Är du en superhjälte?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Då man tydligen måste släck lyset idag vid 20:30 om man bryr sig om miljön så undrar jag hur många som kommer att utföra sagda handling.

Själv ser jag det som meningslöst nonsens, men det kan ju vara "kul" att höra andras åsikt i ämnet.

nu är jag ingen expert på ämnet men jag får känslan av att det kommer dra mer ström när alla ska ha igång sina lampor eller vad dom nu släckte ner sen så då var väl aktionen helt menlös....

elnätet mår säkert skitbra av att alla stänger av massor med förbrukare för att sen som tvärast slå igång allt igen... :rolleyes:

Vill minnas att det knappt märktes på elnätet ifjol, tror kraftkontroll laddade upp med extra beredskap, men att det inte hade behövts.

Äh, trams. Rent trams.

Skänk några spänn till hjärt-lungfonden istället. Eller visa dina medmänniskor extra vänlighet och hänsyn i ett par dagar för en bättre värld.

Det handlar ju inte om att spara el!! De är en aktion som visar att vi är villiga att offra lite av vår bekvämlighet för att spara på jordens resurser.
Själv är jag inte så noga men visst släcker jag om jag är hemma.
Men hörde en barnfamilj som skulle släcka spela spel o "mysa" tillsammans under denna timmen.
Detta i sin tur sår ett frö av miljömedvetenhet som något positivet hos nästkommande generationer..
Så jag tycker ideen är bra. Att sedan tjaffsa om hurvida de sparar el är bara löjlig då har man missat budskapet enligt mig.'
Om jag haft barn hade jag gjort det till en kul grej att spara el o rädda isbjörnar!!:yoparty

Min sambo insisterar på att det ska släckas här hemma, själv är hon på jobbet så jag får väl sitta här i mörkret då.
TV'n, får den vara på? Den är ju igentligen ingen lampa :D

elnätet mår säkert skitbra av att alla stänger av massor med förbrukare för att sen som tvärast slå igång allt igen... :rolleyes:

Det är lugnt jag kompenserar det med att ha lämnat alla lampor tända i husbygget, dom kommer att få brinna fram tills jag har jobbat klart söndag kväll.

jag försöker dra mitt strå till stacken i alla fall. jag har dragit ut nätkabeln ur bärbara och kör på batterierna nu, å i ljusväg kör jag på ficklampor. känns bra att man gör nåt för miljön.
:angel

Kollade snabbt upp hur mediabevakningen är för Earth hour. (nättidningarna)
Den har ju varit stor föregående år med första sidor om att att släcka lampor...

Hittade ingenting på Aftonbladet, Expressen, Gt, DN förutom nogon annons från WWF.
Bara Svenska dagbladet hade skrivit något om det. två reportage för och ett emot att släcka lampor.

Det verkar tappa rejält med intresse.

Bra om ni frågar mig, finns viktigare saker att göra.

/Dan

Tänk att det finns folk som inte tror att vi minskar elförbrukningen när vi släcker lyset. :tummenupp Här sitter man i mörkret och ugglar.

Tänk att det finns folk som inte tror att vi minskar elförbrukningen när vi släcker lyset. :tummenupp Här sitter man i mörkret och ugglar.

Ja sitt där och uggla i mörkret om du tror att det gör nån nytta.
Du gillar säkert vindsnurror också.

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8