Vart hittar man info om säljare och bluffare

fakelife

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2010
Hoj
honda, cbr 1000
Hej

Har under en längre tid försökt få fram kontaktuppgifter till
en som köpt en Gul CBR 1000 som fanns till salu tidigare på blocket.

Säljaren i detta fall en Finne i Anderstorp som ofta annonserar om allt möjligt vägrar lämna ut vem som köpt den eller reg nummer på hojen.
jag det kanske kan låta ok vid första tanken.

Men saken är den att jag kontaktade honom nästan direkt annonsen
kom ut och frågade efter reg nummer för att se så hojen var ok.

Då helt plötsligt försvann annonsen och han påstår att den blev såld.
SÄKERT - hur troligt är det !!!:gnissla

Man vill ju gärna kolla upp hojen innan särskillt när det är en som ofta
annonserar med delar, hojar osv. Man vill ju inte köpa något krokigt hopkok från en importskojare.

Så kom med förslag på hur man tar reda på att en säljare är ok.

Kanske skulle ett poängsystem likt tradera eller ebay var lösningen.

Förstår inte riktigt, ska du köpa en hoj som någon redan har köpt? Varför ska du ha information om en hoj som någon annan redan köpt? :va

Så här:

1. Se till att få se hojen i verkligheten.
2. Kolla upp regnr och ramnr och kolla att säljaren också äger hojen.
3. Gör affär efter den sedvanliga maskinella kontrollen.

Jag vet vem du menar, jobbar i a-torp. Han handlar med importerade hojar och delar.

Är du intresserad av en hoj så åk och titta på den istället för att gnälla.

Bli inte sur för att säljaren inte vill berätta vem han sålde den till eller regnr. på den.

Du låter ju som en skvallerkärring som gömmer sig innanför sin gardin och "misstänker" en massa.

Tro fan man blir sur när man sitter i mail korr med säljaren och inte får svar på frågorna på annonsen om självklara saker som reg nr:

Vill bara få svar på detta innan jag sätter mig i bilen och kör 45 mil enkel resa. det är väl knappast för mycket begärt!!!:mad:

att annonsen några minuter senare tas bort gör ju att man blir grymt misstänksam. Fy F va oseriöst -

Nu var det en GUL CBR 1000 som det gällde inget man hittar på träden direkt. Men visst hittar ni en så upp med den på nätet.:va

Nr 18 du kanske vet om han är en skojare därav inte ville ge ut
reg nr,

Just av den anledningen ville jag köpa den - GUL CBR 1000RR -08
Hur coolt är inte det.

Hittade lite skoj info om Finnen när jag Googlade på
hans namn. Han har tydligen gjort något försök i Radical serien
utan större framgång :banana

http://www.radicalmotorsport.se/ Start nr 82 - Bil är tydligen inget killen kan köra. :arsele

Snackade med med en i Radical serien för att få lite mer info om finnen.
Tydligen har han gjort bort sig helt och är knappast välkommen efter
div skit han ställt till med. GÖTT PINSAMT.:arsele:arsele
Samma sak där hävdat att han har motorer men sedan var det sålt:D

Lika bra att det inte blev någon hoj det var säkert är ett importerat fubb bygge med tanke på all info jag fick från Radical killen.:tummenupp

Nu var det en GUL CBR 1000 som det gällde inget man hittar på träden direkt. Men visst hittar ni en så upp med den på nätet.:va

Det är en ovanlig färg på den hojen och du blir förvånad att den blev såld fort?

Det är en ovanlig färg på den hojen och du blir förvånad att den blev såld fort?

Precis!

Det är ju faktiskt upp till var och en att välja hur länge en annons måste ligga ute innan den tas bort igen.

Blev han erbjuden ett bra pris mot att han tog bort annonsen så är det väl inget konstigt med det?!

Har du inte mer kött mellan benen än att annonsen togs bort fort så får du nog ta o lugna könet lite.

(Du kan däremot fråga säljaren om han kan tänka sig att be köparen att ringa dig om det är nåt jEtEviktigt du har att säga honom)

Antingen har ni svårt att läsa eller förstå svenska.:arsele

Jag och Finnen mailade fram och tillbaka (detta sker alltså inom några minuter) så snart jag ställer frågan om reg nr så säger han helt plötsligt
att hojen är såld mitt under vår mail korr. För att ni trögfattade skall verkligen förstå så snackade vi även om att komma för att se på hojen.
Men jag ville ha reg nr för att kolla innan besöket - rätt vanlig fråga,

Sedan har jag återkommande frågat om han kan ge mig reg nr eller be köparen ta kontakt med mig. Tyvärr säger han - detta inte är möjligt.

Med andra ord en BLUFF.:banana:banana:banana:banana

Start nr har inget med hans kör skicklighet att göra utan för att ni skulle se vem det är i listan.

Man får ju inte lämna ut namn här på forumet eller är det ok:va

Om jag hade sålt en hoj så hade jag aldrig i livet lämnat ut regnr. eller köparens uppgifter till nån "random" snubbe som letar efter en ram.

Hur bluff låter inte det istället då. Du vill ha en ram till en sån hoj...och det ända du behöver är adressen där hojen står.

Det är ju redan någon som har köpt hojen, han är ju inte skyldig att lämna ut några uppgifter till dig alls.
Jag ser verkligen inte problemet?
Som har sagts tidigare, tycker mest att du gnäller...

Jag och Finnen mailade fram och tillbaka (detta sker alltså inom några minuter) så snart jag ställer frågan om reg nr så säger han helt plötsligt
att hojen är såld mitt under vår mail korr. För att ni trögfattade skall verkligen förstå så snackade vi även om att komma för att se på hojen.

Sedan har jag återkommande frågat om han kan ge mig reg nr eller be köparen ta kontakt med mig. Tyvärr säger han - detta inte är möjligt.

Start nr har inget med hans kör skicklighet att göra utan för att ni skulle se vem det är i listan.

Det kanske var någon som var intresserad på riktigt och rent av ringde snubben medans ni chattade.

Dålig stil att själv vara anonym och uppge någons identitet och förtala denne bara för att man har svårt att acceptera att någon annan hann före med att köpa något annonserat. Det minsta du kan göra isåfall är ju att skriva ditt eget namn och adress isåfall...

Först till kvarn är väl det som gäller på annonserade prylar, och att svara på emails med tusen frågor från någon som kanske eller kanske inte tänker åka halva riket runt för att kika på det man säljer brukar vara lägre prioriterat än när någon ringer för att komma och kika samma kväll...

Regnummer och köpare skall du givetvis inte få information om, jag skulle bli riktigt irriterad om jag köpte ett fordon och sedan blev uppringd av någon som frågar om hur mycket den kostade, hur fin den var och var jag har min parkering någonstans....

Du var för långsam. Acceptera det. Medan du höll på och mailade så var det väl någon som ringde och sa "jag kommer och kollar på hojen om tio minuter, är den fräsch så köper jag den på direkten". Så medan du snackade om att kanske komma och kolla på hojen så var det kanske någon som verkligen gjorde det.

If you snooze you loose.

Och att han inte lämnar ut regnummer efter att den är såld har jag förståelse för. Det skulle inte jag heller göra.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg