R1 och R6-tråden!

Passar en USA-motor i en europa hoj, för R1 07-08? Har dom sånt där tjaffs med EVAP-canister osv. som gör att det inte funkar, eller är det bara slänga i motorn mot ett EU-elsystem?
 
Hej, jag har original ljuddämpare och original "röv"/stänkskärm med blinkers samt original framblinkers till R1 -07/08 liggandes hemma. Hojen stals förra året och jag har ingen nytta av dem. Är någon intresserad så skicka PM så tar vi det där.
 
Mycket enkelt, tar 3 minuter. Du har redan listat ut hur du gör det.

Tja !
Har en R1 -08 och
Jag undrar om det är svårt att montera dit kopplings-puckarna ? är det bara att skruva dit dem genom hålet med den medföljande staget?
Får hem dem på Fredag .
Tacksam för svar//Robban
 
Är det någon här som sitter på en tank (hellst blå) till en R6 -04.
Vet någon annars vart man köper en ny billigast?
 
Elfel R6

Har en vän med en R6 -99 som vi bytte laddregulator på men den ligger fortfarande på 12,5 v med motorn på och ökar inte heller med högre motorvarv, Är det generatorn? Hur kan man lättast test generatorn?

Sen lyser båda bakblinkers när man blinkar t.ex. lyser höger lite i lampan när man blinkar vän samtidigt. Är det jordningen eller kan det vara nåt motstånd då det är diodmonterat? Förslag?
 
Tjena, vad är bra och anus med en r1 02-03?
Eller ska man kika på 99-01 istället?
Budget 40 till 50k.
 
En polare har köpt en, osäker på om det är en -99 eller -00, R1 ombyggd till fighter, men han ska köpa nya kåpor till den, han tyckte inte fighter var så kul som han trodde.

Det han undrar över är hur meckigt och jävligt det är att få dit kåpor från 02-03 på den?
 
Hur är det med packboxar egentligen? Bytte ju på min i vintras, köpte original (bad om packboxar till R1 '01) och måste med största sannolikhet fått rätt. Jag ifrågasätter dock det hela med tanke på att jag, tillsammans med Lawner - som är en fena på framgafflar och Yamaha, gjorde renoveringen minutiöst.

Anledningen att jag frågar är att skiten läcker som helvetet. På båda sidor. Jag vet att Apriliafolk med Mille R (Öhlins) har tjört på någon typ av Suzukipackboxar istället på Öhlinsgaffeln eftersom de originalmonterande boxarna läckt som helvet.

Jag kommer att riva min gaffel (igen) snart, eftersom jag är jävligt trött på att se geggamoja överallt ner över ok, dämparben och annat (dock inte så illa att det hamnat på skivor, än). Frågan är om jag ska leta efter en annan box, eller chansa att köpa original för 130 spänn och riskera (inte hoppas på) läckage igen?

Hoj, R1 2001, originalgaffel.

Ädit: Årsmodell, ffs.
 
Last edited:
Smörja gaswiren på R6-01

Jag måste smörja min gaswire eftersom den har en tendens att hänga sej... Har redan försökt, öppnade plastburken så man ser wiren/ana. Försökte få loss en i taget för att sedan hålla dom rakt upp och hälla ner olja längs hela wiren. MEN jag fick inte loss wiren alls, bände och slet, försökte med våld och list, men inget gick . Dom sitter som bärget och rädslan för att ha sönder något finns givetvis där.

Några trix och knep man ska ta till på min envisa Yamaha R6 -01 ??
 
Tickande ljud

Hej,

Jag har precis köpt en R1a -01 och har efter ett par dagars körning märkt av ett tickande ljud. Har surfat runt lite angående detta och läst många teorier om vad detta kan bero på. Jag tänke dock höra med folk här om någon vet vad detta ljud kan komma ifrån och vad man bör göra för att åtgärda det. Låter som ventilljud.

