Lincoln Navigator

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Har funderingar och pengar till att inhandla en av tidigare modell och undrar om nån har nån referens ang bilen,
finner bara teknikmagasinets test.

Inget i forum i sverige eller Usa för den delen...bara överskuggas av alla som är till salu på andra sidan pölen.
LincolnNavigator2005.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är ju en sminkad Ford och delar 90% av sina basdelar med allt annat inom koncernen och kvalitén är därefter. Om man nu skall donera en massa slantar i bensinskatt till herr Borg gör det ju ingenting om man skulle få lite effekt i utbyte. 255hk ur 5,7L motor som är svår att köra under 1,5L/mil är imponerande, det måste vara V8 mullret som drar all soppa....

En Navigator är nog den sista bil jag skulle lägga 200kkr på....
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Den där fronten får mig att tänka på Skoda Yeti. Det är nog mest därför jag bestämt mig för att den är värdelös
 

Bifogat

  • caseclosed.JPG
    caseclosed.JPG
    47.8 KB · Visningar: 186
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Min penis lider inte, tvärtom :). Och ang bilen tiltalar vikten den får dra och storleken, den har även motorn med en bit över 300hk...ska kika iaf...annars finns mer vanliga som a6 quattro på listan.

Skulle jag därimellan skrämma folk i sina mijlöbilar och vanligen svensken i sin skoda eller v70 som redan ägs av varje granne så blir det till mitt nöje att dra på smilebanden :p
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Köp en bil som omvandlar bensin till hästkrafter och hästkrafterna till prestanda istället.

Sån där skit åker folk omkring i om dom vill visa att dom har pengar men inte begriper sig på bilar.

Hur mycket behöver du kunna dra?
Räcker Audin till det?
Automatväxlade bilar är inte optimala att dra tunga lass med, då lådorna lätt tar stryk.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Ska man köpa en stor bil som dricker sjuka mängder soppa i förhållande till effekt kan man åtminstone köpa något coolt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Köp en bil som omvandlar bensin till hästkrafter och hästkrafterna till prestanda istället.

Sån där skit åker folk omkring i om dom vill visa att dom har pengar men inte begriper sig på bilar.

Hur mycket behöver du kunna dra?
Räcker Audin till det?
Automatväxlade bilar är inte optimala att dra tunga lass med, då lådorna lätt tar stryk.

En BMW X5 får dra mer tack vare lägre egenvikt. Att man sen slipper amerikansk inredningskvalite och fjädringskomfort/vägegenskaper gör inte saken sämre....
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Köpa är kul... Men att sälja den igen, går knappt....
Om pengar inte styr ditt val, så blir du säkert nöjd!
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
En BMW X5 får dra mer tack vare lägre egenvikt. Att man sen slipper amerikansk inredningskvalite och fjädringskomfort/vägegenskaper gör inte saken sämre....

X5 är hemsk i design.

Köp en Range Rover Sport eller nåt istället.
 

Bifogat

  • 2006-Arden-Range-Rover-Sport-SA-Black-1280x960.jpg
    2006-Arden-Range-Rover-Sport-SA-Black-1280x960.jpg
    77.9 KB · Visningar: 165

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag håller med Markus. Köp.

Det första jag skulle investera i om jag fick för mycket pengar är en ohemulskt stor och bensintörstig bil. Alltid retar det någon.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Fan vad folk gnäller...:va

Jag har haft en, och det berodde varken på liten k*k eller att jag ville spela in hip hop videos...

Starkare och robustare bil än man tror, men som någon nämnde så kan ju amerikanarna kännas lite plastiga invändigt ibland. Men ram mm är det stridsvagns dimension på. Drar inte mer soppa än vilken jänke pickis som helst (jag köpte den istället för pickis)

Som lägst fick jag min att dra 1,15 (men det var motorväg på farthållare) oftast drog den cirka 1,7 blandad körning med halv tung fot

Hade även drag på min, inga problem att dra hem 3 ton grävmaskin, eller bogsera upp grannens lastbil.

EDIT: Kom på att vid tillfället för soppa rekordet drog jag även släp... :)

Om du inte varit inne i någon än så måste jag berätta att man åker bara 4 vuxna i den, soffan bak är ett skämt. Men de 4 fåtöljerna sitter man kungligt i.:tummenupp


Iskall marknad dock som någon nämnde.
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kolla gärna på Honda Ridgeline och liknande också. Hondan är mysigt lättkörd med högre kvalitétskänsla.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Köp en Ford Expedition i stället. Samma bil fast billigare och utan hiphop-stämpel.

Kolla gärna på Honda Ridgeline och liknande också. Hondan är mysigt lättkörd med högre kvalitétskänsla.

När det gäller reglage och inredning kanske. Under karosseriet är det en F150-pickis med samma axlar. Stryktåligt skit.
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top