Nallens pengar?

7678 kr.

När får vi veta svaret?

Svaret bör komma inom rätt kort. När nallen är full så töms den, punkt.

Jag gjorde fel, tryckte för snabbt, när jag gjorde tråden så det skulle varit en poll med men det verkar svårt att ordna.

Dock tror jag de flesta är fel ute, därför att innan nallen införskaffades så låg mynten i något ännu manligare än en nalle - en Hello Kitty skål. Hello Kitty skålen var som nallens fötter ungefär och innan jag fyllde på fötterna med Hello Kitty-mynten så räknade jag och jag vill minnas att det var 600-700 då. Om fötterna är så bara 500 borde det vara minst tio papp.

Ska nog fan gå och köpa en bärbar dator eller något och hälla ut mynten på disken och sedan lämna tillbaks den till samma säljare på öppet köp dagen efter. :gnissla

Svaret bör komma inom rätt kort. När nallen är full så töms den, punkt.

Jag gjorde fel, tryckte för snabbt, när jag gjorde tråden så det skulle varit en poll med men det verkar svårt att ordna.

Dock tror jag de flesta är fel ute, därför att innan nallen införskaffades så låg mynten i något ännu manligare än en nalle - en Hello Kitty skål. Hello Kitty skålen var som nallens fötter ungefär och innan jag fyllde på fötterna med Hello Kitty-mynten så räknade jag och jag vill minnas att det var 600-700 då. Om fötterna är så bara 500 borde det vara minst tio papp.

Ska nog fan gå och köpa en bärbar dator eller något och hälla ut mynten på disken och sedan lämna tillbaks den till samma säljare på öppet köp dagen efter. :gnissla

Hello Kitty.. Mmmmm

Gissning: 10853,50

/ Jens

Bifogat

• 14344_502636189161_327000004_29538_4434138_n.jpg
    14344_502636189161_327000004_29538_4434138_n.jpg
    41.5 KB · Visningar: 128
hur mycket kommer de bli i en 1,5L pet tro? har 1/3 nu

8752:-
Jag vill se mer av Mackan i alla roliga trådar! :banana

Last edited:
Nu var jag tvungen att räkna mina egna mynt från de senaste tre-fyra månaderna :gnissla

Resultatet blev 1703:-
50öringarna fick inte vara med. De ligger i en annan skål också.

Tyckte det var drygt att räkna min lilla skvätt redan :3freak

Jag gissar på 7129:- och vill se en högre postingratio ifall jag vinner :D

Bifogat

• IMG_0649.jpg
    IMG_0649.jpg
    226.3 KB · Visningar: 87
  • IMG_0651.jpg
    IMG_0651.jpg
    245.6 KB · Visningar: 83
  • IMG_0652.jpg
    IMG_0652.jpg
    239.2 KB · Visningar: 83
Last edited:
En sommar när jag hälsade på en polare skulle en polare till honom flytta så jag blev på något sätt involverad i det hela.

Innanför dörren hade han en vindamerjane (stavning?) på gissningsvis 30-40 liter, i den hade han satt en sån där tratt man får till barnvälling (stor öppning).
Varje gång han kom in så rensade han fickorna på mynt och tömde i.

Vi var tre man och orkade inte bära fanskapet (man får inget bra grepp heller) så det blev pirra ur lägenheten och in på hans jobb där det fanns ett lämpligt lyftbord att lägga den på, sedan fylldes mynten över i glasslådor.

Glad i hågen åkte han till banken med en glasslåda mynt i näven, bankkontoret på hans lilla ort hade dock ingen mynträknare så han gav upp och åkte till en större bank.

Han åkte utomlands ett par veckor sedan han hade flyttat klart, dessutom köpte han massor med nytt till lägenheten.

Dock gick han runt och var skitsur för att banken året innan hade slutat ta emot 5, 10 och 25 öringar, dom rann i en strid stöm i retur-rännan.
Han hade sparat i rätt många år.

Bankpersonalen var dock måttligt roade, dom gillar tydligen inte att man samlade på sig mynt.

Last edited:
Sätter du in dem på banken så går du minus 50 kr eller ngt liknande.
:huvet att man får betala för att sätta in sina egna pengar.

Svar swedbank "vi har avgiftsfritt två gånger per år"....:död.
"titta barn ..där är en bank..där kunde man tidigare sätta in pengar".

7358

Nalle..va gulligt :DMin spargris består av en sparkatt...den står lite då och då med avhugget höve på köksbordet..en liten varning till katterna hemma om vad som händer om de går upp på köksbordet :rolleyes::rolleyes:

Last edited:
Sätter du in dem på banken så går du minus 50 kr eller ngt liknande.
:huvet att man får betala för att sätta in sina egna pengar.

Svar swedbank "vi har avgiftsfritt två gånger per år"....:död.
"titta barn ..där är en bank..där kunde man tidigare sätta in pengar".

7358

Nalle..va gulligt :DMin spargris består av en sparkatt...den står lite då och då med avhugget höve på köksbordet..en liten varning till katterna hemma om vad som händer om de går upp på köksbordet :rolleyes::rolleyes:

Här har jag för mig dom har någon myntmaskin, som man slänger i alla mynt sen räknas dom och sätts in på kontot. Kostnadsfritt om jag minns rätt.
Tycker också det är fult att man ska få betala för att dom ska ha hand om våra pengar.
//Chrille

Bankpersonalen var dock måttligt roade, dom gillar tydligen inte att man samlade på sig mynt.

De har bytt attityd, SEB låter hälsa att det bara är att lämna in. De skickar dock iväg det i någon påse för räkning och sedan sätter de in det på kontot.

Men, jag är mer sugen på att köpa något dyrt på öppet köp av en firma jag inte gillar och gå tillbaka dagen efter och få det insatt på kortet. :)

Här har jag för mig dom har någon myntmaskin, som man slänger i alla mynt sen räknas dom och sätts in på kontot. Kostnadsfritt om jag minns rätt.

Sådana fanns här å där förr i tiden men det är tydligen jättekul att slänga ner annat än mynt i dem så mekaniken pajar. :mad:

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna