Bilen skakar lite..:)

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
Man skall inte bli förvånad i dagens samhälle!

Det där med madrassen kan jag kanske tänka mig, om man har extrem otur. Sen att man fortsätter åka runt så, utan att reagera är ju ett mysterium i sig. Men hur fan lyckas man slipa bort 1/3 av fälgen? :jisses

Det där med madrassen kan jag kanske tänka mig, om man har extrem otur. Sen att man fortsätter åka runt så, utan att reagera är ju ett mysterium i sig. Men hur fan lyckas man slipa bort 1/3 av fälgen? :jisses

Kollegan hade jobbat på mack. Det hade kommit en dam invandrandes och undrat om han kunde hjälpa henne med bilen som tvärstannat en bit bort. Den hade gått bra, det enda var att en lampa i instrumentpanelen hade lyst ett tag. "Ett tag" var i storleksordningen sedan samma morgon och ett antal mil. Lite vidare förhör gav vid hand att lampan var röd, och hade något slags vattenkannesymbol i sig...

Det där med madrassen kan jag kanske tänka mig, om man har extrem otur. Sen att man fortsätter åka runt så, utan att reagera är ju ett mysterium i sig.

Om man kollar på bilderna så ser det ju ut som bilen är nåt gammalt junk med stel bakaxel och bladfjädrar (amerikansk?). Förmodligen känns det väl ingen större skillnad om man får 10kilo madrass runt kardanen. Troligtvis var ju bilen hopplös redan som fabriksny.

Höhö, den va bra!

Påminner mig om en gammal arbetskamrat som fick ena hjulet fullslaget med balanseringsvikter! (practical joke av hans trevliga arbetskamrater:D) gissa om bilen skakade när han skulle köra hem:rofl:rofl:rofl

Det som förundrar mig är ju att killen som kört på madrassen inte sticker in huvet under bilen och ser om han kan lokalisera felet.
Krävs ju inga grymma mekskillz för att bli fundersam över madrassen som sitter runt kardan.

Fälgen är ju ännu värre.. otäckt att det finns sådana människor i trafiken.

Min morbror sålde bilar i slutet av sjuttiotalet.
Mestadels Mercedes, men de hade även budgetalternativet Simca.
Hela den civiliserade världen var medveten om att Simca var sämsta bilen på marknaden.
De som köpte Simcor var idioter.
Jag var där när en äldre farbror kom in för service av sin halvårsgamla jävlahundra.
Karossen såg ut som en potatissäck, knappt någon lack kvar.
När man startade motorn, så stod bilen och vaggade i sidled.
Samtlig personal kom ut och tittade på skrothögen.
Bilägaren tyckte inte att det var något konstigt.
Uppfartsvägen till huset var smal, så han alternerade mellan att gena över diket och att valla bilen mot taggtrådstängslet.
Att motorn gick konstigt hade han inte märkt, ety han hörde lite dåligt.
Hur dåligt fick vi se när han körde in bilen i verkstadshallen.
Gasen i botten (verkligen öppna spjäll) och reglerade farten med kopplingen.
Stängde av gjorde han genom att tvärsläppa kopplingen.
På fullgas med fyrans växel i.

Han ar kanonnöjd med bilen.
Klagade inte heller på servicekostnaden, som inkluderade motorbyte.

Fanns även en liknande figur i min hemby.
Prästen.
Körde VW typ 1.
Alltid fullgas.
Ettan i samhället = 50 km/h.
Tvåan på byvägarna = 70km/h.
Trean på landsvägen = 90 km/h.
Fyran är bara för motorväg.

Som 18åring så åkte jag med bilden 5mil till närmsta verkstad då ena framhjulet på bilen var konstig. På verkstaden visade sig att hela drivaxeln hade gått av och det enda som höll hjulet på plats var skivbrommsen och oket.

Kollegan hade jobbat på mack. Det hade kommit en dam invandrandes och undrat om han kunde hjälpa henne med bilen som tvärstannat en bit bort. Den hade gått bra, det enda var att en lampa i instrumentpanelen hade lyst ett tag. "Ett tag" var i storleksordningen sedan samma morgon och ett antal mil. Lite vidare förhör gav vid hand att lampan var röd, och hade något slags vattenkannesymbol i sig...

Citerar tattaren från pappas barndom igen: -"De ä mörkt å de ä kallt. Å det enda lyse ja ha, de ä oljelampan..."

Gasen i botten (verkligen öppna spjäll) och reglerade farten med kopplingen.
Stängde av gjorde han genom att tvärsläppa kopplingen.
På fullgas med fyrans växel i.

Han ar kanonnöjd med bilen.
Klagade inte heller på servicekostnaden, som inkluderade motorbyte.

Låter ju som en bra kund! Nöjd över sitt köp, kör sönder sakerna fort, tycker det är okej att sakerna inte håller så länge och är dyra att byta :)

Förförra sommaren kom det en gubbe till jobbet (byggarbetsplats).
Nyare V70, som såg fin ut. Han gjorde samma sak, 3-4000 varv och reglera farten med kopplingen, han hade även en passagerare med sig. Sen när han kom ut var han som vilken människa som helst, inge kontig alls. Sen när de åkte iväg var det samma sak igen, 3-4000 varv och starta på tvåan :yoparty

Haha, min bil har samma symtom.... :gnissla
Dock tror jag det en en spindel fram och obalanserade hjul :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!