ZX9R Streetfighter

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hittade en bild på ett vitlackat lyse... Snyggt!

Tackar:tummenupp Det var faktiskt riktigt snyggt:yoparty
Jag har precis lagt plastprimer och slipgrund (så jag får bort strukturen). Så ikväll skall kåpan bli vit!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Så nu är det tillbaka till ordningen igen:D
Lackade framlyktan vit och om jag får säga det själv så blev det skitsnyggt tillsammans med de oranga fästena:yoparty
 

Bifogat

  • Byggbilder 20091210 024.jpg
    Byggbilder 20091210 024.jpg
    32.8 KB · Visningar: 224

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Snyggt! En subjektiv åsikt är att det hade varit ännu snyggare med svarta fästen. :rolleyes:

Nej nu blir det oranga fästen:blah

Måste få bli lite eget nu när jag köpte en "Sune" lykta som alla har:D
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Förslag ...

Tjena,

Mycket imponerad av ditt bygge och din dokumentation:tummenupp

Tänkte kasta in ett förslag; när jag lackade mina race-kåpor förra året blev det liksom för mycket av det vita kring tanken. Fredrik (Visera) satte då kolfibertejp som "bröt av" väldigt snyggt (tyckte jag).

Funderade på nått liknande på din tank. Kanske inte nödvändigtvis kofibertejp men kanske någon custom-made dekal som bryter av.

\m/
 

Bifogat

  • emph.jpg
    emph.jpg
    115.7 KB · Visningar: 315
  • myCbrTank.jpg
    myCbrTank.jpg
    50.4 KB · Visningar: 268

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tjena,

Mycket imponerad av ditt bygge och din dokumentation:tummenupp

Tänkte kasta in ett förslag; när jag lackade mina race-kåpor förra året blev det liksom för mycket av det vita kring tanken. Fredrik (Visera) satte då kolfibertejp som "bröt av" väldigt snyggt (tyckte jag).

Funderade på nått liknande på din tank. Kanske inte nödvändigtvis kofibertejp men kanske någon custom-made dekal som bryter av.

\m/

Tack för din positiva feedback:Bugar

Du kanske har rätt? Jag har inte reflekterat så mycket på sidan av tanken men när du nämner det så är det ett ganska stort vitt parti? Hmm skall fundera till lite på det.

Men till min glädje så noterar jag dina "racer ränder" på ovansidan på din tank:tummenupp Det var så jag hade tänkt göra på min. Ränder som löpte ifrån bakdelen till framskärmen (eller i vilket fall på tailen och tanken).
Fasen det var ju skitsnyggt!
Men möjligheten finns ju fortfarande för mig att lägga och sedan på med ett par varv klarlack.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Riktigt kul tråd :tummenupp har följt den med stort intresse, då jag själv ska pimpa en inköpt R1-fighter inför nästa säsong. Dock är den i ruskigt dåligt skick, så det blir en hel del att göra :va

Men vad ska du nu hitta på resten av vintern, när du i princip är klar med ditt bygge?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Riktigt kul tråd :tummenupp har följt den med stort intresse, då jag själv ska pimpa en inköpt R1-fighter inför nästa säsong. Dock är den i ruskigt dåligt skick, så det blir en hel del att göra :va

Men vad ska du nu hitta på resten av vintern, när du i princip är klar med ditt bygge?

Tack! Kul att det är några som har följt bygget:banana Kul att du har skaffat dig ett objekt. Glöm inte att lägga upp en byggtråd så man kan följa det:)
Egentligen spelar det ingen roll vilket skick den är i om bara de vitala delarna inklusive motorn är bra. Man vill ju ändå byta lager, lacka mm. Min var inte precis mint condition heller.

Jag börjar på ett nytt jobb 1 januari så tiden hade blivit knapp om jag inte forcerat bygget. Men så har jag ju skaffat mig en ZX6R också som behöver lite kärlek i form av puts osv. Det slutar väl med att man bygger om den också:D
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
fy fan vad jag blir avundsjuk, e så jävla sugen på att bygga om min, men har inget garage:( bor i lgh. lycka till och glöm inte uppdatera med nya bilder

Funkar i lägenhet också, har provat !
Kör! Viss hjälp kan ordnas vad det gäller kontakter .:yoparty
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det blir ju bara bättre och bättre detta! :tummenupp

Det enda jag skulle vilja poängtera från min sida är att huggern/kedjeskyddet är i lite fetaste laget. Ger lite sken av;

800px-Citroen_BX_rear_20071105.jpg


Kanske inte så illa, men ändå lite...

:tungan
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det blir ju bara bättre och bättre detta! :tummenupp

Det enda jag skulle vilja poängtera från min sida är att huggern/kedjeskyddet är i lite fetaste laget. Ger lite sken av;

800px-Citroen_BX_rear_20071105.jpg


Kanske inte så illa, men ändå lite...

:tungan

Jag vet:D Det är därför som jag har 2 hugger som är lackade så jag kan välja:banana
Titta på huggern upp till höger i bild:yoparty Nätt o fin:D
 

Bifogat

  • Byggbilder 20091210 001.jpg
    Byggbilder 20091210 001.jpg
    33.5 KB · Visningar: 168
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
BRA JOBBAT!!!:yoparty
Den mindre huggern SKALL Du bara ha!:tummenupp:tummenupp

Tackar:bow Jag kommer troligen att customisera även den som sitter på just nu då passformen är bättre. Snida till den lite runt kedjan:)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Lite småfix än så länge idag! Men dagen är inte slut:D
- Fixat luftburken så hojen inte går som en råtta för att airductsen är borta.
- Kopplat klart elen på bakre delen.
- Monterat små goa blinkers i bak!
- Monterat orange nät på tailen och bellypanen.
- Och fixerat bakdelen så den är klar.

Bara resten kvar då:tuttar

Ett par bilder också det klart:)
 

Bifogat

  • Byggbilder 20091213 001.jpg
    Byggbilder 20091213 001.jpg
    32.2 KB · Visningar: 266
  • Byggbilder 20091213 002.jpg
    Byggbilder 20091213 002.jpg
    21 KB · Visningar: 236
  • Byggbilder 20091213 005.jpg
    Byggbilder 20091213 005.jpg
    30 KB · Visningar: 261

johan369

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
yamaha wr250f
får börja med att berömma dig för ett riktigt snyggt bygge:tummenupp

har sj gått i tankarna om att bygga streetfighter av min hoj men har blivit lite avskräckt pga av luftproblem. spec vid högre farter som en del talar om.. du verkar ju ha löst det problemet.. har du lite tips??
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
får börja med att berömma dig för ett riktigt snyggt bygge:tummenupp

har sj gått i tankarna om att bygga streetfighter av min hoj men har blivit lite avskräckt pga av luftproblem. spec vid högre farter som en del talar om.. du verkar ju ha löst det problemet.. har du lite tips??

Tack för berömmet:)

Jag tycker inte det skall avskräcka dig att bygga! Jag fick ett par länkar av en vänlig själ på forumet som beskrev hur man kommer tillrätta med problemet. Detta var till ett Australiensiskt forum tror jag?
Det var mkt bra beskrivet och som du ser på en av de senaste bilderna (på luftburken) så har jag sammankopplat airduct slangarna och fört upp dessa genom luftburken och filtret. Nu har jag inte testat hur detta hjälper men enligt länkarna skall nu problemet vara löst?
Om detta inte skulle räcka så kommer jag att minska luftflödet ytterliggare genom plattor med mindre öppning (airductsuttagen där jag nu har orange nät.
Länkarna finner lite längre tillbaka i min tråd.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top