Hej hopp,
Nu har jag fått allt gummi på fälgarna och det är bara nerförsbacke hela vägen till regbesiktningen,trodde jag......Ut i garaget och skulle BARA flytta över bromskivorna till dom nya blanka fälgarna med nytt gummi på,men va faaan skivorna har juu sex hål och mina fina fälgar har ju bara fem....Räknar en gång till. Sex,fem.Ska jag börja slänga verktyg eller bara gå in och titta på film?!!
Går in....
Helgen går till att göra iordning en framfälg till , för det visade sig att det tydligen finns olika versioner med fem eller sex håls bromskivor,men med exakt samma utseende

Detta är tjusningen med ett projekt

Nåväl,jag fick ihop dom nya fälgarna med bromsar och allt tillslut.
Iskall som jag är tänkte jag åka till regbesiktningen med en hoj som inte har rullat på 20 år,jag har ju startat den ,bromsar finns det,lyset lyser,blinkers blinkar och den går som en klocka efter renoveringen inga problem eller...
Tänkte bara bara ta en repa utanför garaget på gatan,bara för att visa för mig själv att allt funkar OK.Det vet jag ju,men ändå...
Redan när jag lägger i ettan inser jag att jag har ett par timmar kvar i garaget.
Kopplingen drar och kopplar inte ur ordentligt.DVS man kan lägga i växlar men inte lägga i friläge..Hmmmmmm

I med ny olja av annat märke men ingen skillnad.river kopplingen,allt sitter rätt och framför allt kvar.Ingen skillnad.
River kopplingen igen och byter lammell paket,ingen skillnad.
Va faaan...Mitt ego börjar slakna.Är jag inte den coola mc byggare jag trott mig vara??
Går upp till en analytisk granne och gråter ut.HMMMMM.... säger han Har du kollat kopplings greppet??
Va då , det sitter ju där och funkar perfekt NOT....
Det visar sig att kopplings greppet är stukat åt fel håll och det blir fel utväxling till kopplingen.JAHAJA.......

På med ett annat grepp och det funkar perfekt.!10 timmar i garaget åt skogen
Nåväl,regbesiktning på Måndag om inget annat inträffar.
Så här ser version 1.0 ut,fast utan frambromsar och med lyft band runt ramen.
//Uffe