TL-tråden - v2 !

Hejsan alla. Monterade riflemans snabbgas idag men har lite problem med att gasen inte orkar riktigt gå tillbaka själv. Har rengjort o smörjt men hjälper inte. Nån er med samma problem eller kanske har nåt mer tips på vad man kan göra?
 
Hejsan alla. Monterade riflemans snabbgas idag men har lite problem med att gasen inte orkar riktigt gå tillbaka själv. Har rengjort o smörjt men hjälper inte. Nån er med samma problem eller kanske har nåt mer tips på vad man kan göra?

Kolla så du inte har spänt vajrarna för hårt...:confused:
 
Hejsan alla. Monterade riflemans snabbgas idag men har lite problem med att gasen inte orkar riktigt gå tillbaka själv. Har rengjort o smörjt men hjälper inte. Nån er med samma problem eller kanske har nåt mer tips på vad man kan göra?

har du slipat bort plasten tillräckligt så vajern inte ligger emot?
 
Där är en liten plast utstick som man måste ta bort annars går det trögt.
skall se om jag hittar bild imorgon. måste sova nu.
Stämmer. Jag har för mig att det är i botten på själva hållaren till gasen där man måste ta bort nåt plastbleck mha en varm kniv eller liknande.
 
Last edited:
3

Tja göbbar å gömmor!

Tänkte skaffa en sån där TRE hörde att det ska bli ett jäääävla drag i maskin då, men hur funkar det?!?

Åke?!?

:arsele
 
Tja göbbar å gömmor!

Tänkte skaffa en sån där TRE hörde att det ska bli ett jäääävla drag i maskin då, men hur funkar det?!?

Åke?!?

:arsele

Många av Suzukis sporthojar har elektroniska momentspärr som som drar tillbaka tändningen under de första fyra växlar, vilket också minskar hästkrafter.

De finns några TRE-modeller som har ett separat motsånd brevid oxo, de e bara för att tomgången ska vara normal och inte hålla på o dumma sig. Eftersom man lurar motståndet till ECU:n

Om man ska förklara de enkelt... :)
 
Tja göbbar å gömmor!

Tänkte skaffa en sån där TRE hörde att det ska bli ett jäääävla drag i maskin då, men hur funkar det?!?

Åke?!?

:arsele

Jag har ställt samma fråga förr, då snacka Åke om nåt stånd o motstånd. Så om du skaffa ett 30 stånd så fick du typ 40 hästar på hjulet utan motstånd.
 
TRE åhhhh vilken skön trimning det är. Klart den mest prisvärda modden. Det blir sånt jevla fett drag i maskinen så armarna blir 2 m långa vid ax. :tummenupp

Rettor o gixxrar humph släng er i väggen :arsele

:yoparty
 
Ny lack!

På grund av en liten klotning för 1,5 år sen så bestämde jag mig för att lacka om Tillern i dom (enligt min mening) snyggaste färgerna. Nämligen röd o svart. Men nu e jag lite tveksam till om jag ska sätta dit original dekalerna, göra nåt eget eller hålla den helt ren från dekaler. Vad tycker ni?
visabild.php

(lite taskig kvalitet på fotot, mobilkamera)
 
Hej!

Nyligen hittat hit, mycket intressant och nyttigt att läsa om i denna tråd då man bara kört TLR:en sen i somras. Kommer säkert komma med en del frågor och funderingar /Per
 
Jag satt o bläddrade bland gamla inlägg i den här tråden i torsdags, jag hamnade ungefär där plastanka fick hjälp av robban med R:en.
Man blir som nostalgisk, gråtfärdig, och sen kommer man in på inläg ifrån Octo och lasse om nakenbad i månskenet....

:hihi
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top