Ljudet är regelbundet och med olika intensitet beroende på varvtal. Det låter inte illa men det är ett distinkt ljud som man gärna vill reda ut vad det kan vara.

Hojen har gått 3400 mil.

Tacksam för hjälp!
 
Hej,

Jag har precis köpt en R1a -01 och har efter ett par dagars körning märkt av ett tickande ljud. Har surfat runt lite angående detta och läst många teorier om vad detta kan bero på. Jag tänke dock höra med folk här om någon vet vad detta ljud kan komma ifrån och vad man bör göra för att åtgärda det. Låter som ventilljud.

Ljudet är regelbundet och med olika intensitet beroende på varvtal. Det låter inte illa men det är ett distinkt ljud som man gärna vill reda ut vad det kan vara.

Hojen har gått 3400 mil.

Tacksam för hjälp!


har likadant på min 01:a, vad jag förstått efter att ha hört mig för är att det är fullt normalt på en skramlaha, min har bara rullat runt 1900 mil.
 
har likadant på min 01:a, vad jag förstått efter att ha hört mig för är att det är fullt normalt på en skramlaha, min har bara rullat runt 1900 mil.

Ok, ja då känner jag mig något lugnare. Jag funderar dock på att lämna in den för ventil- kontroll/justering, någon som vet efter hur många mil man bör göra det?
 
Ok, ja då känner jag mig något lugnare. Jag funderar dock på att lämna in den för ventil- kontroll/justering, någon som vet efter hur många mil man bör göra det?

vad jag har hört ska inte ventilerna kollas förräns vid 4000-mila men lugnar det ditt sinne så lämna in den:)
 
Det är långt från gratis. Mitt råd är att köpa en haynes bok och göra det själv.
Annars är det 4200mil det skall göras, på 99:a iaf.
Min låter iaf inget och den har rullat 3300 typ, kanske skillnad på första och andra modellen.
 
Är det ngn som behöver en styrdämpare?

säljer min styrdämpare som är i mkt fint skick.

komplett med fästen, dämparen har suttit på min R1:a -01, dämparen är mkt fin.

skulle tro att dämparfästet åsså passar årsmodell 98-00 möjligtvis -02 åsså men låter det vara osagt.

pris: 2500:- eller högstbjudande, skickas gärna men köparen betalar frakten.

skicka pm eller ring 0761936567
 

Bifogat

  • DSCN2018.jpg
    DSCN2018.jpg
    238.3 KB · Visningar: 49
Last edited:
Hur är det med packboxar egentligen? Bytte ju på min i vintras, köpte original (bad om packboxar till R1 '01) och måste med största sannolikhet fått rätt. Jag ifrågasätter dock det hela med tanke på att jag, tillsammans med Lawner - som är en fena på framgafflar och Yamaha, gjorde renoveringen minutiöst.

Anledningen att jag frågar är att skiten läcker som helvetet. På båda sidor. Jag vet att Apriliafolk med Mille R (Öhlins) har tjört på någon typ av Suzukipackboxar istället på Öhlinsgaffeln eftersom de originalmonterande boxarna läckt som helvet.

Jag kommer att riva min gaffel (igen) snart, eftersom jag är jävligt trött på att se geggamoja överallt ner över ok, dämparben och annat (dock inte så illa att det hamnat på skivor, än). Frågan är om jag ska leta efter en annan box, eller chansa att köpa original för 130 spänn och riskera (inte hoppas på) läckage igen?

Hoj, R1 2001, originalgaffel.

Ädit: Årsmodell, ffs.

kör pirat !

har du en gammal ??
mät upp den och ring addemoto t.ex.
säg som det är, att du är osäker på om det är rätt och be dem dubelkolla i sin lista :)

köpte mina nya där 99:- fanns på hyllan (till 6:an), dem har STORT reservdelslager, men dåligt uppdaterad nätkatalog tyvärr.

det kan inte vara någon av de andra komponenterna på insidan som har en grad eller liknande någonstans som förstör PB:n ??
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top