Bulten är numera ... räfflad..

Glöm inte att du är tvingad att trycka på alla "bulten" trådar !!

Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...


Ne flytta trådarna till 08 delen istället..
 
Jag säger bara: Håll dig uppdaterad på SH-Bulten News
Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...


Ne flytta trådarna till 08 delen istället..

Vi kan väll starta en ny tråd i ämnet om ni vill!!
 
...eller bruna.


( sorry :glömdet )

:banana


Ja som träbåtsägare är man ju kanske ngt mer solbränd än dig ;) Kan du inte ta på dig byxorna iaf. Dina ben och röv ser ju rent engelskt bleka ut på avatarbilden :gnissla
 
Last edited:
Den sortens räfflor har jag inget emot. Nu slipper man förhoppningsvis några möten på fel sida av vägen. :tummenupp
 
sluta gnälla i tråden...

gör så här i stället:

Flytta all bultenbombning till en bana där den hör hemma..

Skulle vara sjukt kul att läsa när en bultenbombare skrivit i något sportskytteforum...

"Idag var jag ute och frisköt lite, körde både bakom ryggen och från höften, det är ju ingen bebyggelse där jag sköt och va fan folk har ju alltid skjutit i dom här trakterna..
Klart man kan träffa någon ibland men dom får ju skylla sig själva, då dom inte sett sig för.

I morgon tänkta jag lägga mig och skjuta tvärs över E4:an. grymt bra jaktskytteträning".


Exemplet ovan tycker jag tydligt avspeglar mentaliteten på många bultenpiloter, att man skrämmer skiten ur någon i ett möte över 200 knutar spelar ju ingen roll, bara det blir en ball film.

F***n bulten är en vanlig väg med bebyggelse, tror ni på fullaste allvar att dom boende längs bulten släpper ut sina barn så att dom kan gå/cykla till sina kompisar. wouldn´t think so...
Och fri fart försvann 1967, kanske dags att inse det.

Jag ber ödmjukast om ursäkt för att jag ryckte in som dagens moraltant.

Jag ber också om ursäkt för att jag använt ett flertal flerstaviga ord som dessutom är rättstavade (hoppas jag).

Heheh...vilket jäv*a ordbajseri detta blev då....
Mycket allvar, mycket ironi...ni som har något innanför pannbenet kan skilja på det.

Har jag trampat på någons tår............så går det över:arsele

Peter
 
Last edited:
Appropå vägverke.... eh.. transportstyrelsen, vad har dom för agenda mer än nollvsionen?
det är ju ett statligt verk, nånstans måste man väl kunna få insyn i deras beslutprocesser, vilka nötter som jobbar där osv?
(deras hemsida verkar ju mest riktad till oss trafikanter, med ytterst lite info om vilka DOM är)

edit: det fanns ju info på VV hemsida, trodde inte dom existerade längre
http://www.vv.se/Startsida-foretag/Om-Vagverket/Organisation/
 
Man behöver inte trycka på trådarna för att störa sig på dom det kommer ju upp en ny bulten tråd varje dag så det räcker man ser rubriken för att bli less på de...


Ne flytta trådarna till 08 delen istället..

Kan bara hålla med faktiskt. Är det så svårt att hålla sig borta från Bulten? (under säsong):)

Bara för att lugna debatten bland det "vanliga" folket så hoppas jag nästan att de inte bara nöjer sig med att fräsa spår utan även lägger till en massa farthinder....och rondeller, det är ju inne att bygga på varenda väg nuför tiden. :)

Nåväl, ingen idé för er att lipa. Alla som någon gång har åkt där, lagligt eller ej har hjälpt till att spä på frustrationen hos de närboende.
 
Hittar du finns det en lika bra väg med ett lika bra fik någonstans söder om stan?

Hehe, nej, kanske inte. :)

Okej, jag får komplettera mitt förra inlägg med att fiket måste stängas också då.

Något mer jag glömt?
 
Dax för lite geografi!

Bulten ligger i Stockholms län, Haninge Komun.
Er'u nyinflyttad eller....??:hihi
Ska man spela Allan är det bäst att vara påläst.:7peta

Sträckan från Uringe till straxt innan Rikstensavfarten ligger i Botkyrka kommun.:fakta
 
Är väg 263 också en bmbrepa numera?
Jag har visserligen inte sett några bombare här, men vägen är räfflad och ingen gnäller vad jag vet.
Jag tror faktiskt att räfflandet inte är något unikt för Bulten, även om det säkert svider för många att erkänna det. Lika många bilister som hojister har svårt att klara svängar i högre tempo än 50 och måste därför fara ut i motsvarande körfält, så räfflorna kommer antagligen bli vanligare på alla kurviga vägar. Lite som tanken med kor och färister.
 
skrev till VV och fråga hur dom tänkte med tanke på försämrat fäste mm..

fick svar en dag efter:

Hej Anna, Räffling i mittlinjen (mitträffling) är ingen försämring av vägen. Tvärtom är det som bl.a. annonsen från Dagens Nyheter anger en säkerhetshöjare. För motorcyklister kan mitträffling skapa obehag. Den kunskap vi har att luta oss mot indikerar att mitträffling inte skapar trafiksäkerhetsproblem för motorcyklister som korsar räfflingen i 70 km/h. Max- och medelhastigheterna på en stor del av motorcykeltrafiken på Länsväg 257 (Tungelstavägen a.k.a. Slingerbulten) är mycket höga. Detta har varit möjligt genom att vissa av förarna använt sig av hela körbanan. Detta har skapat situationer där dessa förare riskerat sitt och andra trafikanters liv. Räfflornas syfte ur detta perspektiv är att förhindra just detta beteende. Avsikten är att stödja säker motorcykelåkning, där hastighetsbegränsningen efterlevs och rätt körfält används. Med vänlig hälsning David Wilde
 
skrev till VV och fråga hur dom tänkte med tanke på försämrat fäste mm..

fick svar en dag efter:

Hej Anna, Räffling i mittlinjen (mitträffling) är ingen försämring av vägen. Tvärtom är det som bl.a. annonsen från Dagens Nyheter anger en säkerhetshöjare. För motorcyklister kan mitträffling skapa obehag. Den kunskap vi har att luta oss mot indikerar att mitträffling inte skapar trafiksäkerhetsproblem för motorcyklister som korsar räfflingen i 70 km/h. Max- och medelhastigheterna på en stor del av motorcykeltrafiken på Länsväg 257 (Tungelstavägen a.k.a. Slingerbulten) är mycket höga. Detta har varit möjligt genom att vissa av förarna använt sig av hela körbanan. Detta har skapat situationer där dessa förare riskerat sitt och andra trafikanters liv. Räfflornas syfte ur detta perspektiv är att förhindra just detta beteende. Avsikten är att stödja säker motorcykelåkning, där hastighetsbegränsningen efterlevs och rätt körfält används. Med vänlig hälsning David Wilde
Wilde verkar tvärtemot namnet rätt civiliserad :tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top