Tog det slut nu?

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Jahaja... körde en sväng igår med 2 polare och vi turades om att köra först. Mellan Skabersjö och Bara ligger vi med flyt, perfa väder och perfa, ren väg. Så en högerkurva med träd som skuggar... Kronsläpp hinner jag tänka när baken far ut, sedan lite kullerbytta och tvärstopp i diket. Tyvärr hann hojen glida över mitt ben, inget brutet men knä o vrist kommer nog ta några dagar att bli bra igen.

Tydligen hade redan 4st gått av där senaste månaden. Gubben som bodde i huset sidan om hade ringt vägverket upprepade ggr, men VV bara fyller på med grus istället för att göra vid innerkanten...

Om det blir lösen på hojen återstår att se, men denna säsongen är nog över för mig:gnissla

Kör försiktigt där ute i grusen!!:tummenupp

Bilder: Grus o Grus och spår från annan avkörning

Bifogat

• Grus2.jpg
    Grus2.jpg
    230.8 KB · Visningar: 228
  • Grus3.jpg
    Grus3.jpg
    234.7 KB · Visningar: 217
  • Tidigare avåkning.jpg
    Tidigare avåkning.jpg
    212.8 KB · Visningar: 192
Skönt att det gick såpass bra med dig !

Nu har du hela vintern på dig att hitta nästa hoj :)

Last edited:
Fan va piss, men skönt att det inte blev värre med dig. Blev hojjen okörbar? Annars kan du ju vänta med att få den lagad tills sässången är slut.

Fan så läskigt, tur det gick bra ändå.

Trist när det är något som påtalats flertalet gånger, och inget händer...använd smc här.

Krya!

/J

Fan vad surt...! Tur att det gick så pass bra ändå!

Skönt att du klarade dig hyffsat.

Se det från den ljusa sidan, snön är snart här så sessongen var ju i stort sett slut för dig ändå.

Borde inte Vägverket ta den smällen?

Att 4-5 hojar har kraschat på samma ställe utan att de gjort något
åt problemet borde betyda att de inte tar sitt ansvar.

Jag skulle kolla med SMC's juristhjälp.

Det blir ju litet mindre trist om du slipper betala för eländet!

Mvh,
Ingvar

Borde inte Vägverket ta den smällen?

Att 4-5 hojar har kraschat på samma ställe utan att de gjort något
åt problemet borde betyda att de inte tar sitt ansvar.

Jag skulle kolla med SMC's juristhjälp.

Det blir ju litet mindre trist om du slipper betala för eländet!

Mvh,
Ingvar

Det där med ansvar är inte Vvs starka sida.. Jag vurpade i en rondell för att en av deras lastbilar spillt ut tjära där, men jag fick ingenting för det trots idoga försök.

Jag har redan tänkt försöka fakturera VV självrisken, med stöd av artikeln. Kanske Bolaget också vill göra en resning mot VV, återstår att se... men försöka skall jag. De borde åtminstone ställt ut en grus-skylt kan man tycka! :gnissla

Jag har redan tänkt försöka fakturera VV självrisken, med stöd av artikeln. Kanske Bolaget också vill göra en resning mot VV, återstår att se... men försöka skall jag. De borde åtminstone ställt ut en grus-skylt kan man tycka! :gnissla

Klart du ska försöka, det skadar inte! Det kanske går bättre för dig eftersom det har hänt flera andra också! Jag stod ensam mot Vv, och liten är inget värd...

Tråkigt detta...
Nollvisionen gäller visst mest när det handlar om att sänka farter och bygga rondeller. Inte när det är underhåll av vägarna som behövs.

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen