Cigarr-tråden

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Det var en rätt skön lördagskväll i Helsingborg också så då avnjöts en Partagas#2. Fast jag fick nöja mig med en teacher's whiskey.

Later som vadret borjar tillata seriost garrande ute nu! :tummenupp
Sjalv var jag dum nog att tro att cigarrer gick att fa tag pa overallt... men i landet som tillverkar bade Suzuki, Kawasaki, Honda var det inte sa latt... :gnissla

Har fatt overleva med vanlig cigarett nar det ska avnjutas en god whisky och det ar INTE samma sak. :mad: Ska bli najs att oppna humidoren nar man kommer hem. :)

Kanske lage for en cigarrkvall och lite snack pa valfritt utehak for oss sthlmare i mitten-slutet av maj, vad sager ni?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
:tummenupp Så där ska de se ut!
Hoppas återhämtningen går så bra som det ser ut på bild:D.

Jotack de har opererat färdigt nu. Har bara en radiojodbehandling kvar som kommer att ske i juni. Jag kommer då under en veckas tid vara så pass radioaktiv att jag bara får träffa folk en timme om dagen och små barn inte alls.
Den veckan planeras att spenderas i stugan i de mörka skogarna med resehumidoren som sällskap. :boffa



Ska vi inte göra gemensam sak och be Swedie om en cigarrsmiley?
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Senaste cigarren var en The Griffin's Maduro Robusto.

Inte alls så god som jag ville minnas. Mild, med lätt fint drag, Nästan för lätt. Sekundärröken hade en underbar arom.
Saknade styrka o tobakssmak på nått sätt?


Bjuder på dagens fniss:

Slentrianbeställde en 5p Cremas från Puroexpress för 100:- (typ samma som i sverige)

o fastna i tullen.. så går det när man är utrustad med internet men ingen hjärna.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Senaste cigarren var en The Griffin's Maduro Robusto.

Inte alls så god som jag ville minnas. Mild, med lätt fint drag, Nästan för lätt. Sekundärröken hade en underbar arom.
Saknade styrka o tobakssmak på nått sätt?

Två saker som inte hör ihop.
The Griffins.
Styrka.

Så. Problemet löst.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Du är ju hård som stålplåt i dina utlåtanden Nicke ;)

Det är ju bra då att jag inte tyckte den var medium/stark för det innebär ju att det är viss precision i mina utlåtanden. Ser fram emot en riktig kuban vid nästa tillfälle.
 

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv4 factory -14
Tjenare alla!
Cigarrvärlden i Sverige är på tok för liten ;)
Iallafall så har jag nu fått mitt alldeles första fack på pappas humidor! Inte bara facket utan också köpte vi några cigarrer :D från utlandsesan! :)

Att träffas och ta en cigarrkväll! Det blir grejer, dock utan alkohol för mig :)

The Griffins torped är det godaste jag har provat!
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jotack de har opererat färdigt nu. Har bara en radiojodbehandling kvar som kommer att ske i juni. Jag kommer då under en veckas tid vara så pass radioaktiv att jag bara får träffa folk en timme om dagen och små barn inte alls.
Den veckan planeras att spenderas i stugan i de mörka skogarna med resehumidoren som sällskap. :boffa



Ska vi inte göra gemensam sak och be Swedie om en cigarrsmiley?
Var tvungen att googla lite på det där. Kraftiga saker må jag säga.
Då är det verkligen välförtjänta pinnar du får avnjuta under din ofrivilliga "exil".:tummenupp

Egentligen är det en smärre skandal ett det inte redan finns en cigarrsmiley.
Det måste rättas till pronto.:D
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Du är ju hård som stålplåt i dina utlåtanden Nicke ;)

Det är ju bra då att jag inte tyckte den var medium/stark för det innebär ju att det är viss precision i mina utlåtanden. Ser fram emot en riktig kuban vid nästa tillfälle.

Hård men rättvis. Precis som Fantomen.

Skämt å sido kan man ju aldrig säga att någon har fel när det gäller tycke och smak men eftersom jag rökt "rätt" många dåliga cigarrer i mina dagar kan man ju försöka få andra att undvika samma misstag. :)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Ja jag är väldigt tacksam för input. Skall försöka undvika lätta cigarrer i fortsättningen då det är för mycket luft i röken.

Skall splitta en låda kubaner med svågern är tanken. Gärna då något annat än de vanligaste märkena. Han gillar Montecristo no 4/5 bäst av allt. Jag tänker mig något med en god krämig rök :) åt det fylligare hållet.

Tips önskas alltså det är ju ett par kronor som skall sprättas iväg. Vi gillar bra röka men är ännu ganska oerfarna i utbudet
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ja jag är väldigt tacksam för input. Skall försöka undvika lätta cigarrer i fortsättningen då det är för mycket luft i röken.

Skall splitta en låda kubaner med svågern är tanken. Gärna då något annat än de vanligaste märkena. Han gillar Montecristo no 4/5 bäst av allt. Jag tänker mig något med en god krämig rök :) åt det fylligare hållet.

Tips önskas alltså det är ju ett par kronor som skall sprättas iväg. Vi gillar bra röka men är ännu ganska oerfarna i utbudet

Det är ju rätt beroende av vilken facon ni båda föredrar. Monte 4:an är inte dum. Bolivar Petit Corona är en annan bra Havanna med mycket smak.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Fredagsbolma...

Dags att ta ut Bettan på en liten fredagstur med Rosenhill som waypoint.
En cigarr av lämplig storlek medtages. Tror det blir en tjockis idag så
man blir sittandes en stund i solen.

Någon som har vägarna förbi? Jag sitter där det doftar karl :D
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Dags att ta ut Bettan på en liten fredagstur med Rosenhill som waypoint.
En cigarr av lämplig storlek medtages. Tror det blir en tjockis idag så
man blir sittandes en stund i solen.

Någon som har vägarna förbi? Jag sitter där det doftar karl :D

Jag var i garaget i stället och skruvade ihop första hojen. Så jag kom inte ner till Rosenhilll förrän i Lördags. Då var där rätt tomt kanske beroende på regnskurarna. Däremot vart det en Ramon Allones i solnedgången på balkongen.

Idén är god, vi kanske skulle mötas upp på en miniherf där ngn solig eftermiddag/kväll.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
La en beställning på en låda Montecristo no. 4 idag. Hoppas att svågern o jag blir nöjda.

Planerar att avnjuta en José L. Piedra Cremas i afton trots snålblåsten som börjat göra sig gällande, får se hur det blir.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
La en beställning på en låda Montecristo no. 4 idag. Hoppas att svågern o jag blir nöjda.

Det blir ni, de ar riktigt fina och nagot av en "referenscigarr". Jag har alltid ett par st hemma. :tummenupp Som en Norrlands Guld i bira-sammanhang... :D Varldens mest kopta cigarr tror jag (Platis, ratta mig om jag har fel..?)

Langtar som SATAN efter en god garre nu, aker hem imorgon, sa med tidsskillnaden tillgodo sitter jag pa balkongen imorgon kvall och boffar pa en Petit Edmundo och smuttar pa en Ardbeg eller anna rokig whisky som de tycks ha total avsaknad av har i Japan... :mad:

Humidor at home - here I come!!! :Bugar :banana :banana
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag tänkte som så att svågern gillar dom o jag har aldrig testat Monte no 4 o med ovanstående goda vitsord bla från Plåtniklas ovan så kan det ju inte bli helt fel. Vad du skriver är ju på samma linje :)

Gott o komma hem till Östermalm låter det som :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top