Det är gött med skyddskläder

såg du hela? och hade ljudet på?
Slutar med en röst som säger typ, "ha alltid skyddskläder på då du åker hoj....asfalt är hårt". Och det har han ju en poäng i....

Härlig morgon idag, inte långt kvar nu till "take off".

Det intressanta är egentligen psykologin bakom varför "vi" som kör hoj "gillar" att titta på sånt här. Jag gillar det iallafall. Kraschfilmer kan jag inte heller slita mig ifrån. Förmodligen för att det på nåt sätt bejakar riskmedvetenheten som jag vill ska finnas där nånstans. Ja, alla har säkert sina anledningar.

Det intressanta är egentligen psykologin bakom varför "vi" som kör hoj "gillar" att titta på sånt här. Jag gillar det iallafall. Kraschfilmer kan jag inte heller slita mig ifrån. Förmodligen för att det på nåt sätt bejakar riskmedvetenheten som jag vill ska finnas där nånstans. Ja, alla har säkert sina anledningar.

Jag tänker inte kolla på den i TS inlägg, men man glor ju en del kraschfilmer för att dämpa sin iver på något sätt.

Jag tänker inte kolla på den i TS inlägg, men man glor ju en del kraschfilmer för att dämpa sin iver på något sätt.

Det är ingen krasch-film. Utan en kille som skrapar drar sin hand i backen och slipar ner armen.
En dataanimering dvs.

Som sagt, en klart udda Reklamfilm :va

alltså det e tur man slapp göra dom där risk kurserna verkar ju totalt värdelösa...........
på tal om det måste ju vara helt onödigt med dom, dom som redan har riskmedvetande går på kurserna tycker det e jätte bra men kurserna gör ingen skillnad för dom hade kört försiktigt endå. andra gruppen skiter i riskerna går på utbildningarna tycker det e skittråkigt sen kör som svin endå........nån som kan förklara meningen men dom för mig

hälften av alla på sporthoj borde ju köra skiiiiiiiitsakta då det visas krasch filmer stup i kvarten sporthoj e alltså det ultimata för riskmedvetenhet ?

När jag gjorde den så fick vi se en fortkörare som körde hela 130km/h på 110 väg :rolleyes:

Vad hade ni för mesiga filmer.

Vi fick se filmer och bilder från Ogrish.com
En av deltagarna höll på att spy så det var inte mysigt direkt.

Meningen med Riskutbildning?

Det finns säkert en och en annan som faktiskt tar åt sig, och då är det bra tycker jag.

Vissa som hade utbildning med mig var helt borta i sin egna stålmannen värld.
Men efter att ha sett bilder på lemlästade/delar av kroppar från mc-olyckor så verkade de förstå att man går sönder rätt bra när man kör hoj och ramlar.

Meningen med utbildningen är inte att folk ska köra skitsakta.
Utan att tänka efter före, och välja sina ställen där man öppnar spjällen.

Last edited:
När jag gjorde den så fick vi se en fortkörare som körde hela 130km/h på 110 väg :rolleyes:

:jisses:eek: gick det bra för den killen? :gnissla

men jag måste ändå säga att risk 1'an för mc var miljoooner gånger bättre än vad den var för b-kort.:död det jag kommer ihåg ifrån den var att dom stog och tjatade i 1 timme eller vafan det var om hur dumt och farligt det var att köra bil drog/alkohol påverkad:huvet altså visst är det viktigt att folk inte gör sånt men vaf.... dom som inte fattar det själva ska väl inte ha något kort? eller myndighetsförklaring?:arsele

edit: stavfel:rodnar

Last edited:
alltså det e tur man slapp göra dom där risk kurserna verkar ju totalt värdelösa...........
på tal om det måste ju vara helt onödigt med dom, dom som redan har riskmedvetande går på kurserna tycker det e jätte bra men kurserna gör ingen skillnad för dom hade kört försiktigt endå. andra gruppen skiter i riskerna går på utbildningarna tycker det e skittråkigt sen kör som svin endå........nån som kan förklara meningen men dom för mig

hälften av alla på sporthoj borde ju köra skiiiiiiiitsakta då det visas krasch filmer stup i kvarten sporthoj e alltså det ultimata för riskmedvetenhet ?

De måste tjäna pengar på nått sätt :rolleyes:

:jisses:eek: gick det bra för den killen? :gnissla

men jag måste ändå säga att risk 1'an för mc var miljoooner gånger bättre än vad den var för b-kort.:död det jag kommer ihåg ifrån den var att dom stog och tjatade i 1 timme eller vafan det var om hur dumt och farligt det var att köra bil drog/alkohol påverkad:huvet altså visst är det viktigt att folk inte gör sånt men vaf.... dom som inte fattar det själva ska väl inte ha något kort? eller myndighetsförklaring?:arsele

edit: stavfel:rodnar

Jag gjorde aldrig någon för mc, trodde det var samma för båda två.

Last edited:
Vad hade ni för mesiga filmer.

Vi fick se filmer och bilder från Ogrish.com
En av deltagarna höll på att spy så det var inte mysigt direkt.

Det finns säkert en och en annan som faktiskt tar åt sig, och då är det bra tycker jag.

Vissa som hade utbildning med mig var helt borta i sin egna stålmannen värld.
Men efter att ha sett bilder på lemlästade/delar av kroppar från mc-olyckor så verkade de förstå att man går sönder rätt bra när man kör hoj och ramlar.

Meningen med utbildningen är inte att folk ska köra skitsakta.
Utan att tänka efter före, och välja sina ställen där man öppnar spjällen.

måste man gå en utbildning för att fatta att man slår sig om man ramlar med hoj då e man förmodligen riktigt dum i huvudet o lär sig endå inget på kursen då dom är hjärndöda

mmmm det e alltid dom där jevla pengarna =)

Last edited:

dom kanske är rätt lika egentligen. jag kanske bara hade turen att få en bra lärare!?:va för det första läraren sa var typ *vi ska egentligen prata om riskerna med alkohol/droger men eftersom ni inte är dumma i huvet och förstår att sånt gör man inte så skiter vi i det! vi ska prata om riskerna som finns i mc-åkning!* jag kommer inte ihåg exakt vad han sa men det var något liknande:tungan

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back