Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag har ju en ettåring att ta hand om så ingen hojåkning eller skyttetävling för mig denna helg :( Hon får åka bil med mig till mossen på söndag så vi får lite hojupplevelse iaf. Nu är det MotoGP på tv också. Hon tycker att det är fascinerande också :)

äldre bild
 

Bifogat

  • Roadracing.jpg
    Roadracing.jpg
    63 KB · Visningar: 50
Efter en längre tur med RC8:an ställer jag mig lite undrande till följande:
(Ni som har koll på de får väl komma med input)

Är alla twin:ar lika rååa som RC8:an ?

Är i så fall alla twin:ar lite usla att kör med i trafik inom stan ? (RC8:an gillade inte att ligga på allt för låga varv även om man körde på 1:an)

Får väl återkomma med mer funderingar om jag får några.. :D

Annars var den mycket trevlig att köra, men tror de mesta med stor motor som är nyare än Gammel Gixxern jag kör är det, var nästan så RC8:an skapade ett behov som inte fanns där tidigare... :va
 
@ Rav3n: Köp en Gixxer K5 eller nyare så är alla dina bekymmar som bortblåsta ;) Jag körde RC8 från Nybergs till Lekeryd o tillbaks och den skapade inga habegär alls. Slöare än K5'an och trög växellåda.

SuperDuke R däremot.... den gav mig ett stort leende. Dock måste man lägga om sin körstil helt med den twinnen mtp hur motorn ställer till kurvtagningen. Måste ge på gas tidigare än nånsin för balanserad kurvtagning
 
Efter en längre tur med RC8:an ställer jag mig lite undrande till följande:
(Ni som har koll på de får väl komma med input)

Är alla twin:ar lika rååa som RC8:an ?

Är i så fall alla twin:ar lite usla att kör med i trafik inom stan ? (RC8:an gillade inte att ligga på allt för låga varv även om man körde på 1:an)

Får väl återkomma med mer funderingar om jag får några.. :D

Annars var den mycket trevlig att köra, men tror de mesta med stor motor som är nyare än Gammel Gixxern jag kör är det, var nästan så RC8:an skapade ett behov som inte fanns där tidigare... :va

Har inte testat RC8:an men min mille är väldigt rå, statskörning eller all körning under 4000 varv är minst sagt stötigt och hoppigt. Har även ägt en VTR Firestorm och det var inte heller något under av mjukhet. Twin är helt klart annorlunda och antingen gillar man det eller så gör man det inte.

En radfyra och twin körs på helt olika sätt. Frågar du mig så är twin helt fantastiskt, körningen känns lugn,använder knappt broms innan kurva utan slår bara av på gas så fixar motorbromsen resten. Upplever personligen att körningen med radfyror blir mycket hetsigare. Frågan är bara vad man gillar.
 
Ja de märkte ja... Känner igen den mesta du beskriver där. Men vet inte riktigt hur ja ska ställa mig till de. Om jag tycker om de eller inte (stötigheten i lugnare tempo är lätt störande men kanske är en vane sak), men helt klart intressant provkörning. Ska ta mig an en K4-K5 med och jämföra med så vet jag resultatet sen... :tummenupp

Up next for testrun GSXR 1000... Så får vi se... (tror jag vet svaret redan innan...) :D

@ Rav3n: Jag körde RC8 från Nybergs till Lekeryd o tillbaks och den skapade inga habegär alls. Slöare än K5'an och trög växellåda.

De där med växellådan stämde bra de med, försökte vara lite fin först och peta i dom men de ville den inte. Utan man fick vara mer brutal med växlingarna för den skulle bete sig normalt. Fördelen jag kände när jag jämförde men min nuvarande hoj var att jag satt bättre/höger med benen mellan sadel och fotpinnar.
 
Last edited:
Ska du ha samma prisklass som RC8an finns väl bättre än K4/5? Prova S1000RR, så lättkörd och smidig! Lycka till i letandet och med dina provkörningar.



