Biltemas sk bobiner.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Är de bra eller anus?

hade ju köpt fina som matchade hojen, men så använde jag inte loctite när jag satte dit dom o nu har jag bara en.....

p.s om tråden är i fel forumdel flytta den gärna.

Har fungerat fint på min hoj än så länge. Satt på hojen när jag köpte den. Används tillsammans med biltemas klykor kanske ska tilläggas.

De är faktiskt helt ok. Passade inte min Daytona helt perfekt men min ram är lite rundad...

Dom funkar strålande.. En nackdel är dock att dom är just bobbiner, inte bobbin/kraschpuck som en del andra är..

Jag kan känna att om man ändå ska montera så kan man köpa såna som även fungerar som svingpuck.

(reserverar mig för att jag inte kan hela biltemas sortiment, så de kanske har andra också.. men de jag sett är just för att lyfta hojen, och till det duger dom utmärkt)

Dom funkar strålande.. En nackdel är dock att dom är just bobbiner, inte bobbin/kraschpuck som en del andra är..

Jag kan känna att om man ändå ska montera så kan man köpa såna som även fungerar som svingpuck.

(reserverar mig för att jag inte kan hela biltemas sortiment, så de kanske har andra också.. men de jag sett är just för att lyfta hojen, och till det duger dom utmärkt)

hmm som krashpuck också säger ni. frågan är om inte mina avgasrör tar den smällen en bra bit innan nån puck på svingen hinner träda i kraft.. ska kika även på det.

Funkar utmärkt,Även som kraschpuck! :)

Inga repor på svingen iaf,allt annat men svingen klarade sig.....

Skruven är jäkligt mjuka,dra med moment och gänglåsning av något slag så blir det bra,risk att insexen blir rund annars.

Henrik

får bli ett par såna.... var nere för en stund sen o skulle handla annat så visste jag inte vad det var för gänga. inte precis så att alla hojtillverkare kör med samma mått på hålen :(

Ja i det här fallet var biltemas bobiner anus, iaf för min hoj. Ska ha m10 fattning o fingängat vilket de inte hade. Nåja får kolla vidare.

Skulle kanske skrivit att det skulle vara 1.50mm också inte 1.25 :/

Jag har M8 gäng i Suzukin. Och har bara skruvat i ett par M8 skruvar i gängorna. Hålet är inte gängat rakt igenom så det var bara att dra skuvarna till de satt fast.
Är det några nackdelar med enbart M8skruv? Ja de kan ju böja sig.
Men M10 skruv, M10 böjs inte i första taget.......eller måste det av nått skäl sitta en bobin på skruven?
Och då skulle det bara behövas M10 skruv med rätt gänga. Du kan ju tom köpa en gängtapp och gänga om. Skruven kommer ju normalt inte dras ur gängan på den här platsen.

Det är ju inte svårare än att åka och handla bult av rätt sort. Finns på de flesta välsorterade järnhandlare. I mitt fall blev det Flinks Järn.

Det är ju inte svårare än att åka och handla bult av rätt sort. Finns på de flesta välsorterade järnhandlare. I mitt fall blev det Flinks Järn.

haha. jag tog faktiskt en bult ifrån lillvolvon(nån som skulle vara till kamremskåpan osv) funka kanon, men den drog jag inte heller med loctite, så den ligger också på vägen nånstans o skräpar :D
man kan ju nästan tro att jag kör ducati

Jag har inte använt Loctite, och mina sitter kvar...Även på min förra hoj sitter de kvar. Du får ju ta i lite när du drar åt. :tummenupp

Jag har inte använt Loctite, och mina sitter kvar...Även på min förra hoj sitter de kvar. Du får ju ta i lite när du drar åt. :tummenupp

:gnissla

ok jag må kanske inte ha samma nyp i händerna som en snickare, men inte långt ifrån :)

Last edited:
Biltemas sortiment är om inte exakt, så väldigt likt de grejer som säljs i MC-butikerna under namnet "Motrax" till ganska precis dubbla priset. :tummenupp

Bobbiner är ju inte direkt raketforskning och Biltemas sitter på mina hojar. Faktiskt tycker jag inte att jag hittar snyggare till silverfärgade svingar, vilket båda mina cyklar har. :)

hade definitvt kör på temas bobiner om de nu hade haft fingängat i m10 1.50mm men de hade bara 1.25. grymt bra pris o de var inte direkt osnygga heller, även om jag har svart sving.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back