Har inhandlat en Hero från deutchland (HandyAttacke), som jag kör MoDaCo custom ROM på. Är otroligt nöjd med telefonen som helhet. Att det är en "smartphone" och därmed har massor med olika funktioner gör ju att det alltid är vissa buggar och saker som man irriterar sig på, men vad gäller mjukvara känns det ändå som om felen är relativt få, och blir färre för varje uppdatering.
Hårdvarumässigt är jag besviken på att det inte finns någon led-lampa. Att ta bilder med luren kan man nästan glömma om det inte är i ett vitt rum med lampor tända eller mitt på dagen i solljus.
Har inget annars att klaga på telefonen, den är helt enkelt vad man gör den till.
Program som tidigare inte nämnts men som kan vara värt att kolla upp:
Barcode Scanner - Scannar streckkoder, enkla samt 2-D. Använd sedan informationen för att sufra till en hemsida eller spara i urklipp.
Wireless Tether for Root Users - Dela ut din uppkoppling (mobil/3G eller WiFi) över WiFi så att andra kan komma åt internet. Kräver att man har root-rättigheter.
Calorie Counter - Kul program som man kan hålla koll på hur mkt kalorier man stoppar i sig, tränar bort och ens vikt. Anpassat i första hand för USA men funkar hyfsat
MarketEnabler - Möjliggör nerladdning av program som annars inte visas för "Market" i norden, samt betal-apps. Kräver root-rättigheter.
Sen finns lite halvroliga program som använder sig av GPS:en:
GPS Tracker (du kan följa var din mobil är och spåra den med SMS mm)
JogTracker visar var du springer, hastighet mm.
Wheres My Droid - Om du tappat telefonen kan du skicka ett förutbestämt SMS som gör att telefonen börjar ringa, eller svarar med telefonens GPS-koordinater.