Najningar osv. Det är inget problem, det är inget krav på någon bana för att få träna. Även om vissa anser att det lämpligt. Men som sagt, inget krav.
Dock är uppsamlingskärl det. En petflaska och två buntband senare va det klart.
OM man trotts detta tycker det verkar krångligt finns det inte en enda bana du kan åka till utan att få hjälp på plats med detta. Vi supermoto åkare är ett glatt o välkomnande gäng o det finns alltid någon som har tid att hjälpa till bara man kollar runt lite. Låna verktyg är aldrig några problem heller.
Barkbusters måste väl nästan ses som obligatoriskt även på gata? Jag tycker iaf man kör så inspirerat där att det är skäl nog att ha. Finns ju alltfrån Biltema från några hundra till dom bästa på marknaden för 1400:-.
Ban info med träningstider osv kommer att komma upp på Supermotosweden.se med tiden. Men den som allting annat drivs på fritiden av eldsjälar och tyvärr har är baninfo en utav dom sakerna som inte hunnits med. Ska nog se att det blir bättre tills nästa säsong. Övrig kretik till den sidan är även den välkommen, men det kan kanske hållas till tråden som handlar om sidan o inte här?
Märkes eller modell-specifika klasser tror jag inte på i sverige. Kanske isf bara som en "klass i klassen" och med iniativ från en tillverkare, annars så ser jag inga fördelar med det.
Men en ren "gatklass" har varit på tal tidigare, kanske då bara köra på asfalt, förbud mot användning av däckvärmare och kanske bara tillåta gatgodkända däck osv. Allt för att hålla nere kostnaden. Men, som några redan är inne på så tror jag inte man lyckas locka ut dom med denna typen av hojar. Iaf inte än!
Men, kanske bara erbjuda träningstid för gathojar på ungefär samma premisser i samband med tävlingar. Kanske inte under SM's tävlingsdagar. Men dagen innan är det ju som regel träning även inför SM och i samband med andra icke publika arr. finns det ju ofta möjligheter att klämma in. Det kanske är mer intressant?
Även grundkurser är ju väldigt lätta att få till om bara intresset finns. Med basikkunskaper om körställning och spårval t.ex. Något jag gärna ställer upp på om folk är intresserade
Som en liten parantes så är ju "parkeringsplattsrace" hur roliga som helst o albsolut något att sträva efter att få till fler av. Men att dom skulle vara enklare att arrangera skulle jag vilja säga är direkt fel om man jämnför med en permanent anläggning.
Det är nog därför att dom blivit lite mer ovanliga på senare år när det faktiskt finns motardbanor, vilket inte va fallet för bara ca 5 år sedan