Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Du byter ju hoj oftare än de flesta byter kalsonger!
Fast det gör ju jag med iofs. Men ska vi verkligen lyssna på någon som kommit fram till att det är en bra idé att gå från BMW till Ducati???
On a more serious note, hur är 800an?
Bytlåna lite någon sväng i sommar kanske?
Äh, det gör jag väl inte alls!

Finns bara två saker att klaga på hittills efter 800 mil, Det är sadeln som är helt avskyvärt usel och den totala avsaknaden av förvaring. Det finns inte ens plats för ett skivbromslås. INGET. Det är fan skitdåligt på den typen av MC.
..men annars är den kalas.

F800GS föll mig inte alls i smaken då jag provade den, mjuk gaffel, slö. Stort spel i bromsskivorna fram gör att det klonkar smäller då man bromsar, gaffeln har inga justeringsmöjligheter och är mjuk som bara den, dyker rejält vid inbromsningar.
En av sakerna håller jag med dig om. Framgaffeln hör inte hemma på en cykel för 110kkr. Den hör hemma på en moped. Det är ju dock väldigt lätt åtgärdat.
Att 800'an skulle vara slö vet jag inte om jag håller med om. Visst är den tröttare än en LC8'a men 85 hästar duger gott. Att ha en förbrukning under 0.4 l/mil vid lugn landsvägskörning väger lätt upp det.
Last edited: