Tuvängen Knix-Kurs på Lördag 12/6

verkar skitkul ju, man får köra 125:a va?:rodnar isåfall ska jag försöka ta mig dit!:):)

Absolut inga problem att köra 125:a :tummenupp
Det är bara att dundra förbi dom på rakorna med den överlägsna motorkraften :yoparty Men allvarligt talat så är det super lärorikt, ännu bättre att börja vid tidig ålder, säger jag iaf:D

Funderar på att slinka förbi, har aldrig åkt tuvängen förut så jag måste gå introduktionen. Är jag garanterad plats om jag kommer i tid och "bokar" in mig eller är det så att man måste vänta till efter introduktionen med att få plats i nån grupp?

Funderar på att slinka förbi, har aldrig åkt tuvängen förut så jag måste gå introduktionen. Är jag garanterad plats om jag kommer i tid och "bokar" in mig eller är det så att man måste vänta till efter introduktionen med att få plats i nån grupp?

Du får en väst undanlagd till dig som du hämtar ut efter att du gått intron.

125:or dyker upp på kurserna titt som tätt och det tycker iaf jag är kanonkul :-)

Jag tycker att det är fusk med 125:a.. Dom är för lättsvängda, inge kul att bli ifrånåkt av dem :(

(skämt åsido, bara mosa dit, dom lämpar sig utmärkt på just gokartbana dessutom! känns oxå som att det blivit fler och fler 125or på senare tiden, bara skoj!)

Last edited:
Jag tycker att det är fusk med 125:a.. Dom är för lättsvängda, inge kul att bli ifrånåkt av dem :(

(skämt åsido, bara mosa dit, dom lämpar sig utmärkt på just gokartbana dessutom! känns oxå som att det blivit fler och fler 125or på senare tiden, bara skoj!)

du, min är inte särskilt lättsvängd då den väger in på ca 160 kg dvs betydligt mer än en vanlig 125:a, så mig behöver du inte oroa dig att bli omkörd av:D:D

Visst är det så att man får övningsköra där va?
Jag vill ju så sjukt gärna köra där, men måste vänta så länge på min uppkörning, så jag får försöka köra med handledare så mycket det bara går nu istället :)

Av egen erfarenhet så var det de bästa och mest effektiva lektionerna jag gjorde när jag övningskörde :). För att inte tala om roligaste :banana!

Vi syns imorgon ;), men var där i goood tid, så du hinner få en väst!

Synd att man inte flyttar fram alla tider med en timme, alltså inskrivning 09 samt körning 10-14. Är det nån från Uppsala som varit där samt vet ungefärlig körtid till Tuvängen från Uppsala (utan risk för kk).
Har precis kollat väder, OK i Södertälje dock viss risk för regn på morgontimmarna i Uppsala.

Synd att man inte flyttar fram alla tider med en timme, alltså inskrivning 09 samt körning 10-14. Är det nån från Uppsala som varit där samt vet ungefärlig körtid till Tuvängen från Uppsala (utan risk för kk).
Har precis kollat väder, OK i Södertälje dock viss risk för regn på morgontimmarna i Uppsala.

Det är väl ganska prick 10 mil, varav E4 ca 99,5% av sträckan.

När du väl svänger av E4:an så är det knappt 5 minuter till banan.

Här är en kartlänk http://kartor.eniro.se/m/p48Gl där jag markerat destinationen så nära det går.

Funderar nog på att komma imorgon också, hoppas bara att det inte regnar för mycket.

Sugen som fasen jag med, men jag hoppar nog över, har bara ledigt var tredje helg, inte så sugen på att kliva upp tidigt trots att jag bor 10min ifrån :tungan

EDIT: Förresten vad säger dom på knixen om oväsen, eller som i mitt fall välljud :tungan
Har ju inte db-killers i :tuttar

Last edited:
Är sugen som fan på att åka (om de är sjyst väder)
De blir första gången på bana isf.
Finns de någon grupp som de bara är ny börjare i?
Finns de chans att få några tips?

Har bara haft kortet i knappt ett år och aldrig åkt bana.

Är sugen som fan på att åka (om de är sjyst väder)
De blir första gången på bana isf.
Finns de någon grupp som de bara är ny börjare i?
Finns de chans att få några tips?

Har bara haft kortet i knappt ett år och aldrig åkt bana.

Du kommer få börja i grön grupp. Så var där tidigt, gröna västarna brukar ta slut fort och till skillnad mot de som kört några gånger så kan du inte välja någon annan väst ifall din favoritfärg tagit slut...

Tidigare år har det även varit färre platser i just grön grupp, vet inte hur det är nu.

Du kommer få börja i grön grupp. Så var där tidigt, gröna västarna brukar ta @#!*% fort och till skillnad mot de som kört några gånger så kan du inte välja någon annan väst ifall din favoritfärg tagit @#!*% ...

Tidigare år har det även varit färre platser i just grön grupp, vet inte hur det är nu.

Ok,

Vad räknas som tidigt?

07:00?

07.00?
Måste man vara där så tidigt??
Hade tänkt satsa på kl 8, men det är ju alldeles för sent i så fall?
Känns lite trist att stå där kl 8 en lördag morgon bara för att få vända hem igen...
Nån som har nån aning om hur det brukar vara?

Är det dåligt väder så brukar 8.00 vara i god tid, är det bra väder är det risk för att de lättaste grupperna blir fyllda av folk före dig i kön.

tyvärr så lovas det regn hela förmiddagen imorgon

Ang. ljudet så kollas det inte i besiktningen före passen, och tuvängen ligger väldigt avskilt så tvivlar på att nån bryr sig.

07.00?
Måste man vara där så tidigt??
Hade tänkt satsa på kl 8, men det är ju alldeles för sent i så fall?
Känns lite trist att stå där kl 8 en lördag morgon bara för att få vända hem igen...
Nån som har nån aning om hur det brukar vara?

man bör vara där senast 07,30-07,45 om man vill välja färg på västen

Hej,

Jag har varken körkort eller tillstånd att övningsköra, hade hoppats på att man fick ta hojen dit på släp och köra lite :-/ jag har kört massor av cross tidigare så jag är inte helt ovan på hojen.

Jag är med andra ord inte välkommen? :confused:

/Flurp

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back