Vad är felet med engländarna? (och lite till...)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kom nyss hem från en englandstripp och har lite frågor om resan.

1. Varför får man inte ha sin telefon igång om man har den i flight mode?

2. RyanAir hade ett erbjudande om att på planet kunna sätta igång sin telefon och ringa via deras mobila nätverk i luften. Är det inte sändaren i mobilen som är "det farliga" oavsett vilken operatör man använder?

3. Varför har engländarna helteckningsmatta på toaletten?

4. Varför har de separata kranar för varmt och kallt i handfatet? Kan ju inte finnas en enda fördel?

5. Varför är det alla engländares (förutom londonbors) uppfattning att en lyckad festkväll innebär khakishorts, fotbollströja och att skrika mycket och vara allmänt dryga hela kvällen?

Jag fyller på:

6. Varför lägger de VA-rören på utsidan av husen?

7. Varför kör de inte med dubbdäck & blir lika förvånade varje vinter när det kommer snö?

8. Varför har de inte hört talas om centralantenn & envisas med att sätta en antenn till varje lägenhet?

Citerar ett inlägg jag skrev i en annan tråd där en anna SH:are just kommit hem från UK:

Ett brittiskt adelsmärke är dålig VA-standard. Man får tom på finare hotell ibland sitta på badkarsbotten/-golvet för att det ska rinna ur duschhandtaget, ställer man sig upp är man tydligen högre än vattentornet ty då droppar det bara.

Gas- eller eldriven väggmonterad vattenvärmare av genomflödestyp. Samma oprecisa on-off reglerteknik som roslagsbanans bruna gamla relästyrka lok (rip). Hotfulla reläsmällar från värmaren på väggen. Pang-pang, av och på. Från skållhett till iskallt i en evig 30-sekunders cykel. Försöker man kompensationsratta på kranarna reglerar man ohjälpligt på för gammal information varvid temperatursvängningarna alltför lätt övergår i en totalupplevelse

Toastolarna av märket Armitage Shanks är alltid protesfärgade. Till skillnad från tex Gustafsbergs fina vita latrinkosters tycks emellertid ingen hydrodynamisk studie ha förekommit innan Shanks gav sig i kast med utformningen av den brittiska toastolen. Ty när man spolar rinner vattnet ned i en förvirrad turbulens som blott drar runt papperet lite lojt, som näckrosblad av en abborpassage. At best...
Kabeln ligger girigt kvar.

Äcklig täckmatta tom på muggen i vissa fall.

Prövningarna är inte över för min motarbetade "deposit" ens när den likt Elvis väl lämnat bygganden bakvägen: Under gatan ruvar det brittiska avloppsnätet, med halva diametern på avloppsrören jämfört med Sverige. Slamsugarbilarna är lika vanliga som deras mjölkbilar.

/J

Varför dubbelmurar de husen?

Så här går det till på deras "roliga" fester: http://1.bp.blogspot.com/_QonjXrwiE...CaGE/s400/a-weird-ugly-people-exist-3s-12.jpg

Varför har deras motorcyklar 3 cylindrar bara :lol

Varför kommer Aston Martin från England när de samtidigt har heltäckningsmatta på toaletten? Det skär sig lika mycket som lyckligt gift.

Det är engelsmännen som krånglat till detta:

1 foot (ft) = 12 inches (in) = 3,048 decimeter (dm)
1 inch (in) = 0,0833 foot (ft) = 2,54 centimeter (cm)
1 yard (yd) = 3 feet (ft) = 0,9144 meter (m)
1 meter (m) = 39,37 inches (in) = 3,28 foot (ft)

Man använder inte idiotenheter men klart att de ska fortsätta krångla till det.

Det finns ingen rimlig förklaring till varför de ska envisas med att fortsätta köra med vänstertrafik. Att Samoa i Stilla Havet nyligen gick över till vänstertrafik är minst lika obegripligt men att en supermakt som storbritannien har kvar skiten är genomkorkat.

Vet nån vad de använder där för tempvärde? Kelvin, Farenheit, Celsius eller eget hittepå?

Om man hyr en lägenhet i England - varför ska man köpa egen spis, kyl, dusch, kök, ja allt som normalt ingår? Hur fan orkar man flytta runt på dessa grejjer vid nästa flytt. O sen passar det kanske inte ens in i nästa lägenhet...

