Hennes

ja, jag vet..lite flum..:rolleyes:men nu kommer mer info..provat piller, glömde bort...spruta..blödde syndafloder konstant i 3 år..konstigt med ingen anemi....aja p ring..blödde konstant i 6 måander...nu har jag fått en p stav som jag har haft i ca 4 veckor..blött i 2 veckor..suck..:huvet:huvet

jag har oxå kraftig migrän med aura och skaffat starkare medicin till den..ingen barnmorska har reagerat på min migrän och jag vet inte om den blir sämre belelr bättre med andra preventinmedel....:huvet

jag börjar bli lite trött bara...undrar om andra har samma skitproblem...blir inte gravid ska jag tillägga....bara syndafloder!!!:död

har en jättebra gynekolog nu och ska tillbaka och rapportera i feb hur p staven fungerar..:död

tacksam för alla svar!!

Du måste ge staven lite tid. För många bir det fucked up i början, upp till typ 3 månader. Jag har haft stav i 4,5 år nu, haft 2 miniblödningar sen jag satte in den. Det bästa som hänt mig, nästan! :tummenupp

Vill inte starta en "onödig" tråd så jag kapar denna och ställer min fråga här. Detta är både till henne och honom.

Som vissa vet så vurpa jag med the pony för några månader sen och förstörde min fot. Enligt läkarna var det inget mer än mjukdelskador och innre blödningar. Dom sa jag skulle gå så mycket på foten då det hjälpte läkningen. Iaf, tog några veckor och svullnade gick ner och foten blev bättre. Dock så börjar jag känna av min fot igen och kan inte gå i högklackat och har nog råkat trampa fel el nåt för jag har känningar i foten hela tiden. Det gör inte direkt ont ont utan har en obehaglig känsla i fotleden.
Orkar inte gå till någon jävla läkare som säger att en stukning kan ta flera veckor att läka, jaja fine, men nu har det gått ett par månader och skadan "poppar upp" lite då och då.

Nu till min fråga till alla er handikapp och till er som kommer skada er förr eller senare :arsele vad ska jag göra? bara låta foten värka och fortsätta gå på den samt börja träna eller ska jag ha en stödstrumpa och ta det lugnt med foten? gahh ja orkar verkligen inte gå till en läkare! :död

I morgon har jag hästen i en vecka och då ska jag rida igen, har inte ridit sen jag vurpa så det blir upp till bevis hur foten funkar i morn.

Lite idér tack! :krama

Vill inte starta en "onödig" tråd så jag kapar denna och ställer min fråga här. Detta är både till henne och honom.

Som vissa vet så vurpa jag med the pony för några månader sen och förstörde min fot. Enligt läkarna var det inget mer än mjukdelskador och innre blödningar. Dom sa jag skulle gå så mycket på foten då det hjälpte läkningen. Iaf, tog några veckor och svullnade gick ner och foten blev bättre. Dock så börjar jag känna av min fot igen och kan inte gå i högklackat och har nog råkat trampa fel el nåt för jag har känningar i foten hela tiden. Det gör inte direkt ont ont utan har en obehaglig känsla i fotleden.
Orkar inte gå till någon jävla läkare som säger att en stukning kan ta flera veckor att läka, jaja fine, men nu har det gått ett par månader och skadan "poppar upp" lite då och då.

Nu till min fråga till alla er handikapp och till er som kommer skada er förr eller senare :arsele vad ska jag göra? bara låta foten värka och fortsätta gå på den samt börja träna eller ska jag ha en stödstrumpa och ta det lugnt med foten? gahh ja orkar verkligen inte gå till en läkare! :död

I morgon har jag hästen i en vecka och då ska jag rida igen, har inte ridit sen jag vurpa så det blir upp till bevis hur foten funkar i morn.

Lite idér tack! :krama

Jag hatar också att gå till läkare men.. Vad är jobbigast: släpa sig iväg till en läkare nu eller eventuellt få nån belastningsskada (eller vad d heter) och en strulande fot resten av livet?
Tycker du borde kolla upp det!! :tummenupp
Och i övrigt, ta det lugnt med foten men stödstrumpa bör du skippa!

När jag stukade foten på träningen härom året och en symtom (ont + en obehaglig känsla) som du beskriver fick jag rådet av min sjukgymnast att just ha stödstrumpa, men att jag kunde använda foten så mkt jag kunde, så länge det inte gjorde ont. Det tog ett bra tag att bli av med, men till slut blev det bra.
Stödstrumpan hjälpte mig bra kan jag säga.

Hoppas ditt oxså blir bra snart :tummenupp

:krama

Det låter som en bra ide att styva upp foten lite men fortsätta röra på den iallafall men kanske inte med full belastning?

