Nötter

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
I mitt garage står det en hoj till alldeles intill min. En grön Ninja 10.
Den står ALLTID där, så man kan undra när den används. Tog en närmare titt på den igårkväll:

Nyburnat bakdäck. Nästan helförstört + gummirester överallt. I övrigt är båda däcken i nyskick och knappt svängda med öht. Fegränder på säkert 5 cm/sida.

Vem är fuckot som köper en fin hoj, betalar skyhög försäkring, inte kan köra, inte kör, och dessutom bränner ett nästan nytt backdäck? Har även hittat långa spår runt om i garaget där det burnats, så det måste varit med den hojen. Han har alltså inte ens brytt sig om att ta ut den............

:iddo

nån som inte har MC kort än?
Finns ju massor som köper hoj först "för att motivera sig att ta kortet" eller hur de nu utrycker sig.

Och iom att de inte har kort så burnar dom i garaget istället???

bara en teori ...

Haha funderade på om det var ett skämt. Starstriker, jag gjorde ett fylleinlägg om ungefär det samma igår. Verkar som att trenden går att man köper hoj för image än för just körningen.

Finns ju massor som köper hoj först "för att motivera sig att ta kortet" eller hur de nu utrycker sig.

bara en teori ...

haha ja en riktigt bra teori, haha =)

Last edited:
Skulle oxå kunna tänka mig att köpa en sporthoj och bara låta stå bara för att reta någon surgranne... :banana
Ja det funkar ju tydligen jävligt bra.

till TS: Varför orkar du äns bry dig? Killen kanske är så rik att det sprutar pengar ur röven på honom. Jag hade också burnat sönder nya däck om jag hade haft det problemet, men bara för att det retar upp bittra(och kanske avundsjuka?) bikers. Varför denne ninjaägare gör det vet jag inte och jag känner inget behov av att veta heller, men han hade säkert kul när han gjorde det. :tummenupp

Alla vet ju att hojar levereras med surdäck från någon däckfabrikant som mutat rätt person för att få leverera ett standarddäck som monteras på hojen i fabrik...orkar man inte sälja skräpet på blocket så kan man ju lika gärna låta dagisbarnet inom sig leva ut lite innan man sätter på ett riktigt däck...

Ibland är det ju någon som också har.
-Stor villa
-Sommarstuga i skärgården
-Fin båt
-Två sportbilar
och dessutom åker till rivieran på semestern till somaren och asien på vintern + jobbar jämt för att det ska gå runt.

Har man så mycket prylar hinner man inte med att bruka dem, bara tid över till en burmout :tungan:tungan:tungan

Ja det funkar ju tydligen jävligt bra.

till TS: Varför orkar du äns bry dig? Killen kanske är så rik att det sprutar pengar ur röven på honom. Jag hade också burnat sönder nya däck om jag hade haft det problemet, men bara för att det retar upp bittra(och kanske avundsjuka?) bikers. Varför denne ninjaägare gör det vet jag inte och jag känner inget behov av att veta heller, men han hade säkert kul när han gjorde det. :tummenupp

Ja, jag är jävligt bitter och avundsjuk ska du veta :D

Verkar bara märkligt att folk köper såna hojar för att de skall stå i ett underjordiskt garage. Sen när man väl använder dom är det för att bränna ett däck. I mina ögon är det bara sorgligt, men du kanske gör lika dant?
Kan inte köra men börnar gärna?

Ibland är det ju någon som också har.
-Stor villa
-Sommarstuga i skärgården
-Fin båt
-Två sportbilar
och dessutom åker till rivieran på semestern till somaren och asien på vintern + jobbar jämt för att det ska gå runt.

Har man så mycket prylar hinner man inte med att bruka dem, bara tid över till en burmout :tungan:tungan:tungan

Visst. Ska man nu köpa en speciell däck-börnarmaskin kanske en ninja är onödigt. En stor valfri motor och så på med däck/fälg på utgående axel. Då slipper man betala både vägskatt och försäkring.

Lustigast i det här fallet är att personen uppenbarligen inte kan svänga. Alls. Nån gammal sur 500:a hade förmodligen funkat lika bra för vederbörande.

bara en teori ...

Å du körde upp utan hoj lr? Körskola?

Förstår inte varför du bekymrar dig över det? Allas mål kanske inte är knäskrap på bulten?

Sen om den aldrig används så är det väl konstigt, men finns ju ganska många anledningar.

Indraget kk,
Ej än taget kk. '
Han kanske kör när du inte är i garaget? Du är väl inte där hela tiden?

Edit.
Vet inte om ovan uppfattas drygt. Inte meningen i sånafall, men du kan väl erbjuda dig att lära honom hur man svänger, om du nu stör dig så mycket på det. Alla är ju inte Rossi, vill bli Rossi eller har förutättningen att bli Rossi. =)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!