Norra Roadracing Sällskapet

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
En liten tanke bara...

Nu vet ju inte jag hur många som brukar lösa träningskort plus alla engångskörare men låt oss räkna högt och säga att det är 20 pers.
Om vi säger till banägarna att vi har ett tjugotal förare som alla vill köra nu och att vi måste få börja boka upp tisdagarna så fort som möjligt.
:tomten (banägare) + :Rockbanan (förare som vill boka/köra) = :fattartil (pengar till banägarna)
Money talks!

...som sagt en liten tanke, jag kan ha fel...
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
En liten tanke bara...

Nu vet ju inte jag hur många som brukar lösa träningskort plus alla engångskörare men låt oss räkna högt och säga att det är 20 pers.
Om vi säger till banägarna att vi har ett tjugotal förare som alla vill köra nu och att vi måste få börja boka upp tisdagarna så fort som möjligt.
:tomten (banägare) + :Rockbanan (förare som vill boka/köra) = :fattartil (pengar till banägarna)
Money talks!

...som sagt en liten tanke, jag kan ha fel...

Banägarna vet att vi är största kunden. Vi har tidigare stått för ca 25% av deras intäkter. Vi har sagt att vi inget hellre vill än att boka banan och köra men att vi inte får så länge licensen finns. Så det är ingen ny info.

Var det så du tänkte eller missuppfattade jag nått?
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Banägarna vet att vi är största kunden. Vi har tidigare stått för ca 25% av deras intäkter. Vi har sagt att vi inget hellre vill än att boka banan och köra men att vi inte får så länge licensen finns. Så det är ingen ny info.

Var det så du tänkte eller missuppfattade jag nått?
Att vi stod för 25% var mer än jag trodde, ja då tycker man det borde hända något.
 

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 600 -07
Lite info.

Träffade killen från JCS Entreprenad.
Han bekräftade att dom skrivit kontrakt på den löpande skötseln runt banan som sopning, harva sandfollor, klippa gräs osv.

Han har även fått förfrågan om att rätta till övriga fel. Han har tydligen fått en lista från banägarna med det som ska göras, så han ska lämna pris åt banägarna.

Så kom dom bara överens, så kunde han dra igång med det arbetet ganska omgående.

Fick intrycket av att killen var på hugget och ville göra bra ifrån sig.
Han kör ju eget så det kanske inte är så konstigt.

Enda som är synd är att han inte har egen erfarenhet av racing, så enda informationen om hur det skall se ut kring en bana kommer från banägarna. Vilket inte alltid är den samma som den från oss som kör.

t.ex
Hade banägarna sagt till han att ström till depån inte ingick i hyran?!?:huvet
men när jag förklarade hur viktigt det var med ström, så var det en självklarhet att det skulle finnas.

Så snart finns det kanske en bana att köra på!!
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Ny medlem ..
Kan jag tolka det som att det är tr.tider på gång?:tummenupp
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
välkommen



Övrigt ni som läser här. Glöm inte att.

Anmäla folk ni känner till vårt licenskurs. Den än bara halvfull i år.
Vi behöver också fler funktionärer. Så anmäl er själva och sambo mm till detta. 30:e maj behövs funktionärerna.
 
Last edited:

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Den Retta -09
Men den stora frågan från oss som kör bana "offlicence"...ska dom fixa banan??...inte som att klippa gräset eller måla om depån...ska dom fixa böjen efter nerrakan och kanske svängen efter utfarten ur depån???

Asfalten börjar ju likna en potatisåker enligt min mening...det var många som hoppade av licens-körningen pga att dom inte visste hur det blev med upprustningen av asfalten i år. Jag är en av dom som verkligen vill ta licens och kunna köra järnet på mittsverige...men inte med dagens standard,vill kunna köra fullt UTAN att väja för bulor och svackor i banan:huvet
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Dom har sagt att banan ska fixas. Sen om det blir kan man aldrig veta. Träffade entreprenadföretaget i onsdags och dom har lämnat in offert på fixet så vi hoppas det löser sig snart.

Banan är slät som ett salsgolv och har några få gupp, bla utfarten ur depån, och in/utgång i restaurangkurvan. Det är rätt lite. Finns fler banor i landet som har betydligt fler gupp så just på den delen är jag rätt säker att inget kommer hända. Det är heller inget som SVEMO har med i sina krav.

Det som dom fokuserar på är säkerheten och i dagsläget är det för lite sand i sandfållorna. Det växer även en skog där som måste röjas bort. Asfalt är inte i nivå med sandfållorna vilket medför att man inte glider ut i dem utan flyger ut i dem. Så ramlar man så ökar skaderisken helt i onödan.
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det ryktas om att det e nytt inofficiellt banrekord på mittsverigebanan idag.

55.79 om jag hört rätt.
 
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Bilder från bandagen med UMCC är nu utlagda

Har lagt ut ca 120st bilder från bandagen med UMCC idag Fredagen den 11:e Juni. För att hitta dem surfar ni till N-TRADE RACING webben http://www.n-trade.se/racing Mycket nöje.
 

Bifogat

  • IMG_0769.jpg
    IMG_0769.jpg
    112.9 KB · Visningar: 83
  • IMG_0816.jpg
    IMG_0816.jpg
    209.6 KB · Visningar: 81
  • IMG_0766.jpg
    IMG_0766.jpg
    213.3 KB · Visningar: 74
  • IMG_0800.jpg
    IMG_0800.jpg
    237.4 KB · Visningar: 80

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Håller tummarna för våra NRS:are som är nere på karlskoga och kör norska mästerskapen i helgen.

Olle och Albin gör sin debut i helgen, samt våran meriterade RJ.

Hoppas det går bra för er:tummenupp
 

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Ort
sundsvall
Hoj
gsx-r600
Nu är debuten gjord, och det va det roligaste jag varit med om på länge. mera tävlingar kommer att köras =)

wet race igår å det blev krasch i 8e varv = ( låg du på en 12e-13e plats tror ja.
för dålig rutin kan det bero på, skulle ta det kallt då jag låg mitt emellan 2st klungor å hade kunnat ta det "lugnt" till målflagg.

Lördagens race va ett torrt iaf. kvalade in på 21a start plats, lyckades bra i starten och tog några placeringar under race, gick i mål på en 15e plats.

Jag är tok nöjd med helgen, hur kul som helst.
blev lite hektiskt på lördagen med plastning osv. men det va roligt och lärorikt

// #85
// Abbe
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top