Kawa ZX6-R, Från ras till kalas!

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Najs bygge, kommer säkerligen bli en snygg hoj :)

Det var så vi tänkte, samt ett mellan rören i botten för det svajjade hejvillt :D

Precis så förstärkte jag mina, blev grymt stabilt..typiskt biltema att snåla på materialet, men lätt och billigt att fixa :)
 

Nicco...

<Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF
Gick med
7 Nov 2010
Ort
Kramfors
Hoj
Har 10st. Alla är favoriter!
..........Precis så förstärkte jag mina, blev grymt stabilt..typiskt biltema att snåla på materialet, men lätt och billigt att fixa :)

De köper väl från leverantören som är billigast.... (Och sämst!)
Biltemas kunder handlar där för att det är billigt,,,, så alla som handlar där bidrar till att gynna dem att köpa in mer lägstpris-prylar, för väldigt få orkar klaga på kvalitén!!!

De flesta "billiga" saker blir dyrare i längden p.g.a den kortare (läs obefintliga!) livslängden!!


(OT)
(Vet om kunder som bytt 2st spindelleder på sin bil i onödan för att det varit nåt tillverkningsfel. Men det gjorde inget,, det var BILLIGT! + 20mil t.o.r x 2 resor + 4 timmar extra i garaget!! :va
Original kostade 498:- och höll 10000 mil
Biltema 99:- och höll i ca 2500!)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
De köper väl från leverantören som är billigast.... (Och sämst!)
Biltemas kunder handlar där för att det är billigt,,,, så alla som handlar där bidrar till att gynna dem att köpa in mer lägstpris-prylar, för väldigt få orkar klaga på kvalitén!!!

De flesta "billiga" saker blir dyrare i längden p.g.a den kortare (läs obefintliga!) livslängden!!


(OT)
(Vet om kunder som bytt 2st spindelleder på sin bil i onödan för att det varit nåt tillverkningsfel. Men det gjorde inget,, det var BILLIGT! + 20mil t.o.r x 2 resor + 4 timmar extra i garaget!! :va
Original kostade 498:- och höll 10000 mil
Biltema 99:- och höll i ca 2500!)

Jag handlar massor från Biltema och har sällan haft problem med något, de gånger de krånglat så har jag bara reklamerat varan.
Te:x 4 vakum mätare som dog när jag synkade hojen :gnissla
Ägaren till Arlakossan jobbar där så därför handlade han depåstöden därifrån trotts att jag redan läst att de var ostabila.
Men lite rör för en 20 och lite svets så är saken biff :tummenupp

Ser asnajs ut! Fortsätt såhär :D

Nu ska vi inte vara elaka mot varandra :)

Tack tack =)

Detta blir bra!

Vi får hoppas :D
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Idag kom min ljusomkopplare. Trodde den skulle vara lite flamsig och kännas billig, men det var visst ett robust aluminium skal och distinkta knapptryck.

Fick även mitt bromsbehållarfäste som jag köpte för att det inkluderade en behållare :D
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Idag kom min ljusomkopplare. Trodde den skulle vara lite flamsig och kännas billig, men det var visst ett robust aluminium skal och distinkta knapptryck.

Fick även mitt bromsbehållarfäste som jag köpte för att det inkluderade en behållare :D

Var köper du från?
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Bilderbilderbilder :corn

Härligt att det inte var som du trodde då :)

Ja det var lite skönt :)


Idag fick ägaren till Arlakossan köra sin hoj för första gången :D

Det gick sakta och han berättade att han var lite skraj, för den var inte direkt som hans Suzuki Intruder.

Jag sa till honom att hoppa på där bak så han iaf fick känna hur den går när man gasare lite.

Sagt och gjort, han hoppar upp där bak och jag rullar ut på en raka.

Full gas på ettan och tvåan med framhjulet precis ovan backen och det enda jag hör bakifrån är ett!

AAAAAAAEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

När jag lägger i trean börjar det slå något förbannat på magen så jag gissar på att han var nöjd.

Nu var han inte nervös, utan fullständigt likblek och stog och skakade som ett asplöv :rofl

Sen gick det ännu saktare :skrattaåt
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Bilder :)

Fäste för baklåpan, en m6 mutter är svetsad på brickan, sen är allt ihopbränt med röret.
20110309163418.jpg


En nästan klar bakram. Ska montera två små plåtbitar för att sätta i de främre fästena till den och sadeln.
20110309185406.jpg


20110309185414.jpg

Nya ljusomkopplaren :)
20110309185421.jpg


Bromsbehållare och fäste
20110309185435.jpg


20110309185439.jpg


Nu sitter den på riktigt:D
20110309190207.jpg

20110309190229.jpg
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
:tummenupp

En fläskig framgaffel och det hade varit än fetare.

Du har ingen att skänka bort för jag har inte råd :tungan


Var på Bike igår och provade byxor till stället, det blir ett par LindSTRands CUDA.
Passade riktigt bra, och puckarna satt på rätt ställe =)

Fixat lite idag med!
Klara fästen
20110310151240.jpg

20110310151248.jpg

20110310151255.jpg

20110310155359.jpg


Början på undertail. Pilligt
20110310161624.jpg
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Träffade Herr Väder på ett café idag, hem kom jag med ett paket frambelägg av märket SBS =) Alltid bra med nya belägg.

Arlakossans ägares fader tyckte jag skulle ha ett ryggskydd så han skänkte mig ett häromdagen, han hade visst skaffat ett nytt som var monterat i jackan och som inte inkränkte på magens omfång =P

Julafton hela veckan =)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
De köper väl från leverantören som är billigast.... (Och sämst!)
Biltemas kunder handlar där för att det är billigt,,,, så alla som handlar där bidrar till att gynna dem att köpa in mer lägstpris-prylar, för väldigt få orkar klaga på kvalitén!!!

De flesta "billiga" saker blir dyrare i längden p.g.a den kortare (läs obefintliga!) livslängden!!


(OT)
(Vet om kunder som bytt 2st spindelleder på sin bil i onödan för att det varit nåt tillverkningsfel. Men det gjorde inget,, det var BILLIGT! + 20mil t.o.r x 2 resor + 4 timmar extra i garaget!! :va
Original kostade 498:- och höll 10000 mil
Biltema 99:- och höll i ca 2500!)

Svar till Off.. Tror du att det finns en Biltemafabrik som tillverkar spindelleder..:rolleyes:
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Blinkers inhandlat. 4 stycken för 137 kr :D
Kostade 157 kr egentligen men jag hade visst en Rabattkupong :tummenupp

Dessa
!B--M))!B2k~$(KGrHqJ,!ksEy+jCvweJBM-QO!J)PQ~~0_12.JPG
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Grejjade lite idag med undertailen :)

Massa pillande och bockande fram o tillbaka, men nu börjar det likna något, men det är mycket jobb kvar :wiggle

Jag drog även ihop gaffeln med spännband, och det ser lite tight ut till oljekylet :va Måste vara för att övre kylarfästet är hemmagjort, för jag har mätt gaffeln och den verkar inte böjd.
Hur mycket flexar en gaffel?
20110315165908.jpg


20110315175209.jpg


20110315175223.jpg
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top