Triumph Daytona 675-tråden!

Nybliven ägare som säger hej

Nu har jag äntligen köpt mina drömmars hoj. En Scorched Yellow Daytona. Den jag köpte var en 2007:a med 400mil på mätaren :banana

Nu måste jag kolla om jag kan koppla in min ELM327 OBD2-läsare till TuneECU. Någon som vet om den fungerar :confused:
 
:tummenupp
Gäller alltså bara o våga skruva (knappa) på det allra heligaste nu också då...har hållit mig undan motorer hittills och bara vågat mig på att pimpa hojen :mad:
Kanske får bli en dubbel whiskey INNAN man sätter igång :gnissla

Bild på schtekmoppen bifogas :tuttar

Va faen, var det du med den hojen på Falken alltså!?
Du stod i den boxen jag höll till i under kursen :)
 
Hur gör ni med lås osv när ni är ute o kör - det finns ju NOLL med utrymme för sånt på hojen :D

Får precis ner mitt Oxford skivbromslås bakom batteriet, men det är tight :)


Kör samma stajl som Luca; skivbromslås(den lilla varianten från Abus) under sadeln, får trängas med batteriet. :tummenupp
Ska man ta med kättingen så får man snällt packa ner den i ryggsäcken. Ger lite skön extratyngd där bak... *ahem*
 
Last edited:
Jag ska titta på en begagnad 2006:a ikväll - några tips på vanliga fel jag ska kolla efter?

Hur gick med titten, kan det bli affär månne?


Kanske lite sent, men här är iaf några tips:

Allmänt vid MC-köp

Och ett par modellspecifika tips från denna tråd(det finns fler om man söker & plöjer lite djupare i den här förträffliga tråden :tummenupp)

Bra är, precis som nämns i ovan länkade inlägg, att ta VIN-nummer på hojen och kolla på Triumph hemsida om något behöver åtgärdas. Troligtvis är ev. fel redan fixade på garantin om det är en -06:a som du kikar på.

Olika individer kan - om jag förstått allt rätt efter att ha plöjt hela denna tråd efter mitt inköp av just en -06:a i höstas - dra olika mkt olja beroende på hur de är inkörda.
Svårt kanske att kolla vid en första provkörning, men garanterat värt att hålla koll på oljestickan vid ev. köp! När oljelampan väl lyser så är det troligtvis för sent...


Hoppas att du hittar ngn du gillar!


Nu har jag äntligen köpt mina drömmars hoj. En Scorched Yellow Daytona. Den jag köpte var en 2007:a med 400mil på mätaren :banana

Nu måste jag kolla om jag kan koppla in min ELM327 OBD2-läsare till TuneECU. Någon som vet om den fungerar :confused:

Grattis! Grym färg och få mil på cykeln. :)

Allas vår guru Roffe kan säkert svara på din fråga ELM327 OBD2 vs. TuneECU!
 
Lite frågor och påståenden!

Jag har inte hunnit kolla på tuneECU ännu men det verkar intressant! (har precis börjat fatta hur tuneboy funkar)
Som Roffe skrev så har jag en tbr mapp som funkar kanon i min hoj, eller åtminstone innan jag demonterade cat och exbv. Tror att den går lite snålt nu på låga varv.
Det kan även bero på att jag kör utan O2 sensor?
Jag testade Roffes nya mapp och svängde in i depån efter några varv då hojen tvekade vid 8000 varv och kändes allmänt trög...
Tror att den är för fet för min hoj, dock så försvann oroligheterna på lågvarv.
Inget ont menat om Roffes mapp, den är säkert kanon! Men jag fick det inte att lira.:va
Kan det vara reset adapt som spökar? Jag har inte riktigt fattat denna funktion...

@ Roffe: Fick du tag i en styrända? Annars finns det en här...
 
Tacka för mig!

Hej alla stolta daytona ägare.
Med en liten tår går min Daytona vidare till någon annan lycklig sate.
Blev dags att byta o testa något annat,hämtas imorgon.
Valet föll på Honda cbr 1000 2008....Lurad? Tiden får visa...
Fick för bra för min så det var en affär man ej kunde tacka nej till(90400)mil på mätaren 16600 mil, inte illa.
Tack för mig ses kanske åter.
MVH Ludde
 
Hur gick med titten, kan det bli affär månne?


Kanske lite sent, men här är iaf några tips:

Allmänt vid MC-köp

Och ett par modellspecifika tips från denna tråd(det finns fler om man söker & plöjer lite djupare i den här förträffliga tråden :tummenupp)

Bra är, precis som nämns i ovan länkade inlägg, att ta VIN-nummer på hojen och kolla på Triumph hemsida om något behöver åtgärdas. Troligtvis är ev. fel redan fixade på garantin om det är en -06:a som du kikar på.

Olika individer kan - om jag förstått allt rätt efter att ha plöjt hela denna tråd efter mitt inköp av just en -06:a i höstas - dra olika mkt olja beroende på hur de är inkörda.
Svårt kanske att kolla vid en första provkörning, men garanterat värt att hålla koll på oljestickan vid ev. köp! När oljelampan väl lyser så är det troligtvis för sent...

Hoppas att du hittar ngn du gillar!
Stort tack för tipsen! Jag har vart och tittat på två daytonor än så länge men jag får inte riktigt priset på dem dit jag vill så jag har inte köpt någon ännu tyvärr!! Det är så mycket att tänka på - långmilare mot lågmilare och hur stor skillnad i pris det ska vara mellan.
Nu funderar jag på om det är vettigt att lägga ännu mer pengar än jag tänkt från början för att få en ännu skysstare/nyare.... mycket att tänka på! :D


Tänkte också höra om någon vet om det är skillnad mellan årsmodellerna 2006-2008? Eller är det bara 2009:an det blev stora skillnader på?
 
Av en händelse är min till salu ... :banana då du bor i sthlm tycker jag du skall komma förbi och kika på den.

Jag står inför samma dilemma som du ... köpa en ny cykel med garanti och "garanterad" funktion till dyra pengar eller en beggad till lägre pris men med risk för merkostnader vid lagning. Har inget bra svar tyvärr. Det bästa är väl en som gått 1000 mil och är något år gammal. Värsta raset har skett (i pris alltså :)) men det finns fortfarande garanti kvar.

Å av en händelse (igen) är min Daytona precis så :yoparty :D

Vad jag vet är det ingen skillnad på 06-08. -09 kom dels en liten facelift men även lite mer krut i motorn och lägre vikt. Men det är inget jag skulle stirra mig blind på ...
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top