Apropå rida det är inte foten du klättrar upp på hästen med eller?(säger man klättrar?) då kan det ju bli svårt om det gör jäkligt ont antar jag :kryckor

hoppas det blir bättre men om det inte blir det vänta inte för länge med att kolla med läkare iallafall och kanske försäkringsbolag för ersättning.

En sjukgymnast är ett bra alternativ. Det är förvisso ännu jobbigare än att gå till läkare, men kan vara värt det. Förr klarade jag inte av att stå i lätt sits på hästen i mer än 10 min innan min ena fot kollapsade. Nu efter sjukgymnastiken klarar den 30 min med stödstrumpa. =)

Jag blev knuffad på en konsert och landade snett i högklackat. Fick tydligen en spricka och lite mjukdelar sabbade, men gick aldrig och kollade det. Därför har jag problem med den fortfarande. Det strålar liksom upp i skenbenet (heter det skenben på människor också?) när det börjar göra ont.

Hos sjukgymnasten får du träna upp alla muskler och grejer runtom som ska stabilisera foten. Min faller jättelätt ut, där är liksom inget stöd på utsidan, så jag stukar ju den om och om igen.

När jag flöd av fick jag en stödstrumpa som jag skulle ha på mig, vet inte om det var för själva belastningen som jag fick den för eller om det var för att hålla svullnaden nere. Men skulle iaf inte sova med den, så det låter mer som för att stabilisera. Var ute igår och hade höga klackar på mig nu känner jag av foten hela tiden, även när jag sitter i soffan.

Tommi: Japp, det är den foten som man kliver upp med. Dock är inte det ett bekymmer för man kan använda pall för att minska belastningen både för mig och för hästens rygg. :)

Det som oroar mig är att man använder fotleden och belastar den jätte mycket när man rider på ett helt annat sätt än vad annat man än gör. Har ju kört cross nu under hela jul och nyår och sista rundan vi körde varade en stund men där känner jag inte av något även om jag står upp för det mesta. Kanske för att crosstövlarna stabiliserar tillräckligt mycket för att inte belasta enbart ankeln/fotleden.

När jag flöd av fick jag en stödstrumpa som jag skulle ha på mig, vet inte om det var för själva belastningen som jag fick den för eller om det var för att hålla svullnaden nere. Men skulle iaf inte sova med den, så det låter mer som för att stabilisera. Var ute igår och hade höga klackar på mig nu känner jag av foten hela tiden, även när jag sitter i soffan.

Tommi: Japp, det är den foten som man kliver upp med. Dock är inte det ett bekymmer för man kan använda pall för att minska belastningen både för mig och för hästens rygg. :)

Det som oroar mig är att man använder fotleden och belastar den jätte mycket när man rider på ett helt annat sätt än vad annat man än gör. Har ju kört cross nu under hela jul och nyår och sista rundan vi körde varade en stund men där känner jag inte av något även om jag står upp för det mesta. Kanske för att crosstövlarna stabiliserar tillräckligt mycket för att inte belasta enbart ankeln/fotleden.

När du rider har du ju hälen mycket mer nedåtvinklad än vad du har när du kör. Det är nog den vinkeln som gör att det gör ont. Dessutom krävs det mycket mer av fotleden när du ska följa med i hästens rörelser, än vad det gör när man lullar runt i godan ro på hojen. Samt att du kan röra fotleden i sidled i stigbygeln, och inte på fotpinnen. Förstår du vad jag menar?

När du rider har du ju hälen mycket mer nedåtvinklad än vad du har när du kör. Det är nog den vinkeln som gör att det gör ont. Dessutom krävs det mycket mer av fotleden när du ska följa med i hästens rörelser, än vad det gör när man lullar runt i godan ro på hojen. Samt att du kan röra fotleden i sidled i stigbygeln, och inte på fotpinnen. Förstår du vad jag menar?

japp, förstår vad du menar. d e d jag menar, blir mycket mer belastning mer ridningen. tror jag ska ta på mig stödstrumpan när jag ska rida, så jag inte förstör mer.

japp, förstår vad du menar. d e d jag menar, blir mycket mer belastning mer ridningen. tror jag ska ta på mig stödstrumpan när jag ska rida, så jag inte förstör mer.

Jag har min på när vi hopptränar och går galoppjobb. Markarbete och uteritt funkar någorlunda ändå.

Häng med mig till sjukgymnasten på måndag så hjälper han dig. Men om du inte pallar det så hade jag köpt ett fotledsstöd, typ Vulkan. Jag har ju ett par spitzialare för min fot men dom kostar flis:gnissla

Häng med mig till sjukgymnasten på måndag så hjälper han dig. Men om du inte pallar det så hade jag köpt ett fotledsstöd, typ Vulkan. Jag har ju ett par spitzialare för min fot men dom kostar flis:gnissla

Kan ju följa med och se vad han säger iaf.

