Norrköping!

Avfärd från McOrvars kl.11:00 idag! :tummenupp

Blir lungt tempo... Och en kortare tur...
Hur tänkte jag egentligen när jag bokade första servicen så sent? :confused:
Glömde nog tänka öht! :D

Tack Puma för trevligt sällskap! :)
Men fy farao så KALLT :näsblod det var idag!
Nästa gång måste jag nog ta reda på lite fakta innan vi ger oss ut!
Som typ väder, vind, temp i skuggan...

Last edited:
Avfärd från McOrvars kl.11:00 idag! :tummenupp

Tack Puma för trevligt sällskap! :)
Men fy farao så KALLT :näsblod det var idag!
Nästa gång måste jag nog ta reda på lite fakta innan vi ger oss ut!
Som typ väder, vind, temp i skuggan...

Skandal!!! :eek:

..när jag känner mig gammal i sällskapet som inte ens är avis på er som åker nu. Har inga som helst problem med att låta hojen stå på helgerna när det är 9-11 grader.

Däremot hoppas jag att torsdag nu och nästa vecka blir ok så man får svarva lite kurvor på bana snart :gnissla

Skandal!!! :eek:

..när jag känner mig gammal i sällskapet som inte ens är avis på er som åker nu. Har inga som helst problem med att låta hojen stå på helgerna när det är 9-11 grader.

Däremot hoppas jag att torsdag nu och nästa vecka blir ok så man får svarva lite kurvor på bana snart :gnissla
Du skulle skämmas:tummenner
Unga grabben som tycker det är lite för kallt när vi gamla gubbar kör på trots vädret:squid

Hund: Håller med - det är skandal! Men ungtupparna brukar ju kunna vara lite tunna... :tungan

LUTHOR: Uppe i 105 mil nu - du då? Vill bara tillägga att jag kör utan gore-tex och tjockhandskar... :näsblod

7 grader imorrn :gnissla

Är det värt att åka ner till Sviestad då? Eller är det omöjligt att få värme i däck och fingrar så att man bara riskerar att göra bort sig och sabba säsongen?

Är det värt att åka ner till Sviestad då? Eller är det omöjligt att få värme i däck och fingrar så att man bara riskerar att göra bort sig och sabba säsongen?

Det jobbigaste måste väl vara att man blir stel, eller jag blir iallafall. Osmidig i kurvorna.

Däcken håller nog värmen, alternativt släpp ut lite tryck så får de värme snabbare av friktionen. :)

Idag är det ju riktigt Hund väder, ut och köör!

Hund: Håller med - det är skandal! Men ungtupparna brukar ju kunna vara lite tunna... :tungan

LUTHOR: Uppe i 105 mil nu - du då? Vill bara tillägga att jag kör utan gore-tex och tjockhandskar... :näsblod

Oj då vad du kör på. Jag har ändå kört lite mer än dig med gore-tex och tjockhandskar.

Last edited:
Enligt obekräftade rykten har ÖstgötaBrand tagit fram en tilläggsförsäkring som täcker trafik och vagnskada vid nöjesbankörning (ej träning/tävling) blir till att ringa på måndag och kolla sanningshalten.

Man kanske ska lägga undan bokföringen o dyka upp vid 12 på McOrvars...

Ca 40 mil idag :) Nästa Söndag blir det Mc orvars. Valborg är ni som vill välkomna till oss på knytkalas, Vi fixar ketchup senap kaffe och The. Efter 16:00 kan ni komma när ni vill. Grillen kommer att vara på under hela kvällen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon