Köpa 250 racer

Motorn är standard och fjädringen förbättrad, precis som det ska vara om du ska åka fort _och_ problemfritt i början.

Men du är inte ensam på den så ring Nordgren snabbt om du är intresserad.

Jag visade den för en spekulant igår och den hålls åt honnom ett tag då han är seriöst intresserad. Men om han inte kommer med handpeng innom rimlig tid så går den ut på annons att den finns att köpa.
 
Får man fråga, e det så att ni tävlar o e seriösa allihop eller kör ni bara för att det e skoj på bandagar osv. eller hur går det till?

Själv skulle jag vilja ha något o köra som man inte behöver vara rädd om så att säga. De e frågan om man skall skaffa en billig 600:a (som en del rekommenderar) kanske eller vad man skall ta sig till, det här med 250 verkar ballt...

istället för o köra sport-touring så ha en sport o en touring så att säga...
 
Får man fråga, e det så att ni tävlar o e seriösa allihop eller kör ni bara för att det e skoj på bandagar osv. eller hur går det till?

Själv skulle jag vilja ha något o köra som man inte behöver vara rädd om så att säga. De e frågan om man skall skaffa en billig 600:a (som en del rekommenderar) kanske eller vad man skall ta sig till, det här med 250 verkar ballt...

istället för o köra sport-touring så ha en sport o en touring så att säga...

Finns dom som tävlar och dom som bara kör bandagar/träningar och dom som säkert gör både och också. :)

Utomlands är det dock mycket mera vanligt med dom som bara kör bandagar med en 250-racer. Oftast har dom replika-lacker på nån gammal GP-hoj och massa lull-lull. Tyskarna är värst på det! :näsblod

Själv tycker jag nog att det är roligare att tävla då man kör mot liknande hojar bara. Träningar här hemma brukar oftast vara lite för stökiga med blandade hojar tycker jag. Olika spår och fart på olika delar av banan osv. Men jag förstår dom som bara kör bandagar att dom kan tycka det är kul att köra ifrån större hojar eller vara annorlunda bara mot alla andra som kör R1:or.
 
Standard?

Fas 1 i projekt 125GP är avklarad nu.
Bara resten kvar, jag hann inte ens komma hem efter jag sålt dieseln innan jag fick erbjudande om att köpa räser. :banana

Ååååh vad du behöver en 125-racer. Jag skojar inte, våga dig in i leken. Det är i 125 det händer. :D

Jag har aldrig kört motorcykel innan i mitt liv. Inte förrän idag. Idag körde jag en riktig motorcykel. Madre, så lätt, så svår, så elak, så vänlig. Samtidigt. Ja, mer kommer. Fast jag orkar inte, jag är slut. Jag är knäckt. Jag har ont. Jag är.. så lycklig. :tummenupp
 
Ååååh vad du behöver en 125-racer. Jag skojar inte, våga dig in i leken. Det är i 125 det händer. :D

Jag har aldrig kört motorcykel innan i mitt liv. Inte förrän idag. Idag körde jag en riktig motorcykel. Madre, så lätt, så svår, så elak, så vänlig. Samtidigt. Ja, mer kommer. Fast jag orkar inte, jag är slut. Jag är knäckt. Jag har ont. Jag är.. så lycklig. :tummenupp

Grattis. Ungefär som jag har beskrivit det för dig då. ;)
 
Ååååh vad du behöver en 125-racer. Jag skojar inte, våga dig in i leken. Det är i 125 det händer. :D

Jag har aldrig kört motorcykel innan i mitt liv. Inte förrän idag. Idag körde jag en riktig motorcykel. Madre, så lätt, så svår, så elak, så vänlig. Samtidigt. Ja, mer kommer. Fast jag orkar inte, jag är slut. Jag är knäckt. Jag har ont. Jag är.. så lycklig. :tummenupp
Ytterligare en som har sett ljuset. :)
 
Får man fråga, e det så att ni tävlar o e seriösa allihop eller kör ni bara för att det e skoj på bandagar osv. eller hur går det till?

Själv skulle jag vilja ha något o köra som man inte behöver vara rädd om så att säga. De e frågan om man skall skaffa en billig 600:a (som en del rekommenderar) kanske eller vad man skall ta sig till, det här med 250 verkar ballt...

istället för o köra sport-touring så ha en sport o en touring så att säga...

Det finns alla typer. Jag brukar kalla mig själv för hobbyförare, för det motsvarar min attityd och ambition. En hobby ägnar man sig helhjärtat åt men med begränsade resurser och halva nöjet är att dela upplevelsen med andra, eller som man också brukar säga: Hellre än bra. Det fanns en tid när jag var utpräglat resultatinriktad, utan att för den sakens skull vara en bra förare på något sätt och vis, men min enda motivation och drivkraft var strävan efter förbättring. Den motviationen tynade bort i takt med stigande ålder, att jag anade taket för min egen utvecklingspotential, brist på resurser och att det dök upp andra saker med högre prioritet. Istället ersattes resultatmålen med nöjesmål, ungefär som att man åker en vecka till medelhavet med inställningen att ha det bra. På samma vis började jag sätta njutningsmål och tycker fortfarande det är skitroligt att köra trots att resultaten dalar. Jag tränar när tillfälle ges (0-5 ggr/år) och kör B-race och klubbtävlingar när tillfälle ges (0-2 ggr/år). I år blev det noll träningar och ett B-race, nästa år är målet 3 träningar och 2 tävlingar.
 
Som Teddy skriver så finns alla sorter.
För egen del är det processen som är det viktiga och inte resultatet. Visst är det fantastiskt kul när det går fort eller man presterar bättre resultat än senast men det är ännu roligare när processen dit blir så nära fulländning som möjligt. Känslan när man får flyt i körningen och hjärnan blir tom på allt utom nästa sväng är helt grym även om varvtiderna inte är något att skryta om.
 
Finns dom som tävlar och dom som bara kör bandagar/träningar...

Det finns alla typer. Jag brukar kalla mig själv för hobbyförare, för det motsvarar min attityd och ambition...

Som Teddy skriver så finns alla sorter..

När polarna lastar ett släp för dem skall upp till Halden o köra en bandag, då vill ja ha en båge o slänga upp på släpet osv.

KAnske bör tilläggas att ja inte e någon hejjare på båge, har kört två säsonger gata. Gjorde första knäskrapet på en parkering här om dagen och fick (än mer) mersmak...

Hade tänkt köra ett par SMC-kurser nästa år, visst gäller försäkring o sådant men ändå vore gött o ha en cykel för ändamålet att lära mera o ha skoj utan att behöva bekymra sig över lacken o kan laga med stripes o tejp...

Tips o trix välkomna, ja kanske e helt ute o cyklar i denna 250 räser-tråd..:banana
 
Alltså, skit i det där med knäskrap på gata, jaga fort i kurvor och dylikt. Det leder bara till förstörd kropp alt. bråd död.

Köp en 125-racer, du behöver ingen 250-racer. Det är apläskigt redan med en elak, bitsk och sur 125-racer. Kör den några dagar på bana så kommer du säja din gathoj och köpa finsoppa till racern och betala träningstid med pengarna.

Jag lovar.
 
När polarna lastar ett släp för dem skall upp till Halden o köra en bandag, då vill ja ha en båge o slänga upp på släpet osv.

KAnske bör tilläggas att ja inte e någon hejjare på båge, har kört två säsonger gata. Gjorde första knäskrapet på en parkering här om dagen och fick (än mer) mersmak...

Hade tänkt köra ett par SMC-kurser nästa år, visst gäller försäkring o sådant men ändå vore gött o ha en cykel för ändamålet att lära mera o ha skoj utan att behöva bekymra sig över lacken o kan laga med stripes o tejp...

Tips o trix välkomna, ja kanske e helt ute o cyklar i denna 250 räser-tråd..:banana

Fullagar du en räser blir du rullad i tjära och fjäder. En 250SP går bra att fullaga, däremot. Köp min. ;)
 
Lyfter tråden lite.
Har letar efter 250 ett tag nu men verkar riktigt svårt och dött, får väl vänta till i vår kanske det kommer ut nått. Fanns ett par under vintern men de försvann innan jag hade pengar.
Ska det verkligen vara OMÖJLIGT att få tag på en banklädd rs250 för under 30k?
finns massa fina 125or för typ 20k men nån sån vill jag inte ha :(
Tips? Nån som sitter och trycker på en och vill bli av med?
 
Jag sålde min för 22500:-. Haken med RS250 är att de få som fortfarande rullar är i mer eller mindre bedrövligt skick. Reservdeltillgången likaså. Priserna på delar om du handlar i Sverige är skyhöga.

Alternativen är att antingen köpa en halvmodern 600 (lite måndag hela veckan iofs) eller blunda och hoppa ut i det okända med en riktig 125-räser. You'll get by with a little help from your friends.
 
Jag sålde min för 22500:-. Haken med RS250 är att de få som fortfarande rullar är i mer eller mindre bedrövligt skick. Reservdeltillgången likaså. Priserna på delar om du handlar i Sverige är skyhöga.

Alternativen är att antingen köpa en halvmodern 600 (lite måndag hela veckan iofs) eller blunda och hoppa ut i det okända med en riktig 125-räser. You'll get by with a little help from your friends.



Jag höll koll på en som låg ute ett par månader men den försvann, kanske va din? Den låg ute för 23 eller dylikt.

Trist att det är i dåligt skick. Jag är inte jätte främande för att renovera men man vill ju gärna prova på nån säsong först.

Jag har redan en halvmodern 600. Lättkörd och fin, men jag vill ha två-takt . Haft en massa tvåtaktscrossar tidigare och vill tillbaka till djungeln.

125 är lite ja fast nej? jag har aldrig kört nån, men de ser rätt tråkigt ut när jag tittat på. Jag åkte 125 cross länge innan jag kom på att de inte va min grej och bytte till 250 istället.
är det värt att ta en fin 125a för 20k och prova på en säsong eller ska man vänta på att en 250 dyker upp?
jag komemr som sagt ha 600an kvar och släpa med mig dubbla hojar till banan tills vidare

Kan man leta nån annanstans? Jag hittar ingen annonsdel på roadracing.se som är tidigare omnämnd.
 
Jag höll koll på en som låg ute ett par månader men den försvann, kanske va din? Den låg ute för 23 eller dylikt.

Trist att det är i dåligt skick. Jag är inte jätte främande för att renovera men man vill ju gärna prova på nån säsong först.

Jag har redan en halvmodern 600. Lättkörd och fin, men jag vill ha två-takt . Haft en massa tvåtaktscrossar tidigare och vill tillbaka till djungeln.

125 är lite ja fast nej? jag har aldrig kört nån, men de ser rätt tråkigt ut när jag tittat på. Jag åkte 125 cross länge innan jag kom på att de inte va min grej och bytte till 250 istället.
är det värt att ta en fin 125a för 20k och prova på en säsong eller ska man vänta på att en 250 dyker upp?
jag komemr som sagt ha 600an kvar och släpa med mig dubbla hojar till banan tills vidare

Kan man leta nån annanstans? Jag hittar ingen annonsdel på roadracing.se som är tidigare omnämnd.
Du vill inte ha en gat-125, såna som används i 125JR. De har inget gemensamt med en räser förutom cylindervolymen. Du hittar inget som är nåt att ha för 20', såvida det inte är en Aprilia RS250. Räkna dock med minst 10' till för att återställa allt klantmek som är gjort på den.
 
Du vill inte ha en gat-125, såna som används i 125JR. De har inget gemensamt med en räser förutom cylindervolymen. Du hittar inget som är nåt att ha för 20', såvida det inte är en Aprilia RS250. Räkna dock med minst 10' till för att återställa allt klantmek som är gjort på den.

Jaha! visste inte att de fanns olika 125. Det är ju just jr man hittat annonser på. Vad heter en "riktig" 125 då?
 
En riktig räser heter Honda RS125R, till exempel. Det blir nog omöjligt att hitta en som fungerar för 20000:- dock. Yamahas motsvarighet heter TZ125, men även där är nog 20' i underkant för nånting som rullar.
 
vi har en honda rs 250 ståendes, som är i bra skick och nyrenoverad med ny vevaxel osv... plus en hög med reservdelar och teknisk support ingår även. har även ett sett helt nya kolfiberkåpor liggandes.
PM vid intresse :)
 
Back
Top