Standard?
Motorn är standard och fjädringen förbättrad, precis som det ska vara om du ska åka fort _och_ problemfritt i början.
Men du är inte ensam på den så ring Nordgren snabbt om du är intresserad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Standard?
Motorn är standard och fjädringen förbättrad, precis som det ska vara om du ska åka fort _och_ problemfritt i början.
Men du är inte ensam på den så ring Nordgren snabbt om du är intresserad.
Standard?
Fas 1 i projekt 125GP är avklarad nu.
Bara resten kvar, jag hann inte ens komma hem efter jag sålt dieseln innan jag fick erbjudande om att köpa räser.![]()
Får man fråga, e det så att ni tävlar o e seriösa allihop eller kör ni bara för att det e skoj på bandagar osv. eller hur går det till?
Själv skulle jag vilja ha något o köra som man inte behöver vara rädd om så att säga. De e frågan om man skall skaffa en billig 600:a (som en del rekommenderar) kanske eller vad man skall ta sig till, det här med 250 verkar ballt...
istället för o köra sport-touring så ha en sport o en touring så att säga...
Standard?
Fas 1 i projekt 125GP är avklarad nu.
Bara resten kvar, jag hann inte ens komma hem efter jag sålt dieseln innan jag fick erbjudande om att köpa räser.![]()
Ååååh vad du behöver en 125-racer. Jag skojar inte, våga dig in i leken. Det är i 125 det händer.
Jag har aldrig kört motorcykel innan i mitt liv. Inte förrän idag. Idag körde jag en riktig motorcykel. Madre, så lätt, så svår, så elak, så vänlig. Samtidigt. Ja, mer kommer. Fast jag orkar inte, jag är slut. Jag är knäckt. Jag har ont. Jag är.. så lycklig.![]()
Ytterligare en som har sett ljuset.Ååååh vad du behöver en 125-racer. Jag skojar inte, våga dig in i leken. Det är i 125 det händer.
Jag har aldrig kört motorcykel innan i mitt liv. Inte förrän idag. Idag körde jag en riktig motorcykel. Madre, så lätt, så svår, så elak, så vänlig. Samtidigt. Ja, mer kommer. Fast jag orkar inte, jag är slut. Jag är knäckt. Jag har ont. Jag är.. så lycklig.![]()
Får man fråga, e det så att ni tävlar o e seriösa allihop eller kör ni bara för att det e skoj på bandagar osv. eller hur går det till?
Själv skulle jag vilja ha något o köra som man inte behöver vara rädd om så att säga. De e frågan om man skall skaffa en billig 600:a (som en del rekommenderar) kanske eller vad man skall ta sig till, det här med 250 verkar ballt...
istället för o köra sport-touring så ha en sport o en touring så att säga...
Finns dom som tävlar och dom som bara kör bandagar/träningar...
Det finns alla typer. Jag brukar kalla mig själv för hobbyförare, för det motsvarar min attityd och ambition...
Som Teddy skriver så finns alla sorter..
När polarna lastar ett släp för dem skall upp till Halden o köra en bandag, då vill ja ha en båge o slänga upp på släpet osv.
KAnske bör tilläggas att ja inte e någon hejjare på båge, har kört två säsonger gata. Gjorde första knäskrapet på en parkering här om dagen och fick (än mer) mersmak...
Hade tänkt köra ett par SMC-kurser nästa år, visst gäller försäkring o sådant men ändå vore gött o ha en cykel för ändamålet att lära mera o ha skoj utan att behöva bekymra sig över lacken o kan laga med stripes o tejp...
Tips o trix välkomna, ja kanske e helt ute o cyklar i denna 250 räser-tråd..![]()
Jag sålde min för 22500:-. Haken med RS250 är att de få som fortfarande rullar är i mer eller mindre bedrövligt skick. Reservdeltillgången likaså. Priserna på delar om du handlar i Sverige är skyhöga.
Alternativen är att antingen köpa en halvmodern 600 (lite måndag hela veckan iofs) eller blunda och hoppa ut i det okända med en riktig 125-räser. You'll get by with a little help from your friends.
Du vill inte ha en gat-125, såna som används i 125JR. De har inget gemensamt med en räser förutom cylindervolymen. Du hittar inget som är nåt att ha för 20', såvida det inte är en Aprilia RS250. Räkna dock med minst 10' till för att återställa allt klantmek som är gjort på den.Jag höll koll på en som låg ute ett par månader men den försvann, kanske va din? Den låg ute för 23 eller dylikt.
Trist att det är i dåligt skick. Jag är inte jätte främande för att renovera men man vill ju gärna prova på nån säsong först.
Jag har redan en halvmodern 600. Lättkörd och fin, men jag vill ha två-takt . Haft en massa tvåtaktscrossar tidigare och vill tillbaka till djungeln.
125 är lite ja fast nej? jag har aldrig kört nån, men de ser rätt tråkigt ut när jag tittat på. Jag åkte 125 cross länge innan jag kom på att de inte va min grej och bytte till 250 istället.
är det värt att ta en fin 125a för 20k och prova på en säsong eller ska man vänta på att en 250 dyker upp?
jag komemr som sagt ha 600an kvar och släpa med mig dubbla hojar till banan tills vidare
Kan man leta nån annanstans? Jag hittar ingen annonsdel på roadracing.se som är tidigare omnämnd.
Du vill inte ha en gat-125, såna som används i 125JR. De har inget gemensamt med en räser förutom cylindervolymen. Du hittar inget som är nåt att ha för 20', såvida det inte är en Aprilia RS250. Räkna dock med minst 10' till för att återställa allt klantmek som är gjort på den.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |