Triumph Daytona 675-tråden!

Lite funderingar kring sulor.....!
Har precis köpt dunlop sport smart (fram och bak ) då gotland ring fullständigt ätit upp mitt bak däck...
Däremot finns det ganska mycket mönster kvar fram ( michelin 2 ct ), det har dock gått ca 11 dagar på bana (långt i från snabb ännu), men det har dock värmts upp och kylts ner en hel del ggr.
Hade ni bytt fram också för att säkra????
 
Hej där! Tackar för senast förresten. Kan bara lyfta på hatten och tacka för ett mycket bra arrangemang. Definitivt inte sista gången jag kör med ssemce!!

Jag köpte pptuning (racevaxlat) via e-bay. Fördelen med det är att det ofta finns reservdelal till dem på banträffar och tävlingar. Det var när jag hörde det som jag bestämde mig. Greven har ju PP coh kan leverar på nolltid med :D

Har bestämt för mig att PP har standardväxlat också!
 

Bifogat

  • 100614 Triumph 675 Daytona 001 (Large).jpg
    100614 Triumph 675 Daytona 001 (Large).jpg
    172.2 KB · Visningar: 81
  • 100614 Triumph 675 Daytona 002 (Large).jpg
    100614 Triumph 675 Daytona 002 (Large).jpg
    168.1 KB · Visningar: 91
  • 100614 Triumph 675 Daytona 003 (Large).jpg
    100614 Triumph 675 Daytona 003 (Large).jpg
    113.3 KB · Visningar: 150
  • 100614 Triumph 675 Daytona 004 (Large).jpg
    100614 Triumph 675 Daytona 004 (Large).jpg
    78.8 KB · Visningar: 83
  • 100614 Triumph 675 Daytona 005 (Large).jpg
    100614 Triumph 675 Daytona 005 (Large).jpg
    115.7 KB · Visningar: 79
  • 100614 Triumph 675 Daytona 006 (Large).jpg
    100614 Triumph 675 Daytona 006 (Large).jpg
    203.3 KB · Visningar: 87
  • 100614 Triumph 675 Daytona 007 (Large).jpg
    100614 Triumph 675 Daytona 007 (Large).jpg
    89.5 KB · Visningar: 83
Vad gäller däck så kan jag varmt rekomendera Michelin power one competition. Har B Compound bak och V profilen fram. funkar klockrent och efter 2 1/2 dag på gotland ser dom bara inkörda ut. har slitit väldigt jämt och fint. iofs 1,40 tempo men dom pallar nog betydligt mer.
Kan lägga upp en bild om någon är intresserad...:rolleyes:

Kan tillägga att min depågranne på gotland körde med ett nya dunlop som var helt slut efter 1 1/2 dag. han var dock lite snabbare än mig (1.35 tider) men ändå.. ochså han på en triumph av samma årsmodell.
 
Ser Nice ut :tummenupp Det får nog bli ett par sådana nu när man fått smak på bana :banana

E det nån som varit i backen med denna typ av puckar som har lust att berätta hur hojen såg ut efteråt.
Jag vet resultatet vid en krasch beror bland annat på hastigheten, men kan vara intressant å få höra ändå
 
Vad gäller däck så kan jag varmt rekomendera Michelin power one competition. Har B Compound bak och V profilen fram. funkar klockrent och efter 2 1/2 dag på gotland ser dom bara inkörda ut. har slitit väldigt jämt och fint. iofs 1,40 tempo men dom pallar nog betydligt mer.
Kan lägga upp en bild om någon är intresserad...:rolleyes:

Kan tillägga att min depågranne på gotland körde med ett nya dunlop som var helt slut efter 1 1/2 dag. han var dock lite snabbare än mig (1.35 tider) men ändå.. ochså han på en triumph av samma årsmodell.

Men då är det värmare som gäller väl?? Och hur funkar dom i regn?
 