Ja de märkte ja... Känner igen den mesta du beskriver där. Men vet inte riktigt hur ja ska ställa mig till de. Om jag tycker om de eller inte (stötigheten i lugnare tempo är lätt störande men kanske är en vane sak), men helt klart intressant provkörning. Ska ta mig an en K4-K5 med och jämföra med så vet jag resultatet sen... :tummenupp

Up next for testrun GSXR 1000... Så får vi se... (tror jag vet svaret redan innan...) :D



De där med växellådan stämde bra de med, försökte vara lite fin först och peta i dom men de ville den inte. Utan man fick vara mer brutal med växlingarna för den skulle bete sig normalt. Fördelen jag kände när jag jämförde men min nuvarande hoj var att jag satt bättre/höger med benen mellan sadel och fotpinnar.
 
Nja RC8:an var mer för att testa en twin och hur dom är som cyklar. siktar inte riktigt upp i den prisklassen. S1000RR prövade jag förra säsongen och den var MYCKET trevlig... hade man haft råd just nu så hade de fått bli en sådan saknades inte så mycket på den mer än att jag skulle äga en. :D

Men letandet/testandet går vidare...
 
Nja RC8:an var mer för att testa en twin och hur dom är som cyklar. siktar inte riktigt upp i den prisklassen. S1000RR prövade jag förra säsongen och den var MYCKET trevlig... hade man haft råd just nu så hade de fått bli en sådan saknades inte så mycket på den mer än att jag skulle äga en. :D

Men letandet/testandet går vidare...

Om du är riktigt snäll kan du få prova min moppe så har du testat det mesta i twin väg....186bhp på ca164kg (torrvikt). Den blir ganska elak vid lite extra gas och hatar att åka i stan. Men det är väl halva tjusningen med en twin va?
Skicka mig ett tell någon helg framöver när vädret är nice så tar vi en sväng du kommer inte att ångra dig......
Om du nu lovar att inte lägga den ;)
 
Låter som ett gyllene erbjudande. Får höra av mig nån fin helg framöver :tummenupp
Nä lägga din cykel är nog de sista jag vill... :D :P
 
Har inte testat RC8:an men min mille är väldigt rå, statskörning eller all körning under 4000 varv är minst sagt stötigt och hoppigt. Har även ägt en VTR Firestorm och det var inte heller något under av mjukhet. Twin är helt klart annorlunda och antingen gillar man det eller så gör man det inte.

En radfyra och twin körs på helt olika sätt. Frågar du mig så är twin helt fantastiskt, körningen känns lugn,använder knappt broms innan kurva utan slår bara av på gas så fixar motorbromsen resten. Upplever personligen att körningen med radfyror blir mycket hetsigare. Frågan är bara vad man gillar.

Nu ligger Tuono:n ute igen och han har gått ner ytterligare en del på priset, kanske är dags att tala med banken om pengar.. :D

Aprilia Tuono
 
Ja ju mer ja tänker på de, desto mer övertyga om att tala med banken blir man. :D
sitter och kolla lite online om de så får vi se, bör väl cleara de där hemma med innan investering. :tummenupp
 
:6surkart:hördu:ajjabajjaKGA ge fan i att :öl upp våran fruktsoda, den ska vi ha som späe!!!:fyllisar
(internt skämt från SH-festen i påskas)


Haha, jävlar va roligt vi hade på festen, tack alla igen för en trevlig kväll!:tummenupp:krama
 
ja de får du se till att göra fler ggr, så man kan se till att släkten håller sig hemma och får söpa till de med.. :D
 
Ja ju mer ja tänker på de, desto mer övertyga om att tala med banken blir man. :D
sitter och kolla lite online om de så får vi se, bör väl cleara de där hemma med innan investering. :tummenupp

Billigare än så här blir den inte för då får den stå så det är bara att besöka banken illa kvickt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top