Perfekt tråd för mina bekymmer nu.

Ja e ju som en känslig jävla brud, va gör man åt de?

Perfekt tråd för mina bekymmer nu.

Ja e ju som en känslig jävla brud, va gör man åt de?

Dont worry be happy, det kommer ordna sig. Även om det inte alltid går som man vill så blir det faktiskt bättre. Umgås med dina vänner, håll dig sysselsatt och låt tiden läka dina sår. Kör så mycket moppe du kan nu.

Dont worry be happy, det kommer ordna sig. Även om det inte alltid går som man vill så blir det faktiskt bättre. Umgås med dina vänner, håll dig sysselsatt och låt tiden läka dina sår. Kör så mycket moppe du kan nu.

Men vad gör man vid denhär tiden av dygnet..
Har varit med om de förr o skötte de inte så jävla bra då, så förutom min egen erfarenhet så skulle man nästan behöva lite fler råd..

Men de e ju svårt som fan att ge råd, har själv försökt ju.

Men vad gör man vid denhär tiden av dygnet..
Har varit med om de förr o skötte de inte så jävla bra då, så förutom min egen erfarenhet så skulle man nästan behöva lite fler råd..

Men de e ju svårt som fan att ge råd, har själv försökt ju.

Har du ingen polare som är nattmänniska? Ingen du kan hitta på bus med? När Tim va skadad så kunde han inte sova på nätterna så vi var ute och hittade på skit. Klädde folks bilar i toapapper, skinka o sprutgrädde.

Inte lönt att säga att du ska sova för du är väl oxå sån som aldrig sover. Kolla film, ut och lek med din hund. Måla om hemma. Skaffa en valp, har du sysselsättning dygnet runt. :arsele

Har du ingen polare som är nattmänniska? Ingen du kan hitta på bus med? När Tim va skadad så kunde han inte sova på nätterna så vi var ute och hittade på skit. Klädde folks bilar i toapapper, skinka o sprutgrädde.

Inte lönt att säga att du ska sova för du är väl oxå sån som aldrig sover. Kolla film, ut och lek med din hund. Måla om hemma. Skaffa en valp, har du sysselsättning dygnet runt. :arsele

Ne alla andra är normala människor o sover vid denhär tiden.
Kolla film/tv gör jag hela tiden, hunden fick exet, måla om kanske man ska ta o förbereda lite för, ge mig lite färgtips så kan de bli ett framtida nöje.
Valp har jag tid med nu men måste återgå till jobbet nångång snart o vill dessutom se till att försöka resa bort lite snart.

Ne alla andra är normala människor o sover vid denhär tiden.
Kolla film/tv gör jag hela tiden, hunden fick exet, måla om kanske man ska ta o förbereda lite för, ge mig lite färgtips så kan de bli ett framtida nöje.
Valp har jag tid med nu men måste återgå till jobbet nångång snart o vill dessutom se till att försöka resa bort lite snart.

varför gav du bort hunden?? var han inte din?? då förstår jag att du håller på att bli knäpp. har du ingen kompis eller familj som har en hund som du kan låna lite? det är faktiskt väldigt bra tidsfördift samtidigt som det får dig på lite andra tankar.

hur många rum har du? vad har du för stil hemma? svårt att ge tips bara sådär. tapetsera en fondvägg, d e najs.

har ni 24/7 gym i din håla? börja träna. eller ut och spring, fast ni kanske har flera meter med snö.

ta upp kontakten med en gammal (?) skadad kompis. ;)

varför gav du bort hunden?? var han inte din?? då förstår jag att du håller på att bli knäpp. har du ingen kompis eller familj som har en hund som du kan låna lite? det är faktiskt väldigt bra tidsfördift samtidigt som det får dig på lite andra tankar.

hur många rum har du? vad har du för stil hemma? svårt att ge tips bara sådär. tapetsera en fondvägg, d e najs.

har ni 24/7 gym i din håla? börja träna. eller ut och spring, fast ni kanske har flera meter med snö.

ta upp kontakten med en gammal (?) skadad kompis. ;)

Han var egentligen hennes, han va ju liten plutt för 2½-3år sen när ja träffa henne då hon just fått honom så för honom är ja lika mkt hans husse som hon hennes matte.. han saknar mig tydligen extremt mkt :(

Fundera på att ta hem min katt från farsgubben, men de vore ju inte schysst mot vare sig honom eller katten :D

Har bara en etta me gammal jävla kaffe latte stil kan man väl säga, har ju letat hus senaste åren o inte brytt sig om dehär skitstället, men nu blir man väl kvar ett tag te.

Lirat lite hockey o sådär som sagt, men de e trots allt -15 grader som varmast så uteaktivteter är lite sisådär...

Last edited:
Back