Har testat TuneECU lite idag och jag måste säga att det ser riktigt bra ut! :tummenupp

Användargränssnittet är betydligt snyggare och mer lättöverskådligt än TuneBoy och det har en hel del fiffiga funktioner som man saknar i TB, bl a copy/paste och "Compare Map". Riktigt bra!
OCH man kan läsa in sin hojs map till TuneECU, vilket är rätt skönt för att få en bekräftelse att man verkligen har "rätt" map i cykeln.

Läste så klart in mappen jag har i min hoj - Waynes map för standard-utblåset, framtagen i dynobänk - och sparade ner den, så om någon är intresserad av denna map i .hex-format(TuneECU:s filformat) så är det bara att hojta till!
Om ngn har möjlighet att hosta filer ngnstans, så är det bara att slänga upp den där oxå för allmän access. :)

Hojt..(mailadress via PM kanske??)
Även min kabel har anlänt och det här verkar lite intressant att pyssla med faktiskt. Jag har inte för avsikt att byta stdpipan ändå eftersom jag inte orkar krångla med ljudkraven på diverse banor.
För övrigt fick jag lite skäll så sent som idag för att jag råkade varva ut fullt på 3-4-stor del av 5 på en raka, vilket visst resulterade i 97dB med original..men kul hade jag :yoparty

Tack på förhand förresten.. :)
 
Jo det är värmare som gäller på Competition däcken. Var mycket snack om banåkning, så då nämde jag dom. har dock inte kört dom i regn.
 
polarn hade power one innan, mycket bra grepp men slets för himla snabbt. och det tyckte michelin var normalt slitage så nu åker vi pirelli och metzeler iår istället.. får vi se hur de funkar
 
Hojt..(mailadress via PM kanske??)

För övrigt fick jag lite skäll så sent som idag för att jag råkade varva ut fullt på 3-4-stor del av 5 på en raka, vilket visst resulterade i 97dB med original..men kul hade jag :yoparty

Hmm... jag som trodde att orginal skulle vara tystare :va Jag klarade ju mig (på samma bankörning) med TOR systemet trots 13900rpm vid mätstationen. Monterade visserligen i DB-Killer men först efter halva dagen då andra i min grupp fick pekfingret :gnissla
 
Några råd på vilken olja man ska köpa ifall man ska byta motorolja?
Samt även ifall ja bör byta oljefilter i samma veva? Senaste service 1000 mil hojen har gått 1700.

/Irvas
 
Tänkte införskaffa mig xenonljus till min daytona. Dock undrar jag om någon hjärtlig själ kan bekräfta om jag tänkt beställa korrekt.
Kollade på ebay och hittade följande

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-0...ptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Som jag uppfattat det så är det h7 på halvljusen och h9 på helljusen på daytona 675.
Är det rätt volt, watt osv?
Helt enkelt: passar detta kit till min daytona 675 utan att förstöra något via överhettning eller liknande?

tacksam för svar
MVH William
 
Lite funderingar kring sulor.....!
Har precis köpt dunlop sport smart (fram och bak ) då gotland ring fullständigt ätit upp mitt bak däck...
Däremot finns det ganska mycket mönster kvar fram ( michelin 2 ct ), det har dock gått ca 11 dagar på bana (långt i från snabb ännu), men det har dock värmts upp och kylts ner en hel del ggr.
Hade ni bytt fram också för att säkra????

Vad är "ganska mycket kvar"? Tyckte jag själv hade "en del kvar", men vid jämförelse med nytt däck insåg jag min absoluta felbedömning... :rolleyes:

Och du = långsam? :va Inte i min värld iaf. Hur f-n har du klarat 11 bandagar på samma uppsättning??!?!?

Jag hade nog bytt fram oxå, lite feg & hade nog bara åkt runt på banan med ångest i huvet annars: "-Nu släpper fram...nu släpper fram...nu släpper fram..."

Bytte ostar jag med bara för 1v sen, men här blev det Dunlop GP racer D211, medium fram och endurance bak. Ska bli intressant att jämföra livslängden :tummenupp
 
Hmm... jag som trodde att orginal skulle vara tystare :va Jag klarade ju mig (på samma bankörning) med TOR systemet trots 13900rpm vid mätstationen. Monterade visserligen i DB-Killer men först efter halva dagen då andra i min grupp fick pekfingret :gnissla

Vad har du för dB-killer till TOR? Finns väl ingen #riktig" på marknaden eller?
 
Vad har du för dB-killer till TOR? Finns väl ingen #riktig" på marknaden eller?

Hmmm... riktig och riktigt. Man kan ta på den i alla fall :tungan
Skämt åsido. Jag köpte min på Triumph Center Skåne i alla fall. Passade perfekt när man borrat ett litet hål för fästskruven. Kostade mindre än 150:- om jag mins rätt :va
 
Det verkar som om jag har fått ärva ett misshandlat batteri eller något för laddningsspänningen faller FORT efter att ha laddat batteriet fullt. Jag hinner inte ens starta hojen :mad:

Några värden:
Fullladdat batteri från min CTEK: 13V
Monterat och inkopplad i hojen: 13V
Sätter på tändningen: 11.7V och sjunker fort.
Efter att ha försökt trycka på starten: 11.5V
Stängt av hojen men med batteriet fortfarande monterat: 12.3V

Kan det vara något som tjuvar laddningen? När jag sätter på tändningen så startas allt och allt ser bra ut men det finns ingen kräm kvar för startmotorn :(

Eftersom orginalbatteriet verkar dåligt har jag en följdfråga: Är det någon här som har testat R6:ans batteri på sin Daytona 2007:a? Vad jag kan se så är enda skillnaden 13mm på höjden.

Orginal: YT7B-4 12v 6,5Ah Längd: 150mm Bredd: 65mm Höjd: 92mm
R6: YT9B-4 12v 8Ah Längd: 150mm Bredd: 65mm Höjd: 105mm
(mått från: http://www.global.se/selection_se/motorcycle_se.aspx?ArticleApplication=3#)

Har jag missat något?
 
Hmmm... riktig och riktigt. Man kan ta på den i alla fall :tungan
Skämt åsido. Jag köpte min på Triumph Center Skåne i alla fall. Passade perfekt när man borrat ett litet hål för fästskruven. Kostade mindre än 150:- om jag mins rätt :va

Okey, tackar för svar :)
Antog att man var tvungen att borra vilket jag ogärna vill. Men kanske ända lösningen om folk får påbackning även med orginal vilket jag hade tänkt montera.

Fan vad trött jag är på det här ältande om ljud och dB hit & dit :(
 
Okey, tackar för svar :)
Antog att man var tvungen att borra vilket jag ogärna vill. Men kanske ända lösningen om folk får påbackning även med orginal vilket jag hade tänkt montera.

Fan vad trött jag är på det här ältande om ljud och dB hit & dit :(
På ett sätt förstår jag dig, jag hade också tyckt det var bättre om vi fått bröla hur mycket som helst.

Vi får dock komma ihåg en sak, vi som gillar ljudet av en högvarvande motor är i definitiv minoritet i detta landet och om vi vill fortsätta med vår hobby, att köra hoj på bana, så måste vi inse att just buller är det största hotet.

Vi i Sydskanes Emse hade ett möte med VD:n för Ring Knutstorp och han säger så här, får vi inte ner ljudnivåerna nu så kommer det ännu hårdare krav än vi har idag och då klarar ingen hoj, med eller utan orginalblås, dB kraven och då är det helt enkelt slutåkt för alltid.

Vi får hjälpas åt att ändra attityden bland oss hojåkare, det måste bli coolt att låta minst istället för högst annars är hojåkning på bana snart ett minne blott och detta är fakta.

Detta är anledningen till att vi i SSEMSE inte accepterar eller ser genom fingrarna med ljudkravet. En enda dB över gränsen så är det svartflagg för det är just nu det enda sättet att säkerställa vår existens.

Jag gillar riktningen detta tar, nån har plockat fram en bra mapp för orginalsystem som ger bra kräm och körbarhet. That's the spirit!

Själv kör jag Arrowsystemet med Arrowmappen + dB-killer och är inte i närheten av dB gränsen på våra bandagar. :yoparty
 
Back
Top