Fullgas saknas?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Märkte sist att den sista 1/3 eller 1/4 av gasen inte ger något extra tryck? :va

Tvärtom går den sämre där än med mindre gas?
(gsxren)

Vad kan vara galet?

Hastighetsmätarn verkar även ha tvärstannat på max 180km/h oavsett att man hör att den fortsätter varva?

:va:va

Last edited:
Oj, det kan vara så mkt är min tanke. Börja titta efter det lättaste. luftfilter. bensinfilter, kör med tanklocket öppet (obs på egen risk. Lyssna efter pys osv om du öppnar locket ifall du vill leva länge ;) ) eller kontrollera så att det inte blir vakuum och att avluftningen fungerar.

Kolla igenom slangarna så att ingen hoppat av eller är klämd. Inget du gjort nyligen? Servat eller så?

Stiften. Tyder dem på att den går magert eller fett tex?

Kör du med slipon, helsystem och/eller öppet luftfilter kanske?

Slipon, orginalluftfilter?

Oj, det kan vara så mkt är min tanke. Börja titta efter det lättaste. luftfilter. bensinfilter, kör med tanklocket öppet (obs på egen risk. Lyssna efter pys osv om du öppnar locket ifall du vill leva länge ;) ) eller kontrollera så att det inte blir vakuum och att avluftningen fungerar.

Kolla igenom slangarna så att ingen hoppat av eller är klämd. Inget du gjort nyligen? Servat eller så?

Stiften. Tyder dem på att den går magert eller fett tex?

Får kolla igenom punkt för punkt.

Har iof grävt rätt mycket under tanken, bytt kamkedjesträckare och såå..

Nått är iaf vajsing :va

Har kaufat PC3 som ska slängas på, får se om det blir någon skillnad (ska inte bänka förrän i vår pga finanskrisen) :D

Last edited:
Slipon, orginalluftfilter?

Okej, tänkte på om det andades lite för mycket :)

Har du gjort något nyligen på den? Som Richo sa, kolla alla slangar osv så det sitter som det ska. Även luftburken så den sluter tätt mot insuget.

Okej, tänkte på om det andades lite för mycket :)

Har du gjort något nyligen på den? Som Richo sa, kolla alla slangar osv så det sitter som det ska. Även luftburken så den sluter tätt mot insuget.

Se ändring i inlägget ovan :)

En grej jag kom på som är lätt att glömma är vacuumslangen till luftburken. Den öppnar spjället så luften som leds genom luftintagen i fronten åker in i luftburken. Vacuumslangen sitter framför insuget under luftburken. ganska precis där tändstiften sitter ungefär.

När började problemet?
Är det efter du meckade så skulle jag kritiskt gå igenom allt jag hade varit på en gång till.

Och du snurrade inte motorn under bytet av kamkedjesträckare?
Tänkte på den eventuella möjligheten av att en kam hoppat över en kugge på kedjan.

Försök jobba logiskt; när började det, vad hade du gjort då....

Och du snurrade inte motorn under bytet av kamkedjesträckare?
Tänkte på den eventuella möjligheten av att en kam hoppat över en kugge på kedjan.
Nej den stod still på stödet så den borde inte kunnat snurra :va

Försök jobba logiskt; när började det, vad hade du gjort då....

Ska försöka även fast logik kan vara ologiskt :D

Hmmm, körde en Dealermode på den.

Inga felmeddelanden men däremot så visade TPS-markören fel?

på 1200varv:
x
x
-

och på 1400varv
x
x
-

på 2000varv hände något
-
x
x

Hmmm, körde en Dealermode på den.

Inga felmeddelanden men däremot så visade TPS-markören fel?

på 1200varv:
x
x
-

och på 1400varv
x
x
-

på 2000varv hände något
-
x
x

TPS'en ska ställas in på 1200 varv, vad displayen visar på andra varv är nog ganska ointressant, eftersom instrumentet förutsätter att motorn varvar 1200 när du tittar på inställningen. Men fel står den ju, så justera in den!

Jag hade liknande fel, då var det soppafiltret som var igensatt. Min generator dog också, och då blev det lite liknande, duktiga spänningsfall ju mer jag gasade iaf :(

TPS'en ska ställas in på 1200 varv, vad displayen visar på andra varv är nog ganska ointressant, eftersom instrumentet förutsätter att motorn varvar 1200 när du tittar på inställningen. Men fel står den ju, så justera in den!

Jag hade liknande fel, då var det soppafiltret som var igensatt. Min generator dog också, och då blev det lite liknande, duktiga spänningsfall ju mer jag gasade iaf :(

Enligt instruktionerna jag gick efter iof för 2003an så skulle man kollar

1200rpm
x
-
x

1400rpm
-
x
x

därför jag nämnde det :)

Sitter soppafiltret inuti tanken?

Last edited:
Tror kopplingen likt allt annat på skrothögen är på sista versen.

Men hojen går jävligt fint fram till sista biten på gashandtaget, då känns den strypt.

Ja, men då hade den ju inte varvat bättre om man gasar mindre ;) Jag tror stenhårt på att den får för lite soppa, så att blandningen blir åt skogen vid fullgas. I synnerhet som han skriver att den går bättre på halvgas än fullgas.

jo men tänkte mest på de där eft 180 gå den inge fortare men varven ökar.

han skriver ju bara
"Tvärtom går den sämre där än med mindre gas?"
inte att den går bättre.
men men, jag tycker TS borde märka om de är kopplingen.

Tror kopplingen likt allt annat på skrothögen är på sista versen.

Men hojen går jävligt fint fram till sista biten på gashandtaget, då känns den strypt.

de blir inte värre ju högre växel/fart du har?

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard