Lidingöloppet 2011

Är Lidingöloppet en bra idé?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det en bra idé? Pallar man? Jag tänkte dra ut en inbjudan på jobbet, efter det finns ingen återvändo. :gnissla
Egentligen pallar jag allt, men fy fan för tre mil i en skog liksom. :zpy

Har gjort det 2000-2009, stod över förra året pga knäproblem.

Tja, är man tränad för det är det kul. Springer jag för bra tid så känner mig betydligt mer fysiskt slut än efter ett maraton med motsvarande mål(då jag mer känner mig sliten och har ont pga asfalten). Ofta ganska trångt första milen, har det regnat blir starten lätt några hundra meter över en leråker.

Har inte sprungit det själv. Det är definitivt inget Midnattslopp. Tror att det är lika tungt som maran, om inte tyngre. Du kanske är värsta gasellen, så då är det inget prob.

Kräver definitivt engagemang och träning om du är lite otränad.
Men fan, go for it. Det är ju en bra morot! (Du slipper springa på Söder dessutom)

Jag har hört av maratonvänner att Marathon fortf är värre.
Vad ska man ha för tid, tre timmar är det realistiskt om man gör två asfaltsmil på två timmar? :3freak

Jag har hört av maratonvänner att Marathon fortf är värre.
Vad ska man ha för tid, tre timmar är det realistiskt om man gör två asfaltsmil på två timmar? :3freak

Nä det är betydligt långsammare. Jag springer 2 mil kuperat grus (2*10 km Skrylle/Lund för den som är från trakten) kring 1:35, tror lätt att jag skulle komma under 1:30 på mer plan asfalt men har ingen uppmätt sträcka. Lidingöloppet har jag som snabbast sprungit på 2:34.xx, hade jag haft samma km-tid som på 2km asfalt så borde jag sluta på 2:15.

Som jämförelse springer jag Stockholm Marathon på 3:23:xx, dvs högre snitthastighet än Lidingöloopp trots att det är längre både sträcka och tid som man är ute, backarna i Lidingöloopet tar rejält på krafterna, speciellt sista milen.

Jag är en vältränad man som ger mig in i det mesta som innebär fysisk aktivitet. Men tre mil löpning i kuperad terräng. Never...in...my...life!

Inte en chans. Har sprungit bägge och lidingöloppet var en baggis jämfört med maran.
Jag håller inte med. Nu har jag i och för sig inte sprungit Lidingöloppet, men nästan samma distans i terräng. Jag väljer maran alla dagar i veckan.

Sluta mesa, klart som tusan du kan fixa det Markus! Själv tog jag mitt första löppass för 5½ månad sedan. Det var 2.5km i soft tempo, men ändå kom jag knappt ur sängen på tre dygn pga sinnessjuk träningsvärk.

Nu i söndags sprang jag mitt första terrängmarathon. Japp, marathon! 43.5 km, dvs exakt 17.4 ggr så långt som jag pallade att springa för 5½ månad sedan.

Människokroppen är en mycket anpassningsbar historia, så kör för fasiken!

Maratonvänner? Vad fan är det för nåt? :rofl

Springa utan boll. Finns det nåt tråkigare?

Ok, taget. :tummenupp

De jag känner och umgås med som sprungit flera Marathon.
Var glad för att jag inte på Sporthojsmanér kallar dem "löparbröder". Det hade varit dorky. :fakta

Okej, jag antar att jag har yttrat nåt liknande. Du brukar ha koll :hihi

Förövrigt håller mina pingpong-vänner och crosstrainer-vänner med om att mara är värre.

Okej, jag antar att jag har yttrat nåt liknande. Du brukar ha koll :hihi

Förövrigt håller mina pingpong-vänner och crosstrainer-vänner med om att mara är värre.

Nej faktiskt inte vad jag vet, men bara tanken på att du skrivit "hojbroder" fylller mig med avsky och förakt. :mad:
Man blir inte bröder för att man delar hobby. Compreñde? :4skrika

Nu är jag anmäld i alla fall. Fy fan vad jag ångrar mig, och lunchen idag där jag satt och sade att alla under tre timmar borde gå på massage istället, att någon av de andra kanske kan anmäla sig till barnloppet på 1,5km istället osv. Fy fan vad jag kommer få äta skit, och de enda andra två som anmälde sig är garanterat bättre än mig. :gråta

:hihi
Nej faktiskt inte vad jag vet, men bara tanken på att du skrivit "hojbroder" fylller mig med avsky och förakt. :mad:
Man blir inte bröder för att man delar hobby. Compreñde? :4skrika

Nu är jag anmäld i alla fall. Fy fan vad jag ångrar mig, och lunchen idag där jag satt och sade att alla under tre timmar borde gå på massage istället, att någon av de andra kanske kan anmäla sig till barnloppet på 1,5km istället osv. Fy fan vad jag kommer få äta skit, och de enda andra två som anmälde sig är garanterat bättre än mig. :gråta

Göm undan en mtb så är problemet löst :brynad

Du kan ju bli en internetkändis av rang
bajs1_117641993.jpg

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back