Ny rekordvinnst... Med råge!

Hmm.. man kanske skulle kolla sin kupong i morgon... eller inte och se om någon annan har vunnit.

Tänk fasan att dom efterlyser vinnaren om tre fyra veckor och man inte kan hitta sin kupong!

Va bra man skulle ju behöva en kompis till,men det är klart med dom pengarna behöver han nog ingen mer kompis ....

Bara skönt/tur att det inte var jag som vann... lär ju ha supit bort lotten nu under kvällen och nattens gång O_o
Hoppas "förövaren" inte gjort detsamma :hihi

Fan de är ju löjligt mycket pengar.

215 miljoner är mycket pengar. Men med tanke på vilka summor det brukar talas om vid budgetdiskusioner så är man lite avtrubbad. Åtminstonde om man insett skillnaden mellan miljoner och miljarder. Försvarsbudgeten (till vårt nedbantade låtsasförsvar, nota bene) brukar ligga på ungefär 40 miljarder skr/år. Om man betänker att en enkrona är en milimeter tjock och man staplar dessa, så är 10 kr en cm, 100 kr en dm,1000 kr en meter, en miljon en km! 215 miljoner blir alltså en stapel som är 21,5 MIL hög! Om man nu väljer att använda pengarna så.. En miljard är sålunda 100 mil hög. Försvarsbudgeten motsvarar alltså en stapel enkronor som är 40000 mil hög. Jag är dock medveten om att en enkrona inte är exakt en mm tjock. Jag vet också att det skulle vara ganska svårt att stapla enkronor så högt. Jag vet dock inte om försvarsbudgeten är värd sådana summor.

gisses...en vinst jag ärligt inte skulle vilja ha..snacka om att det skulle slå runt...sen sitter man där om ngr år..bränt alla stålarna och det enda som finns kvar e skulder...

215 miljoner är mycket pengar. Men med tanke på vilka summor det brukar talas om vid budgetdiskusioner så är man lite avtrubbad. Åtminstonde om man insett skillnaden mellan miljoner och miljarder. Försvarsbudgeten (till vårt nedbantade låtsasförsvar, nota bene) brukar ligga på ungefär 40 miljarder skr/år. Om man betänker att en enkrona är en milimeter tjock och man staplar dessa, så är 10 kr en cm, 100 kr en dm,1000 kr en meter, en miljon en km! 215 miljoner blir alltså en stapel som är 21,5 MIL hög! Om man nu väljer att använda pengarna så.. En miljard är sålunda 100 mil hög. Försvarsbudgeten motsvarar alltså en stapel enkronor som är 40000 mil hög. Jag är dock medveten om att en enkrona inte är exakt en mm tjock. Jag vet också att det skulle vara ganska svårt att stapla enkronor så högt. Jag vet dock inte om försvarsbudgeten är värd sådana summor.

Hur mycket väger en miljard?

Hmm.. man kanske skulle kolla sin kupong i morgon... eller inte och se om någon annan har vunnit.

Tänk fasan att dom efterlyser vinnaren om tre fyra veckor och man inte kan hitta sin kupong!

Enligt artikeln använde han spelkort och då tror jag dom hittar en oavsett om man har kupong (ev har man inte ens kupong, stod att han spela på internet).

Jag vet dock inte om försvarsbudgeten är värd sådana summor.

Eller det faktum att vi betalar 10-15 miljarder till EU varje år, netto.
Dvs, det är mellanskillnaden på vad vi ger initialt och får tillbaka.
10-15miljarder sen inträdet i ren "medlemsavgift", de slantarna ger inte ens sysselsättning. :dummer

Eller att det betalats ut för mycket (kort och gott, fuskats) bidrag/ersättning från försäkringskassan på i runda slängar 16mdr kr förra året. Fantastiskt :Bugar

Det finns grader i helvetet...

Eller det faktum att vi betalar 10-15 miljarder till EU varje år, netto.
Dvs, det är mellanskillnaden på vad vi ger initialt och får tillbaka.
10-15miljarder sen inträdet i ren "medlemsavgift", de slantarna ger inte ens sysselsättning. :dummer

Helt fel!
De pengarna har faktiskt skapat hundratals arbetstillfällen. :mattias

[YOUTUBE-ID]oGPjOoS8AAc[/YOUTUBE-ID]

Problemet är att det bara finns cirka 1,35 miljarder enkronor i omlopp. Det begränsar tyvärr byggmöjligheterna väsentligt.

med 200+ miljoner, då hade jag nog gått ner på halvtid på jobbet. :D

Jag skulle kunna tänkamig 25%, man kommer strax innan lunch, surrar lite skit med om andra, äter och går hem.

Ändå måste dom bjuda en till firmafesterna :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...