Skriv-vad-du-vill-tråden

Last edited:
Äckligt j-a vitt skit överallt. Och halt. :mad:

:glömdet

Idag blev det fan bredställ på lastbilen! :D :yoparty
Var ute och åkte praktikant och vi var iväg till knivsta och skulle lasta en burk. Väl framme skickar GPSen oss uppför en fin liten backe och halvvägs upp så märkte vi att visst fan går det att åka bakåt på framväxeln. :D
Lyckades backa ut och tog en annan väg som också var en backe men inte lika brant och började ta oss uppför den. Några minuter senare så stod trailern på snedden ut mot det som skulle vara grönska om det inte var nån snö. Framåt gick det inte men bakåt gick det åt det håll trailern ville.
Tre och en halv timme senare som en bärgare som kunde dra släpet rätt så vi kunde backa ner igen. Var en vanlig bärgare eftersom tungbärgaren var borta och plockade upp bussar.
Kom iväg iallafall och skulle ut på stora vägen men det tog en stund. En meter från vägbanan där däcken kunde greppa ordentligt så slirade det bara. Backa femton meter och ta sats så gick det. :D
Vid arbetsdagens slut så ställe vi av trailern och så tog det några minuter (typ 15) innan vi lyckades slira därifrån. Idag var det en intressant dag! :D Fanns inga snökedjor eller nånting på den bilen.

Kom hem vid 5 och då blev det pizza från pizzerian på hörnet. Enda jag ätit idag är en bulle samt en kall matlåda med spagetti och köttfärssås. Hungrig var man.

Idag blev det fan bredställ på lastbilen! :D :yoparty
Var ute och åkte praktikant och vi var iväg till knivsta och skulle lasta en burk. Väl framme skickar GPSen oss uppför en fin liten backe och halvvägs upp så märkte vi att visst fan går det att åka bakåt på framväxeln. :D
Lyckades backa ut och tog en annan väg som också var en backe men inte lika brant och började ta oss uppför den. Några minuter senare så stod trailern på snedden ut mot det som skulle vara grönska om det inte var nån snö. Framåt gick det inte men bakåt gick det åt det håll trailern ville.
Tre och en halv timme senare som en bärgare som kunde dra släpet rätt så vi kunde backa ner igen. Var en vanlig bärgare eftersom tungbärgaren var borta och plockade upp bussar.
Kom iväg iallafall och skulle ut på stora vägen men det tog en stund. En meter från vägbanan där däcken kunde greppa ordentligt så slirade det bara. Backa femton meter och ta sats så gick det. :D
Vid arbetsdagens slut så ställe vi av trailern och så tog det några minuter (typ 15) innan vi lyckades slira därifrån. Idag var det en intressant dag! :D Fanns inga snökedjor eller nånting på den bilen.

Kom hem vid 5 och då blev det pizza från pizzerian på hörnet. Enda jag ätit idag är en bulle samt en kall matlåda med spagetti och köttfärssås. Hungrig var man.

Spännande, det låter som att ni haft att göra!:) Bra med foder när man kommer hem!

VVV :mattias

*Våga Vägra Vuxen

:rolleyes::D:nicka ja vad då då jag fick ett infall dom står ju alltid och glor in till mej när dom röker eller väntar på hissen. Hämnden är ljuv heter de väll :D

INTE när man fyller år! DÅ är det kanelbullar!

Och det är ju lixom inte Jullans fel att hon är född 16:e dec......:rolleyes:

:rolleyes: nä de måste ju vara du och sambon som planerat fel ;)

Last edited:
Gooooooooood moooooorning..

O så har nag startat dagen med o vara otrevlig mot folk.. Inte så bra faktiskt..
Men för helvete beter man sig illa så... *urk*

Ja e faktist förkyyyyyyyyyyyyyyld

Krya på sig fort som fan kompis.. :D

Om du smittar mig imorgon då jäklar ska det inte bli nå klor på dig.. *morr*

Last edited:
Jag ser det snöar...., jag ser det snöar.....,
det var ju roligt hurra. Nu blir det vinter............ :tummenupp:D

Det är såååååå fint med all denna vita snö,
Sen att man bor på landet gör ju inte saken sämre. Här har de insett att Salt inte ska användas till mer än att lagra kött. :yoparty

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025