Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Brukar det inte vara tvärt om?
Man brukar klara sig genom besiktning utan men om man snackar med farbror blå brukar han gnälla?

Nu blev jag osäker.....:va
Tänkte mest på helfordonsgodkännandet. Finns det hål för speglar så är det ett måste, inga hål = inga speglar...:rolleyes:
 
kanske en myt, men jag fick iaf böter av blåbärspojkarna för att jag inte hade några..

Jojo, men känner jag dig rätt så var det väl lite mer än bara speglar som inte var i ordning på din hoj???
Så egentligen kanske det tom är BRA att inte ha speglar för då får man böter för det men slipper för avsaknad av reflex, slicks etc etc etc :arsele
 
Pinkyglasen jag har är inte direkt snygga... :näsblod
Det du skulle kunna göra, som jag också har funderat på, Biltemas styrändsspegel. Det borde gå att fästa den på styret.
Om det funkar så blir den i stort sett lika diskret som vidvinkelspegeln men man lär nog se en hel del mer.

Kan inte bygga på bredden tyvärr. Då går inte hojen in där jag vill ha den :(

Ok!! Köp mina!

Man behöver ha dem till besiktning, men inte på vägen... :rolleyes:

Kanske är en bättre idé om nu Pasers inte är så fagra. Jag vet inte hur några av dem ser ut :va
 
Last edited:
Mina ser ut så här:
KTM%20690%20LC4%20Enduro.jpg


Men har inte riktigt bestämt mig om jag ska sälja dem...

Tanken med biltemas styrändspegel var att inte sätta den på styränden utan längre in på styret som vidvinkelspegeln...

Edit:
Alltid lättare med bilder :)
Det var så här jag hade tänkt!
main.php
 
Last edited:
Mina ser ut så här:
KTM%20690%20LC4%20Enduro.jpg


Men har inte riktigt bestämt mig om jag ska sälja dem...

Tanken med biltemas styrändspegel var att inte sätta den på styränden utan längre in på styret som vidvinkelspegeln...

Edit:
Alltid lättare med bilder :)
Det var så här jag hade tänkt!
main.php

Det där såg ju inte dumt ut alls! Kan vara en lösning:tummenupp
 
Till besiktning behöver man inga backspeglar vad jag förstår. Verkar vara en myt.

kanske en myt, men jag fick iaf böter av blåbärspojkarna för att jag inte hade några..

Man behöver ha dem till besiktning, men inte på vägen... :rolleyes:

Jag är under samma intryck som Budda, dvs. att man inte måste ha på besiktning, men att Polisen kan ge böter för avsaknad av dem.
Själv hade jag inte några när jag besiktade min 660 förra året, och det sades det inget om. Jag hade även Acrapipor (med buttplugs) och egenbyggd bakljus/nummerplåt/blinkershållare samt miniblinkers, inte ett ord hörde jag.

Jag kan även tänka mig att besiktningsmannen ser det som en helhet. Är hojen i allmänhet välvårdad och allt ser OK så kan många säkert se genom fingrarna med miniblinkers och sådant (trots helfordonsgodkännande), men om man har en risig jävla skithög kan de säkert bli lite grinigare. Så tror jag även Polisen kan resonera.
 
haha härlig bild ni har av mig!:D:D:D:FU:FU

jag fick ombes för bland annat backspeglar..

mc efter jag tror de va -02 måste ha backspeglar

och lampor, mönstrade däck, tuta
 
Last edited:


Biltema cykelspeglarna(lite modifierade), 20 kr st. Är inte världens snyggaste men man ser bakåt.
 
Såja, då var backspegelproblemet löst. (Snart iaf) Tack för hjälp o förslag :krama

Nu till nästa fråga, ni som haft 625
Sista växeln har man ju inte mycket användning för. Hur mycket går man upp bak i drev? 2 kugg? 4? Vad har ni kört med, ni som drevat om?

Känner inget behov av mer pulver, men tycker växlarna ligger knöligt i stan. Tätare växlar, o en slutväxel lite lite högre än vad fyran är nu hade väl vart lagom...

SAS o den där andra grejen som ska bort, någon som är en fena på det o vet exakt vad man behöver (fast jag tror jag kan hitta det i 625-tråden) o vill tjäna en peng?
 
Såja, då var backspegelproblemet löst. (Snart iaf) Tack för hjälp o förslag :krama

Nu till nästa fråga, ni som haft 625
Sista växeln har man ju inte mycket användning för. Hur mycket går man upp bak i drev? 2 kugg? 4? Vad har ni kört med, ni som drevat om?

Känner inget behov av mer pulver, men tycker växlarna ligger knöligt i stan. Tätare växlar, o en slutväxel lite lite högre än vad fyran är nu hade väl vart lagom...

SAS o den där andra grejen som ska bort, någon som är en fena på det o vet exakt vad man behöver (fast jag tror jag kan hitta det i 625-tråden) o vill tjäna en peng?
we fix no probs.:D:tummenupp
 
Nu blev jag osäker.....:va
Tänkte mest på helfordonsgodkännandet. Finns det hål för speglar så är det ett måste, inga hål = inga speglar...:rolleyes:

Sagt det förut men ska säga det igen...

Inga speglar på bes, men polisen vill att vi har de på gatan.
Dock så är hojen belagd med dispans så du behöver varken ha speglar eller blinkers.
har du dock en el tre, kvittar så måste du ha alla fungerande. (alla eller ingen)

blivit stoppad X-antal gånger å blivit bötfälld, SKRIV INTE PÅ.
ärendet går vidare till trafikpolisen som kommer lägga ner det.
skulle du av någon konstig anledning :confused: inte komma undan så blir straffet iaf inte värre så DU har inget att förlora på det.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top