Förkylningskurering!

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Nu är jag trött på att vara förkyld, hostar, huvudvärk, rinner i näsan mm.

Jag är säkert heller inte den enda som sitter i denna sits så fram med alla tips om hur man råder bot på denna skit!

Det måste ju säkert finnas en miljarrd olika huskurer mm, ös på!

Skölj näsan med en sån här. Det är mycket guckelimuck den driver ut. Kanske inte botar, men drar ner snytningsfrekvensen.

Sitter inne på femte veckan nu. Börjar också bli less!

Skölj näsan med en sån här. Det är mycket guckelimuck den driver ut.

Och när man har snorat färdigt kan man använda den till att trycka i bromsvätska
via bromsoket. Det gjorde jag sist. Den funkade perfekt.

Bromsvätskan löser ju förresten upp både det ena och det andra.
Undrar just hur den skulle funka mot snor i näsan...

Citat:
Inskickat av SwePace Läs Inlägg
Skölj näsan med en sån här. Det är mycket guckelimuck den driver ut.
Och när man har snorat färdigt kan man använda den till att trycka i bromsvätska
via bromsoket. Det gjorde jag sist. Den funkade perfekt.

Bromsvätskan löser ju förresten upp både det ena och det andra.
Undrar just hur den skulle funka mot snor i näsan...

Det var inte dumt!

Det kanske inte kurerar helt men det är gott och skönt att dricka.

en stor kopp svart te
en skvätt mörk rom
rivet citronskal
en stor sked honung
riven färsk ingefära
en kanelstång
mjölk om man behagar.

Drickes varmt.

Det kanske inte kurerar helt men det är gott och skönt att dricka.

en stor kopp svart te
en skvätt mörk rom
rivet citronskal
en stor sked honung
riven färsk ingefära
en kanelstång
mjölk om man behagar.

Drickes varmt.

Att du alltid ska krångla till det så förbannat, bara för att få njuta av en skvätt rom? :D

@TS:

Skippa allt ovanstående, förutom rommen....

Ta ett glas Plantation Rum Barbados - Grande Reserve, avnjutes vintertid " as is", rumstempererad. Sommartid, om det är hett ute, släng i en isbit eller två.

Ovanstående är förvånansvärt bra, trots den tämligen blygsamma prislappen nämnda butelj har i Valmers favvo-butik. Den spöar, i min bok, många dyrare som varit lagrade i både 8 och 12 år samt med +500:- på prislappen. :banana

Valfri spritsort du gillar

Valfri favoritglass

Chips/popcorn/ostbågar efter behag

En bra film/dokumentär

Favoritmaten

Allt ovanstående har ingen som helst effekt på förkylningen, men om life sucks, why not unna sig liksom....

Valfri spritsort du gillar

Valfri favoritglass

Chips/popcorn/ostbågar efter behag

En bra film/dokumentär

Favoritmaten

Allt ovanstående har ingen som helst effekt på förkylningen, men om life sucks, why not unna sig liksom....

Därför att inget smakar nåt och aptiten är på noll? :tungan Annars gillar jag ditt tänk här.

Därför att inget smakar nåt och aptiten är på noll? :tungan Annars gillar jag ditt tänk här.

Därför skall man uppsöka närmsta thaihak.
En kombination av kryddigt och vitlökigt som rensar bihålorna, ger vitlökshäxerikur och energi.

Det konstiga är att man tappar aptiten och lusten att gå ut när man är sjuk.
Det är ju då man behöver det.

Min kompis målarn var hemma och tvättade badrumsväggarna med ammoniak.
Jag sa: -Perkele vad det luktar.
Målarn: -Jaa, men så har jag aldrig varit förkyld heller.
Alltså, köp ammoniak :)

Min kompis målarn var hemma och tvättade badrumsväggarna med ammoniak.
Jag sa: -Perkele vad det luktar.
Målarn: -Jaa, men så har jag aldrig varit förkyld heller.
Alltså, köp ammoniak :)

haha.. ja de rensar bihålorna fin fint. har nå boxar på jobbet som de utvecklas ammoniak i. bara o ställa sig i en sån men tveksamt om de är så bra.

annars så sist jag vart förkyld så åt jag vitlök o överdosera c-vitamin.
vet att man pisar ut överskott och inget är bevisat men vissa påstår att de förkortar en förkylning.

Köp mentol som ser ut som kristaller i ren form. Koka upp lite vatten och sätt i en liten bit. Dra en handduk över ansiktet och dra in. Nästäppan kommer att lossna garanterat.

Mycket effektivare än den nässpray man köper på apoteket som innehåller mentol.

Slemlösande tabletter man köper på apoteket är annars också ett bra tips om förkylningen sätter sig i halsen och man får seg slemhosta. Likaså de tabletter som lindrar mot halsont.

Egentligen är det nog inte så mycket att göra mot en förkylning. Allt man kan göra är att lindra symtomen på olika sätt.

Att du alltid ska krångla till det så förbannat, bara för att få njuta av en skvätt rom? :D

@TS:

Skippa allt ovanstående, förutom rommen....

Ta ett glas Plantation Rum Barbados - Grande Reserve, avnjutes vintertid " as is", rumstempererad. Sommartid, om det är hett ute, släng i en isbit eller två.

Ovanstående är förvånansvärt bra, trots den tämligen blygsamma prislappen nämnda butelj har i Valmers favvo-butik. Den spöar, i min bok, många dyrare som varit lagrade i både 8 och 12 år samt med +500:- på prislappen. :banana
Som vanligt missar du poängen.
Du får i dig bra saker från citronen, honungen och ingefäran samt att det varma téet gör det hela mer njutbart när man är förkyld och rosslig. Botar antagligen inte ett skit men lindrar symptomen en stund. :)

Som vanligt missar du poängen.
Du får i dig bra saker från citronen, honungen och ingefäran samt att det varma téet gör det hela mer njutbart när man är förkyld och rosslig. Botar antagligen inte ett skit men lindrar symptomen en stund. :)

Dito. Allt det där gör ju rommen, fast så mycket bättre...

Citron och honung i all ära, men att förstöra en bra rom är ju som att slänga socker i kaffet...

;)

Vem har sagt att du ska fin rom i? Är man förkyld kan man väl ta vilken skit som helst.
Dessutom handlar tråden om förkylningskurer och inte fin rom - täppt i näsan så smakar ju inte finromen speciellt heller. :glömdet

Skölj näsan med en sån här. Det är mycket guckelimuck den driver ut. Kanske inte botar, men drar ner snytningsfrekvensen.

Sitter inne på femte veckan nu. Börjar också bli less!

Efter att ha varit förkyld i ett par månader tröttnade jag och köpte en såndär. Efter att ha sprutat nosen i en vecka släppte förkylningarna och jag kunde känna lukter och smaker för första gången på evigheter.

Helt jävla underbart.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...