Honda XR650R

Hur är org. fjädringen på en xr650r? Den kommer användas mestadels som motard men även lite me endurohjulen på.. Är de bästa att byta fjädringen för varje hjulbyte? Kommer inte byta lite då o då utan enduro vintertid i stort sett, resten motard. Något annat speciellt att leta efter när jag kollar på en? Undvika någon spec årsm? Kanske stått tidigare men tya 50 sidor =) tack tack

Hur är org. fjädringen på en xr650r? Den kommer användas mestadels som motard men även lite me endurohjulen på.. Är de bästa att byta fjädringen för varje hjulbyte? Kommer inte byta lite då o då utan enduro vintertid i stort sett, resten motard. Något annat speciellt att leta efter när jag kollar på en? Undvika någon spec årsm? Kanske stått tidigare men tya 50 sidor =) tack tack
Den är väl helt okej sålänge man inte är världsmästare.

Bytes mot Minimoto ? ett par lakanemellan ;)

Måste lyfta tråden lite.

På jakt efter motardkit, hojta till om ni råkar ha fälgar osv liggande!

Ja den är väl till salu fortfarande. Jag har inte annonserat den annat än på SOE, ska besikta den om någon vecka och sedan blir det förmodligen annons på Blocket. 35 bjudet för bara hojen och den finns kvar, det är väl enkel matte egentligen. +++& lite - :)

Ska tvätta av den och fixa upp lite bilder. Det är lätt en av Sveriges fräschaste -00:or eller kanske XR650 överhuvudtaget.

/Christer

Last edited:
Ja den är väl till salu fortfarande. Jag har inte annonserat den annat än på SOE, ska besikta den om någon vecka och sedan blir det förmodligen annons på Blocket. 35 bjudet för bara hojen och den finns kvar, det är väl enkel matte egentligen. +++& lite - :)

Ska tvätta av den och fixa upp lite bilder. Det är lätt en av Sveriges fräschaste -00:or eller kanske XR650 överhuvudtaget.

/Christer

Du har PM :)

Någon som vet var man kan hitta ett koniskt luftfilter som passar xr utan att sticka ut för mycket.

Hejsan!
Jag har precis köpt en xr650r sm. Är det någon som har en drevsats till hastighetmätaren till salu? Eller har något art.nr så jag kan beställa. Den visar lite mycket nu.
Sen en annan fråga, kan man kolla om ens hoj är en "äkta" dall'ara?
MVH Rocketman

Enorm respons...
Skjuter ut en annan fråga, eker till 17bakfälg, nån som vet vilken längd/storlek? Det gäller drevsidan. Rekommendation på firma som säljer?

Enorm respons...
Skjuter ut en annan fråga, eker till 17bakfälg, nån som vet vilken längd/storlek? Det gäller drevsidan. Rekommendation på firma som säljer?

Jag körde till Johan i Pååarp (Pååarps MC) så fixade han nya ekrar till mitt Dallara bakhjul. Han hade någon katalog, men jag minns inte varifrån han köpte dem. Han bytte ekrar och riktade upp hjulet. :tummenupp

:hej

Hejsan!
Jag har precis köpt en xr650r sm. Är det någon som har en drevsats till hastighetmätaren till salu? Eller har något art.nr så jag kan beställa. Den visar lite mycket nu.
Sen en annan fråga, kan man kolla om ens hoj är en "äkta" dall'ara?
MVH Rocketman

Jag köpte min på Honda Center I Fleninge, men det nya Honda Center (BrödernaNilssons) på Väla kan nog fixa en också. BrödernaNilssons mek kör en XR650 (eller gjorde i flera år). :tummenupp

Min e inte till salu :hihi

:hej

Last edited:
Går och funderar på att sälja min xr -03 med 1400 mil på mätaren (har dock gått ca 1100-1200 då mätaren visar för mycket då man kör med motardhjulen pga den mindre hjuldimensionen)

Motardhjul och crosshjul
Isdäck
knfilter
extra kåpor
2 acerbis framlampor
fmf slipon
tm40 förgasare
crd hasplåt
stålförstärkta handskydd
crosställ
KNfilter rengöringssats
och massa småplock.

Vad är ett skäligt pris att ta för detta? Hojen är nyservad och däcken och drivpaketet i bra skick.

Last edited:
Motarddäck

Hej,

Har ett par motardfälgar som behöver nya däck, har ni några tips på vettiga däck?
Det är vanlig svensson-körning på asfalt som gäller.

Fälgarna är Akront 3,50x17(fram) + 4,25x17(bak). Vad är rimlig däcksbredd?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D