Köpa hoj

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag vet inte. Jag funderar på att sluta vara seriös och mata trollet på riktigt. Sen blir det som ett lotteri. Om det var seriöst från någon som verkar lite tappad så ser man ju det i tidningsartiklarna i sommar.

Dina svar är grymma, fortsätt med dom! Jag är seriös, bekymmret är väl bara att det finns en del som är bittra på det här forumet... Bara för dom puttrar runt på ngn gammal skithoj unnar dom ingen annan en ny sjysst och snabb hoj, med bra toppfart och acc! good shit!
 
Hur många hästar hade du i din DT?

Lär ju ha varit skjjiiiit många jeeefla heääästar om du var snabbast i blekinge?!
 
De gjorde jag på min sasch oxå å då gick nog 140-150 ,sen jackade jag kolven... dra mig baklänges, körde från alla busor på byn sen
Farsan hällde i flygfotogen i nått sånt moppe-krafs (på riktigt) och det gick som faaan...några hundra meter.

TS: Köp en BMW 1000RR och tanka på med flygsoppa...du spöar vem som helst på 0-100m :tummenupp
 
Gixxer är jävligt fula bara, kan man byta kåpor? Men vad toppar en sån? Accar bra?

När det gäller design så får du stå för det ;) Har som du kört lite cross hojar 250 och 450 innan jag började köra riktiga hojar. Så med min bakgrund tycker jag det är grymt bra drag i min gixxer. Vet inte vad den toppar har "bara" varit uppe runt 215 men det är väldigt sällan jag letar vägar där jag kan toppa henne utan mer vägar med sköna svängar. Testade R1or, GSX-R 1000, ninja etc men för mig passar 750 bäst! Igentligen tycker jag det bästa vore om du tar och testar runt lite. Du verkar grymt intresserad av acc och toppfart, kanske köpa R1 eller Gixxer och bygga turbo hoj?? Finns många här som gjort det.
 
Farsan hällde i flygfotogen i nått sånt moppe-krafs (på riktigt) och det gick som faaan...några hundra meter.

TS: Köp en BMW 1000RR och tanka på med flygsoppa...du spöar vem som helst på 0-100m :tummenupp

Hahaha en syn för gudarna :tummenupp

Ja eller så kan KÅGE köpa en aprillia rsv4 och tanka diesel, ska ge grymt vrid har jag hört från en polare:gnissla
 
Ok. Men du känner aldrig att du skulle vilja kunna snabbare, om det var möjligt?

Hur länge behöver man köra en hoj får att få känsla för vikt osv?

Nej. Faktiskt inte. Jag undviker att köra motorväg så mycket jag kan då det är tråkigt oavsett hur snabb hoj man har och oavsett om man kör bil eller båge. Dom vägar jag försöker köra kommer man aldrig upp ens i närheten av 200 på i alla fall.

Det finns ingen absolut gräns för när man börjar få känsla för vikten och man automatiskt börjar göra rätt. För mig var det väl kanske 1000 mil innan jag kände att jag hade hyfsad koll på hur jag skulle hantera hojen men fortfarande efter dryga 3000 mil så gör jag massor av rent tekniska missar körmässigt som gör att jag hamnar lite sent att lägga ner i kurvor osv.

Hade jag börjat med en 1000cc sporthoj så är risken mycket större att jag lyckats komma alldeles för fort in i en kurva och hamnat som en siffra i statistiken över döda och skadade i trafiken.
Hade jag skaffat en 1000cc när jag var 20 hade jag nästan garanterat inte levt idag för då saknade jag totalt insikt om att det fanns begränsningar i min körskicklighet och att jag faktiskt var dödlig. När jag tänker på det så är jag faktiskt närmast förvånad att jag överlevde körkortet för bil.
 
Jag tycker att du ska köpa en daytona 675:a helt klart den grymmaste hojen någonsin.


du kan få köpa min om du vill, kan även leverera den om det är intressant!


pm:a om du känner dig manad.



Mvh Erikson
 
När det gäller design så får du stå för det ;) Har som du kört lite cross hojar 250 och 450 innan jag började köra riktiga hojar. Så med min bakgrund tycker jag det är grymt bra drag i min gixxer. Vet inte vad den toppar har "bara" varit uppe runt 215 men det är väldigt sällan jag letar vägar där jag kan toppa henne utan mer vägar med sköna svängar. Testade R1or, GSX-R 1000, ninja etc men för mig passar 750 bäst! Igentligen tycker jag det bästa vore om du tar och testar runt lite. Du verkar grymt intresserad av acc och toppfart, kanske köpa R1 eller Gixxer och bygga turbo hoj?? Finns många här som gjort det.

Phett! Hur mycket laddar en turbo-retta? Vad blir toppis på en sån? Accet? 1,5 sek 0-100, ja kom?
 
Dina svar är grymma, fortsätt med dom! Jag är seriös, bekymmret är väl bara att det finns en del som är bittra på det här forumet... Bara för dom puttrar runt på ngn gammal skithoj unnar dom ingen annan en ny sjysst och snabb hoj, med bra toppfart och acc! good shit!

Tja om det är så att acc och toppfart är så viktigt så är det väl bara att köpa en 1000cc sporthoj men en 1000cc accar inte fortare till 100 än en 600. Båda har mer än tillräckligt för att hålla framhjulet i luften en bra bit över 100 och fortare än så går det inte att accelerera.

Att maxa ur en 125:a på en raksträcka och nå 140 kan vem som helst göra men när du första gången plötsligt når den hastigheten på max 5 sekunder så är den upplevelsen tillräckligt för att vilken nybörjare som helst ska bli lite skräckslagen.
Första gången jag körde tung hoj så var jag på väg ut i skogen i 160 för att jag helt enkelt inte insåg hur fort det gick (Jag hade ju bara accat någon sekund) förrän jag skulle svänga och det kändes som att jag satt på ett tåg som hade spårat ur och inte ville annat än åka på skogsutflykt. Det var ren tur som räddade mig den gången. 200 kg hoj i 160km/h är enormt tungt att svänga när man inte gör rätt helt enkelt.
 
Nej. Faktiskt inte. Jag undviker att köra motorväg så mycket jag kan då det är tråkigt oavsett hur snabb hoj man har och oavsett om man kör bil eller båge. Dom vägar jag försöker köra kommer man aldrig upp ens i närheten av 200 på i alla fall.

Det finns ingen absolut gräns för när man börjar få känsla för vikten och man automatiskt börjar göra rätt. För mig var det väl kanske 1000 mil innan jag kände att jag hade hyfsad koll på hur jag skulle hantera hojen men fortfarande efter dryga 3000 mil så gör jag massor av rent tekniska missar körmässigt som gör att jag hamnar lite sent att lägga ner i kurvor osv.

Hade jag börjat med en 1000cc sporthoj så är risken mycket större att jag lyckats komma alldeles för fort in i en kurva och hamnat som en siffra i statistiken över döda och skadade i trafiken.
Hade jag skaffat en 1000cc när jag var 20 hade jag nästan garanterat inte levt idag för då saknade jag totalt insikt om att det fanns begränsningar i min körskicklighet och att jag faktiskt var dödlig. När jag tänker på det så är jag faktiskt närmast förvånad att jag överlevde körkortet för bil.

Oj, låter som det tar ett par mil att få känsla för prylarna, iaf om inte har talang...hehe:D

Hur tungt är det att svänga en sån här hoj? Kan man acca in i kurvan med en R1, eller bara med Gixxer?
 
åfan, har inte vågat testa på min, polarn fick hänggas på sin med diesel. fuuufan fick köra e4an i 400 till tanken var tom

Shiit pÅÅmfriitt, farligt med diesel.
En gång så skulle jag tuuevla mot en hajjabohoosa på aotoobann, då körde vi i kanske 320 då körde han om mig, men då skruvade jag på munstycket i farten å så körde jag om han i kanske 430, men då var jag tvungen att tvääernita för då kom jag på att jag hade glömt en sak annars hade jag typ kLÅÅtt han Nå JeeevuuulsKT
 
Phett! Hur mycket laddar en turbo-retta? Vad blir toppis på en sån? Accet? 1,5 sek 0-100, ja kom?

0-100 går aldrig på under 3 sekunder oavsett motoreffekt. Det går inte att hålla framhjulet i backen då.
En 600 och en 1000 gör det på 3-3,5 sekunder. Motorn räcker till för att acca fortare men mer gas än så gör bara att den stegrar och då förlorar man acceleration.
Enda sättet att accelerera fortare är att förlänga svingen.
 
Tja om det är så att acc och toppfart är så viktigt så är det väl bara att köpa en 1000cc sporthoj men en 1000cc accar inte fortare till 100 än en 600. Båda har mer än tillräckligt för att hålla framhjulet i luften en bra bit över 100 och fortare än så går det inte att accelerera.

Att maxa ur en 125:a på en raksträcka och nå 140 kan vem som helst göra men när du första gången plötsligt når den hastigheten på max 5 sekunder så är den upplevelsen tillräckligt för att vilken nybörjare som helst ska bli lite skräckslagen.
Första gången jag körde tung hoj så var jag på väg ut i skogen i 160 för att jag helt enkelt inte insåg hur fort det gick (Jag hade ju bara accat någon sekund) förrän jag skulle svänga och det kändes som att jag satt på ett tåg som hade spårat ur och inte ville annat än åka på skogsutflykt. Det var ren tur som räddade mig den gången. 200 kg hoj i 160km/h är enormt tungt att svänga när man inte gör rätt helt enkelt.

Låter som den hade bra acc, vilken märke och modell? trimmad eller?
 
Shiit pÅÅmfriitt, farligt med diesel.
En gång så skulle jag tuuevla mot en hajjabohoosa på aotoobann, då körde vi i kanske 320 då körde han om mig, men då skruvade jag på munstycket i farten å så körde jag om han i kanske 430, men då var jag tvungen att tvääernita för då kom jag på att jag hade glömt en sak annars hade jag typ kLÅÅtt han Nå JeeevuuulsKT


oofan, man ska alltid ha en kjeting på hojjen som man kan dra in i hjulet om det börjar gå lite fööööör fort
 
Oj, låter som det tar ett par mil att få känsla för prylarna, iaf om inte har talang...hehe:D

Hur tungt är det att svänga en sån här hoj? Kan man acca in i kurvan med en R1, eller bara med Gixxer?

Det är skittungt. Kanske flera tusen kg skulle jag tro. Det går alltid att acca in i kurvan om man bara är stark som fan. Men man måste vara beredd på att böja undan träden så dom inte stoppar en. För då får man skador på plaskåporna.
 
0-100 går aldrig på under 3 sekunder oavsett motoreffekt. Det går inte att hålla framhjulet i backen då.
En 600 och en 1000 gör det på 3-3,5 sekunder. Motorn räcker till för att acca fortare men mer gas än så gör bara att den stegrar och då förlorar man acceleration.
Enda sättet att accelerera fortare är att förlänga svingen.

Ok, vad tror du om att sätta nån tyngd i fronten som håller ner framhjulet?=bättre acc

Hur mycket tror du jag behöver förlänga swingen, utan att minska toppis? hehe
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top