Mordecaien
Can do!
Alkohol 18 år och systembolaget 20 år..
Det mest komiska är ju att du vid 18års ålder kan skickas för att döda och lemlästa människor...
Men du är inte tillräckligt mogen för att kunna köpa sprit utanför en krog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det där hade alla vinsamlare i klassen problem med när jag gick i gymnasiet.
Det mest komiska är ju att du vid 18års ålder kan skickas för att döda och lemlästa människor...
) än att ta ett glas vin till maten på lördagskvällen...Lag och lag...
Men att du, hos skattemyndigheten, är skyldig tills du bevisat motsatsen ter ju vara en av de sämre.
Edit:
För de utan hjärna (som röstar rött) vill jag klargöra att:
Skattemyndigheten kan till exempel få för sig att du minsan tjänat x antal kronor mer än du skattat för och skickar då på dig en skattehöjning (sköntaxering).
Sedan är det upp till dig att bevisa att så inte är fallet.

De måste ha missat linken i den lagstiftningen. Eller ett klassiskt kryphål?Lagen om max ett efterfordon kopplat efter fordon är kass...
Glöm inte PUL.FRA och Ipred. Överlägset.
De måste ha missat linken i den lagstiftningen. Eller ett klassiskt kryphål?
Dragbil-semitrailer med vändskiva-ny semitrailer.

Du får köpa det på en bar ( Läs : Vad då säkrare miljö ?? )

Det är jävligt lätt för småbarn (läs folk som inte är 20) att få tag på sprit nu, om man sänker gränsen till 18 blir det ännu lättare. Tvåorna på gymnasiet får köpa sprit, alla skolskåp kommer vara fyllda med sprit.
Jag tycker 20 år är en stabil åldersgräns!![]()
Att folkomröstningar inte är beslutande.
Det är för att man ska ha koll på dig så du inte okynnes super hemma, i afghanistan är det svårt att få tag i sprit.
Men det känns lite knepigt att jag får ha bil, vapen, lastbil, hjullastare, förväntas ta ansvar för mig själv och mina handlingar
Lag och lag...
Men att du, hos skattemyndigheten, är skyldig tills du bevisat motsatsen ter ju vara en av de sämre.
Edit:
För de utan hjärna (som röstar rött) vill jag klargöra att:
Skattemyndigheten kan till exempel få för sig att du minsan tjänat x antal kronor mer än du skattat för och skickar då på dig en skattehöjning (sköntaxering).
Sedan är det upp till dig att bevisa att så inte är fallet.
Måste vara jättesvårt att ta kopia på lönespecen.
Hade det varit upp till skattemyndigheten att bevisa hade det kostat halva bnp'n när 9 miljoner svenskar påstår de bara tjänade 100'000...![]()
Det blir värre. Den påstått skyldige får betala ränta för den tid skattemyndigheten ansåg att det fanns en skuld, om än en fiktiv sådan. "Men du var ju skyldig pengar den tiden..."
Den person som berättat detta är en av de mest hedersamma och trovärdiga jag känner.
Det måste florera besynnerliga substanser och effektsuktande individer som utan självbevarelsedrift i desperation provar vad som helst där...
Det är jävligt lätt för småbarn (läs folk som inte är 20) att få tag på sprit nu, om man sänker gränsen till 18 blir det ännu lättare. Tvåorna på gymnasiet får köpa sprit, alla skolskåp kommer vara fyllda med sprit.
Jag tycker 20 år är en stabil åldersgräns!
Har man inga äldre halft oansvariga syskon får man skylle sig själv.
Varför kan det inte bara vara 25 kw 16 år och 18 år obegränsat.. Om man vill köra som en galning kan man väll göra det med bil också..
En gång i tiden var det 16 år = 125cc oavsett effekt
samt 18år obegränsat (automatiskt om man hade kört 125cc innan)
Det funkade inte! Det är provat.
Inte för att jag vill påstå att det funkar mycket bättre med nuvarande regler.
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem