Rimma på orange?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Nån sade till mig att det finns ett ord i engelska språket som det inte går att rimma på, nämligen - orange. Kan detta stämma? Jag har försökt med, inte alltför stor flit o nit, men inte funnit ett rim.
Kan den oerhört enorma kunskapsbanken här på SH komma fram till ett avgörande? Ser med spänning fram emot ett avgörande i detta intrikata problem.:)

Obs! Försök till rim ska ske på engelska.

[YOUTUBE-ID]u5C8-Y8FGbM[/YOUTUBE-ID]

Sådär.

Hahaha har du inte spelat Monkey Island 3 (The Curse of Monkey Island), där har dom redan försökt. :D
Är när man har rekryterat dom 3 frisörerna och har stridit mot Captain Rottingham så börjar dom sjunga sången som jag fick associationer med när du skrev om att rimma på Orange.

Sången börjar 2:48 in i klippet och biten om "orange" kommer precis i slutet. Rolig låt i övrigt.. :D

[YOUTUBE-ID]1-9my0tsutw[/YOUTUBE-ID]

Hahaha har du inte spelat Monkey Island 3 (The Curse of Monkey Island), där har dom redan försökt. :D
Är när man har rekryterat dom 3 frisörerna och har stridit mot Captain Rottingham så börjar dom sjunga sången som jag fick associationer med när du skrev om att rimma på Orange.

Sången börjar 2:48 in i klippet och biten om "orange" kommer precis i slutet. Rolig låt i övrigt.. :D

[YOUTUBE-ID]1-9my0tsutw[/YOUTUBE-ID]

:D:D:tummenupp

Hmm, ska vi anse fallet vara avslutat då? Det rimmar ju helt klart...

Orange på engelska rimmar ju ganska bra med tex frasen working on a ranch.

Jodå, om du uttalar det som ordet gren fast på engelska/amerikanska :tummenupp

Okej då. Tänker på MI6 el MI5 när jag hör "Bransch":D Allvarligt så vore det säkert hundra gånger, både roligare och lättare, att avgöra spörsmålet in real life. La mest upp tråden för att få igång ännu en roande tråd, eftersom jag sitter hemma på lådan.:confused:. Fast just nu idag så fick jag erbjudande om ett nytt jobb :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back