Lasta i en Transporter

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Får man in 3 sporthojar i en transporter, långa varianten?
Enkel fråga, har någon gjort det?

Har själv en Transporter -01 korta modellen o har vid ett par tillfällen kört 3 endurohojar i den, det är jävligt trångt men det går! du har den långa, dvs 30 cm längre om jag minns rätt? 2 hojar längst fram i hörnen o om du har tur kanske bakhjulen på dessa kommer in framför hjulhusen, i så fall borde det gå att backa in en tredje hoj i mitten, men jag är jävligt skeptisk till detta, den är inte särskilt bred. har jag lastat in min racer + allt som man behöver till en bandag så är det hyfsat fullt! men det går säkert om man bara har gett sig fan på`t!

Tror de blir jäkligt trångt.
tre motarder och packning ser ut så här.

men de kanske går om man inte är så rädd om hojarna:död

Bifogat

• fullt.jpg
    fullt.jpg
    59.7 KB · Visningar: 339
Hmm, mycket pissimistrar här nu tycker jag. ;)

Jag ska köpa en och det vore kul o veta om det går, isåfall så ska jag skynda mig o köpa den innan vi åker mot Kemora. :)

Frefeh, har du den långa?

Jag har kört två hojar i min korta transporter, en SP2a och en 748R så båda ganska smala hojar och då var det helt fullt, jag är mycket skeptisk att det skulle få plats med tre.

KÖP! det löser du säkert... En jävligt bra vagn i alla fall! 2.5 TDI bara går o går...! du får väl plocka isär hojarna lite, en kompis köpte en 954:a i tyskland på väg hem från alperna med en Merca E-klass kombi!

En kärra bakom också? Kanske borde funka om du inte får plats med alla 3

Inte jag men min kusin körde det rejset ett antal gånger. Två framåt och backa in den tredje. Det fungerade i en LT31 när hojar hämtades hem från Tyskland och då pratar vi breda glidare mestadels. Plus ytterligare tre i släpet på samma sätt.

Så här såg det ut i en långa Merca... trångt och få in en till :va

Bifogat

• Lastat.jpg
    Lastat.jpg
    222 KB · Visningar: 266
Så här såg det ut i en långa Merca... trångt och få in en till :va
Fan, du har ju mycket plats på sidorna, knuffa hjulen mot/upp på hjulhusen.
Sen tar man 8:an och en 675 framåt, 2 smala hojar, så frå vi se vad den 3:e blir för hoj. Han får köpa en smal helt enkelt. :D

Jag har en lång, och har svårt och tro att man får in tre st. Kanske om man plockar av kåpor osv. men då är det f-n knökfullt sen.

Vi lastade 3 hojar+packningar, däck osv i en merca sprinter 315 och det var precis att de gick, så att få in 3 hojar i en transporter är bara att glömma om det inte är crossar eller motarder.

Samma med en merca vito, vi lastade en sd och en ktm motard+packningar,däck, verktyg osv. Var också jäkligt tajt efteråt.

• Gilla
Reaktioner: tcg
Jag har kör 3 hojar i min transporter..kan inte säga att det inte var trångt men det gick fick plocka bort inre fotpinnen på ena hojen. 2xcbr1000rr och en gsxr1000

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back