Sveriges sämsta och dummaste lagar och regler

Fotbollslagen, HAHA!!! Eh.. Nä, inte det nej...

Dubbdäcksförbudet på Hornsgatan är ju bra jävla skum i alla fall. Kommer det upp skyltar om det? Hur ser de ut?

plastik.gif

Ja det där hade alla vinsamlare i klassen problem med när jag gick i gymnasiet.

Jo jo... Det har ju blivit en..... populär hobby på senaste tiden :)

Det mest komiska är ju att du vid 18års ålder kan skickas för att döda och lemlästa människor...

Men du är inte tillräckligt mogen för att kunna köpa sprit utanför en krog.

Exakt.. Borde ju vara lite värre att strida i Afghanistan ( Enda stället jag skulle bli skickad till som dansk medborgare :död ) än att ta ett glas vin till maten på lördagskvällen...

Lag och lag...

Men att du, hos skattemyndigheten, är skyldig tills du bevisat motsatsen ter ju vara en av de sämre.

Edit:

För de utan hjärna (som röstar rött) vill jag klargöra att:

Skattemyndigheten kan till exempel få för sig att du minsan tjänat x antal kronor mer än du skattat för och skickar då på dig en skattehöjning (sköntaxering).

Sedan är det upp till dig att bevisa att så inte är fallet.

Lagen om max ett efterfordon kopplat efter fordon är kass...

Last edited:
Lag och lag...

Men att du, hos skattemyndigheten, är skyldig tills du bevisat motsatsen ter ju vara en av de sämre.

Edit:

Skattemyndigheten kan till exempel få för sig att du minsan tjänat x antal kronor mer än du skattat för och skickar då på dig en skattehöjning (sköntaxering).

Måste vara jättesvårt att ta kopia på lönespecen.
Hade det varit upp till skattemyndigheten att bevisa hade det kostat halva bnp'n när 9 miljoner svenskar påstår de bara tjänade 100'000... :banana

De måste ha missat linken i den lagstiftningen. Eller ett klassiskt kryphål?
Dragbil-semitrailer med vändskiva-ny semitrailer.

Faktiskt! Det är ju ett rullande exempel man ser var dag!

Eller en bärgare som har en lastbil på dollyn, som i sin tur har ett släp bakom.

Olagligt! :mattias

Det mest komiska är ju att du vid 18års ålder kan skickas för att döda och lemlästa människor...

Men du är inte tillräckligt mogen för att kunna köpa sprit utanför en krog.

Det är för att man ska ha koll på dig så du inte okynnes super hemma, i afghanistan är det svårt att få tag i sprit.

Alkohol 18 år och systembolaget 20 år..

Du får köpa det på en bar ( Läs : Vad då säkrare miljö ?? )

Det är jävligt lätt för småbarn (läs folk som inte är 20) att få tag på sprit nu, om man sänker gränsen till 18 blir det ännu lättare. Tvåorna på gymnasiet får köpa sprit, alla skolskåp kommer vara fyllda med sprit.

Jag tycker 20 år är en stabil åldersgräns! :banana
Har man inga äldre halft oansvariga syskon får man skylle sig själv.

Det är jävligt lätt för småbarn (läs folk som inte är 20) att få tag på sprit nu, om man sänker gränsen till 18 blir det ännu lättare. Tvåorna på gymnasiet får köpa sprit, alla skolskåp kommer vara fyllda med sprit.

Tycker jag med, höj på krogen istället så blir det inte "konstigt"!

Inte för att mina ungar har haft svårt att få tag på sprit sedan dom var 14 hursomhelst, lyckligtvis har dom skött det hyfsat bra.
(endast en hemringning från polisen än så länge)

Det är för att man ska ha koll på dig så du inte okynnes super hemma, i afghanistan är det svårt att få tag i sprit.

Jo visserligen. Men det känns lite knepigt att jag får ha bil, vapen, lastbil, hjullastare, förväntas ta ansvar för mig själv och mina handlingar, får åka utomlands och döda folk, får supa hur mycket jag vill (okej, inte teoretiskt. Men oftast i praktiken) i en lokal med helt okända människor... men inte ta en vinare till maten.

Super man så jävligt så man dör eller hamnar i fett trubbel är det ju darwin-award i vilket fall.

Men det känns lite knepigt att jag får ha bil, vapen, lastbil, hjullastare, förväntas ta ansvar för mig själv och mina handlingar

Det är enkelt, vanligtvis så är du vid dina sinnens fulla bruk när du är nykter, när du är onykter så vet vi att du inte är det och då kan vadsomhelst hända.

Lag och lag...

Edit:

Det blir värre. Den påstått skyldige får betala ränta för den tid skattemyndigheten ansåg att det fanns en skuld, om än en fiktiv sådan. "Men du var ju skyldig pengar den tiden..."

Den person som berättat detta är en av de mest hedersamma och trovärdiga jag känner.

Det måste florera besynnerliga substanser och effektsuktande individer som utan självbevarelsedrift i desperation provar vad som helst där...

Måste vara jättesvårt att ta kopia på lönespecen.
Hade det varit upp till skattemyndigheten att bevisa hade det kostat halva bnp'n när 9 miljoner svenskar påstår de bara tjänade 100'000... :banana

Du är medveten om att någon våning ovanför verkstadsgolvet sitter det någon och skriver ut lönespecen?

Det blir värre. Den påstått skyldige får betala ränta för den tid skattemyndigheten ansåg att det fanns en skuld, om än en fiktiv sådan. "Men du var ju skyldig pengar den tiden..."

Den person som berättat detta är en av de mest hedersamma och trovärdiga jag känner.

Det måste florera besynnerliga substanser och effektsuktande individer som utan självbevarelsedrift i desperation provar vad som helst där...

Precis. Dessutom kan de tycka att man bor någon annanstans och helt enkelt flytta din mantalsadress.

Last edited:

Har man inga äldre halft oansvariga syskon får man skylle sig själv.

Nu kan inte jag vara säker på källan men Konsumtion per individ har jag alltid haft för mig att Sverige varit över Norge och Danmark och ändå är de liberalare när det gäller alkohol..

jag kan ju inte personligen jämföra mer än när jag har åkt till de länderna.. Men kan säga att jag tycker att det går mer lugnt till där.. Dock så befinner jag ju aldrig mig i huvudstäderna så det förklarar ju en del..

// en till dum lag !

125cc 16 år ... 18 25kw och sen får du det automatiskt

Varför kan det inte bara vara 25 kw 16 år och 18 år obegränsat.. Om man vill köra som en galning kan man väll göra det med bil också..

Varför kan det inte bara vara 25 kw 16 år och 18 år obegränsat.. Om man vill köra som en galning kan man väll göra det med bil också..

En gång i tiden var det 16 år = 125cc oavsett effekt
samt 18år obegränsat (automatiskt om man hade kört 125cc innan)

Det funkade inte! Det är provat.

Inte för att jag vill påstå att det funkar mycket bättre med nuvarande regler.

En gång i tiden var det 16 år = 125cc oavsett effekt
samt 18år obegränsat (automatiskt om man hade kört 125cc innan)

Det funkade inte! Det är provat.

Inte för att jag vill påstå att det funkar mycket bättre med nuvarande regler.

Fast vi utvecklas väll ändå ? Som människor menar jag.. Det som var stort då är ju vardag nuförtiden..

" Vi kan ju inte alla dömas för något som hände innan våran tid " Så att säga..

*/ ?>
Back