Ktm 690

Har blivit lite sugen på en smc 690 när man läst lite i denna tråden och speciellt när man såg hur billig försäkring det var.
Hur pigg känns motorn ? Har aldrig kört en motard innan. Någon som har kört en kawasaki er6 eller z1000 som man kan jämföra med ? Tröttnade rätt snabbt på er6an så tror ni att man blivit nöjd med en 690 eller ska man kolla efter en 990 supermoto ?
Är inte ute efter att ligga och köra i 200 km/h men det ska hända något när man drar i gasrullen.
 
Testa en själv. Helt omöjligt för en person att berätta för en annan hur bra drag det är i den. Allt är relativit.
Men gillar du att slanga och steka polarna på bandagar som kan jag rekomendera den varmt :tummenupp

Har blivit lite sugen på en smc 690 när man läst lite i denna tråden och speciellt när man såg hur billig försäkring det var.
Hur pigg känns motorn ? Har aldrig kört en motard innan. Någon som har kört en kawasaki er6 eller z1000 som man kan jämföra med ? Tröttnade rätt snabbt på er6an så tror ni att man blivit nöjd med en 690 eller ska man kolla efter en 990 supermoto ?
Är inte ute efter att ligga och köra i 200 km/h men det ska hända något när man drar i gasrullen.
 
Ni som har KTM 690 SM osv var rekommenderas för olja i motorn?
Enligt instruktionsbok.
Och vad kör ni med för olja som eventuellt gjort servicen själv och kanske gjort annat val än enligt instruktionen?
 
Last edited:
Skada på Acra Helsystem!

Är nyligen lycklig ägare av en 690 sm Prestige!

Enligt förra ägaren är den vält på vänster sida vilket resulterat i att det är repor samt sprickor på kolfiberdelen som sitter i slutet på burken...

Pratat med Lelles och ny kostar 1000 bagis, har ni några andra ideér?

Bifogar bild! (Burken är numera flyttad till högra sidan)

Vh Chriz
 

Bifogat

  • 3843893244.jpg
    3843893244.jpg
    50.6 KB · Visningar: 164
Men prio nr 1 måste väll ändå vara orginal reghållaren? :tummenupp

Är nyligen lycklig ägare av en 690 sm Prestige!

Enligt förra ägaren är den vält på vänster sida vilket resulterat i att det är repor samt sprickor på kolfiberdelen som sitter i slutet på burken...

Pratat med Lelles och ny kostar 1000 bagis, har ni några andra ideér?

Bifogar bild! (Burken är numera flyttad till högra sidan)

Vh Chriz
 
Är nyligen lycklig ägare av en 690 sm Prestige!

Enligt förra ägaren är den vält på vänster sida vilket resulterat i att det är repor samt sprickor på kolfiberdelen som sitter i slutet på burken...

Pratat med Lelles och ny kostar 1000 bagis, har ni några andra ideér?

Bifogar bild! (Burken är numera flyttad till högra sidan)

Vh Chriz

det skall synas att en motard används :tummenupp
 
Har sökt både här och lite överallt på nätet efter vad som är större skillnaden på dom tre olika 690 modellerna. Någon som skulle kunna förklara det lite snabbt så hade jag varit tacksam. Tycker dom verkar vara rätt snarlika allihop.
 
Ni som har KTM 690 SM osv var rekommenderas för olja i motorn?
Enligt instruktionsbok.
Och vad kör ni med för olja som eventuellt gjort servicen själv och kanske gjort annat val än enligt instruktionen?

Viktigt kör med den rekommenderad på 690 dock har inte alla 60 olja men oerhört viktigt att ha just denna,om du ska ha hojen länge ;)

Vissa kommer säker säga det spelar ingen roll men tro mig det gör det!!!!!
 
Vårkänslor

Tjena Pojkar och Flickor!
Tänkte bara så här i vintertider rekomendera en uppsättning som funkar kanon bra.
GPR pipes+42 kuggars bak drev+Kn filter.
Garanterat jämn gång, bättre botten och INGA tjuvstopp. Soundet ger dessutom ståpäls.

Håll framhjulet högt
// Peter
 
Tjena Pojkar och Flickor!
Tänkte bara så här i vintertider rekomendera en uppsättning som funkar kanon bra.
GPR pipes+42 kuggars bak drev+Kn filter.
Garanterat jämn gång, bättre botten och INGA tjuvstopp. Soundet ger dessutom ståpäls.

Håll framhjulet högt
// Peter

Glömde ju bilderna!!
Här kommer lite vinter plåster.

// Peter
 

Bifogat

  • Augusti-09 102.jpg
    Augusti-09 102.jpg
    243.2 KB · Visningar: 163
  • Augusti-09 109.jpg
    Augusti-09 109.jpg
    240 KB · Visningar: 211
  • Augusti-09 111.jpg
    Augusti-09 111.jpg
    240.5 KB · Visningar: 161
  • September-09 013.jpg
    September-09 013.jpg
    232.5 KB · Visningar: 155
tror ni generatorn klarar av 70watt värmehandtag? (dubbla uppsättningar 15 och 20 watt)
224 är generatorn på..
 
tror ni generatorn klarar av 70watt värmehandtag? (dubbla uppsättningar 15 och 20 watt)
224 är generatorn på..

Varför dubbla :va
Och hur montera?

Och - ja, jag tror inte det ska vara nåt problem.

Värmehandtag är bra men jag kommer nog endast köra med "styrpuffar" i framtiden. De funkar så jäkla bra att extra värme faktiskt känns onödigt.
 
Varför dubbla :va
Och hur montera?

Och - ja, jag tror inte det ska vara nåt problem.

Värmehandtag är bra men jag kommer nog endast köra med "styrpuffar" i framtiden. De funkar så jäkla bra att extra värme faktiskt känns onödigt.

På min andra hoj köpte jag färdiga värmehandtag å smälde på (35 watt) tycker det tar lång tid innan dom blir varma samt nu mot slutet när jag körde till jobbet var det endå lite småkallt om fingrarna.
Har även styrmuffar på hojen :tummenupp

till ktmen har jag köpt sådana man tejpar/klistrar fast på styret. köpte även högerhantag till vänster så att man får plats med mer isolering =)
 
Jag har kört några varv på banan i Örebro och det är inte särskilt skoj för psyket. Ljuddämpare under motorn, tung som fan och gjutna hjul. Man tror att allt ska gå sönder minsta lilla lyft. Såklart överdrivet försiktigt men hade jag en SMC skulle jag lätt testa lite mer seriöst. Gaffel och dämpare är inte det som sätter stopp för min del iaf.
Har en 690 Prestige med helakra så inte nån massuppfittar.



Om du nu hittat tillverkaren är det väl bara att lägga en beställning :va ;)

Hej,

Tomten kom tidigare till mej än väntad........stort paket hade han också.
Wings dämparna är nu monterade och prov lyssnade utan dB-killers.......jag rös :yoparty.
 

Bifogat

  • DSC00907.JPG
    DSC00907.JPG
    208.6 KB · Visningar: 122
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top