Gsxr 1100 turbo projekt

:tummenupp
Usa fick det bli, tog "fast ship" hemma på 5 dagar.

Måste bättra på min engelska, knappt så de förstår vad man säger på telefonen:tungan

hej fredrik
ska jag passa på o ställa ventilerna när du ändå har toppen lös,jag kan ta med den när jag hämtar den andra hojjen

mvh pain
 
Status rapport,

Toppen är monterad igen, även grenrör, turbon, avgassystem, oljekyl och intercooler.

Imån hoppas jag att kammarna skall komma på plats.
 

Bifogat

  • snart ihop.JPG
    snart ihop.JPG
    160.9 KB · Visningar: 182
Och hos mig är det tvärtom, rev ur motorn idag så den ligger upp och ner i garaget, ska ur med lådan :huvet

Ajaj, tråkigt att höra. 2ans växel?


Igår var peter förbi och hjälpte mig med kammarna:krama

Sedan monterades allt som behövs för att starta. Starta gjorde den icke:mad: Och läcker minst lika mycket olja som bp´s oljerigg:huvet:huvet.
 

Bifogat

  • DSC00005.JPG
    DSC00005.JPG
    144.9 KB · Visningar: 285
Ajaj, tråkigt att höra. 2ans växel?


Igår var peter förbi och hjälpte mig med kammarna:krama

Sedan monterades allt som behövs för att starta. Starta gjorde den icke:mad: Och läcker minst lika mycket olja som bp´s oljerigg:huvet:huvet.

Bygg pipeline från garaget till scanraff o bli oändligt rik:banana
 
Bygg pipeline från garaget till scanraff o bli oändligt rik:banana

Tänk om det hade varit så lätt:)

Idag har jag felsök. Herr junås jag köpte motorn av hade monterat dreven på kammarna ett halft varv fel. Så det blev lite tokigt när kammarna ställdes.

Sedan monterades kammarna rätt och den startade direkt.

Nu är det bara den mystiska oljeläckan kvar, de verkligen pissar ut denna pinnbult. (Se bild)
 

Bifogat

  • DSC00007.JPG
    DSC00007.JPG
    119 KB · Visningar: 263
Tänk om det hade varit så lätt:)

Idag har jag felsök. Herr junås jag köpte motorn av hade monterat dreven på kammarna ett halft varv fel. Så det blev lite tokigt när kammarna ställdes.

Sedan monterades kammarna rätt och den startade direkt.

Nu är det bara den mystiska oljeläckan kvar, de verkligen pissar ut denna pinnbult. (Se bild)

Kan du se om det kommer från ovansidan runt denna pinnbult? Annars har du nån skada på packningsytorna mellan cylinder-motorblock.

Lyft på ventilkåpan och kolla om du har riktgt tätt mellan mutter och topp på denna pinnbult.
 
Det är roligt att köra turbo hoj, man måste tänka på vilken växel man har i, fick nästan styret i huvudet:D

Nu återstår det bara ett problem innan bänkning, hojen vill gärna ligga kvar på lite varv, runt 3-4000 rpm.

Om man sedan lägger i växel och slirar lite på koppling, så går den ner på tomgång. Men ger man sedan lite gas igen, så hänger den sig vid 3-4000 rpm.

För övrigt så går den som ett skott.

Höja/sänka nålarna?
Byta lågfartsmunstycken?
 
Tomgång som hänger sig kvar beror på en för klen tomgångsblandning, antingen en luftläcka eller för snålt ställda skruvar. Har du pluggat alla synk-uttag? Har du klämt sönder eller glömt dragit åt ett insugsgummi?
 
Tomgång som hänger sig kvar beror på en för klen tomgångsblandning, antingen en luftläcka eller för snålt ställda skruvar. Har du pluggat alla synk-uttag? Har du klämt sönder eller glömt dragit åt ett insugsgummi?

Har inga synk-uttag på mina gummin, och inga torr sprickor.

Skall blandskruvarna skruvas in eller ut för fetare blandning? (skruvarna som sitter undertill)
 
Blev 2 mil idag, den går bra kan jag intyga:tummenupp
Tyvärr så tappade jag mitt luftfilter:huvet så de blir inget mer åkande innan ett nytt är köpt

Fortfarande lite läckage, men de skall snart lösas.

Hoppas få en tid för bäkning snarast, men alla verkar ha fullt upp.
 
Last edited:
Fräsigt bygge!

Hittade detta först nu, skall bli intressant läsning.
 
Någon som vill lägga ett bud?

Nu är det dax att riva ner allt igen, för tredje gången:mad::mad::mad:

En dragstång går runt runt runt runt runt:huvet:huvet
 
Någon som vill lägga ett bud?

Nu är det dax att riva ner allt igen, för tredje gången:mad::mad::mad:

En dragstång går runt runt runt runt runt:huvet:huvet

Bygger man turbo får man mecka.

I med en helicoil sen är den fit for fight igen:tummenupp
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top