan för att se att den sitter ordentligt. Ramen spricker "oftast" runt fästena för främre kåpstagen. Det ska gå att se utan att plocka bort nån plast. Ibland kan det vara sprickor i underkant på ramen precis bakom styrhuvudet.

F.ö, kolla efter oljeläckage runt kopplingstryckstången och utgående axel. Det kan vara lite svårt att se ifall kåpan över framdrevet sitter på plats. Kolla också oljeläckage runt kopplingskåpan på höger motorsida. Annars är det bara att köra och känna efter.

Bär lite emot att säga såhär, men köp inte en TLS -97 om du inte är beredd på att meka lite. Kombinationen av en första årsmodell av en helt ny hojmodell och att den är 14 år gammal idag gör att du får förvänta dig lite att göra.

Tjena!

Länge sedan man hängde här men man känner igen en del namn och man får fortfarande bra svar på sina frågor ser jag, klockrent! :tummenupp

Rensade lite i mitt garage och insåg att dessa TLS originalkåpor kommer aldrig att monteras så de ska säljas. Nån som e sugen? De är verkligen i perfekt skick märkte jag, dekaler ser helt nya ut! Nästan otroligt på hojdelar från -97 men bra kvalité tyder det på.

Tänkte koll med gänget här innan de dyker upp på sporthoj annons och Blocket. Vad är skäligt pris för dem tycker ni? /Marcus



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Jag är jäkligt sugen. Frågan är vad du vill ha för dem och ifall jag har råd just nu...
Har inget akut behov av dem, men just röda -97 är ju precis vad jag kan behöva framöver...

Har du nåt önskat pris på dem? PM'a gärna.
 
Last edited:
Jag är jäkligt sugen. Frågan är vad du vill ha för dem och ifall jag har råd just nu...
Har inget akut behov av dem, men just röda -97 är ju precis vad jag kan behöva framöver...

Har du nåt önskat pris på dem? PM'a gärna.

Du har PM!
 
Erbjudande

Hej på er.

Long time no see...för mig! :)

Jag har precis rullat de första milen med min kära TL och
inser som vanligt hur jäkla mycket jag gillar min hoj!

Men...lite nya hobbys har dykt på och jag är i behov av cash
och måste ta tag i mitt samlarberoende där i verkligheten pengarna
bara står i samlar damm!

Jag vill sälja av lite delar.

1st TLS-98 motor, fullt fungerande i bra skick.
( Sitter en R-motor i min nu.... )

1st M4 helsystem med kolfiberburkar

Jag kommer säkert hitta mer saker men dessa behöver
inte stå o samla damm hos mig om någon behöver delar.

Pris? Tja... i princip högstbjudande men relevant värde såklart!
Någon kändis härifrån kommer få ett bra paketpris om rätt
erbjudande kommer.....

Så hör av er innan det blir blocket annons och priserna sätts högre!

Ha en bra dag!
 
Pratade med min verkstad ang. c12-problemet och dem ansåg att det kan ha med att göra att vevaxels-sensorn blir för varm( eller nått åt det hållet) och gör då att hojen inte startar. Vilket iof förklarar att jag kan starta den om jag väntar ett tag då den svalnat av.

Det enda bra i det hela var att dem hade en begagnad del som var mkt billigare än helt ny(5000:-) och som dem sålde för 2000:- plus arbete, en total på ca 3-4000:-.. Lite surt :/
 
har lite problem med att min hastighetsmätare stannar vid 160.. nåt vanligt fel?

går det att ändra tempmätaren från farenheit till celsius eller måste man byta grejjer?

om man vant sig vid effekten vad finns det att göra utan att öppna motorn?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top