Och sen deras jävla vidriga sötsura skitmat. En frukost ska alltid innehålla stekt bacon tydligen, gärna med små prinskorvar också. Jag hatar det de kallar för "pudding". Det smakar skit. Svensk chokladpudding kan jag äta tills det kommer fram genom porerna men deras skit kan bara användas till råttgift.

Man kan fortsätta hurlängemanvill om de obildade tedrickarna där borta.

Flytta inte dit, var 11e minut stjäls det en motorcykel i England.

Jag har mina teorier rent allmänt om folk som bor på öar...

Men som östersjövagabonderande tändkuleägare måste jag säga att öbor är de bästa. Ålänningar! :yoparty

[YOUTUBE-ID]Q2opf_g3Q0k[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Rörmokeriet ligger på utsidan för att vara lättreparerat.
Avloppssystemen är bara dåliga jämfört med Svensk standard - Jämfört med övriga världen är det OK.
Måttsystemet har använts i hela västvärlden.
Det metriska systemet är baserat i Frankrike, där kilogramet och metern återfinns.
Skulle det baseras i Norge, så skulle Sverige omedelbart övergå till tum.
Vänstertrafikens ursprung var (enligt uppgift) att man skulle se svärdshanden på den man mötte.
Flyger man med Ryan air, så är man en luffare och bör bemötas därefter.
Jomenserruattsåere.

Sverige:
[YOUTUBE-ID]2zjHJrXdyBY[/YOUTUBE-ID]

England:
[YOUTUBE-ID]AHpHJ3278ow[/YOUTUBE-ID]

Det är ju redan sagt men svaret på alla dina frågor leder tillbaka till samma punkt;
Deras morsor är deras syrror, deras pappor är deras farföräldrar etc.
Inavlade jävla rödtottar helt enkelt, de som inte är inavlade är inflyttade från Pakistan eller Gibraltar sund och de kan tyvärr inte påverka vare sig avloppssystem eller heltäckningsmattorna på muggen :(

kommer man utifrån öppnas ju dörren in i huset. hur bakvänt är det?

Även det ett tydligt tecken på inavel.

Last edited:
vad är problemet; de beter sig ju bara som om de fortfarande var ett imperium. låt de hållas, de har ju ändå givit världen fish n chips.

Finnpajsarna påstås vare ett av världens mest inavlade folk.
Inavelsgraden på engelsmän vet jag inte.
Men det är ett utspritt och resande folk.

1. Varför får man inte ha sin telefon igång om man har den i flight mode?

2. RyanAir hade ett erbjudande om att på planet kunna sätta igång sin telefon och ringa via deras mobila nätverk i luften. Är det inte sändaren i mobilen som är "det farliga" oavsett vilken operatör man använder?

1.Man måste stänga av sina elektroniska prylar under start och landning hos alla bolag, egentligen, men det är få som orkar bry sig om mp3 spelare och sån skit.
(vilket telefonen kan räknas som i flightmode)

2.För att ringer du genom deras "onboardbas" så fungerar det, försöker du ringa på markbaserade basstationer så måste den byta mast hela tiden, och roama nya nät.
När telefonen roamar skickar den ut ungefär tio gånger så hög effekt, det är det som hörs som "Brappabrappabrappa" i högtalare på radion och datorn om du har luren för nära.

(EDIT)

Förutom det håller jag med om allt negativt som skrivs om England och dess invånare!

England är ok om man jämför med Irr-Land, jag har jobbat på bägge dessa öar som ligger långt utanför Europas civilisation.

Det enda som är bra är Guiness samt deras pubkultur, att jobba i dessa länder är en kulturell mardröm, maten är sällan ok och fucking föreningarna sätter ständigt käppar i evolutionens utveckling.

Englasfönster i kombo med äckelfuktig vinter är inte så mysigt.

vissa telefoner går att ringa sos trots flightmode, så flightmode kanske inte är så inaktivt...

Då är dom konstruerade så att dom startar GSM delen först när man ringer.

Men däremot kan man diskutera huruvida ett flygplan för en massa miljarder inte ska klara av lite RF strålning, vid en av mina långa flygresor roade jag mig med att ha på min amatörradio och lyssna, det är en jävla kakafoni av radiosignaler inuti ett plan, man flyger förbi flera sändare med uttefekter på flera kilowatt, och planet faller inte ner ändå...

england är väldigt bra att ha, vore dock ännu bättre om de lärde sig köra på rätt sida så man kunde köpa mer passande prylar te bilar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg