Grand Prix San Marino

visst, HRC är klantar, de kommer aldrig att vinna någonting :fyllisar
Det ser iaf inte bra. Lite pinsamt att försteföraren stannar ett år till bara för att det inte fanns någon plats hos Yamaha.

Riktigt synd att Nicky inte hann mer än 1 kurva igår. Hans utveckling av Ducatin verkar ju ha gjort den klart mer körbar för andra än för Stoner.

Man kan ju undra om Dani omger sig med rätt folk i depån.

Problemet med misständningarna har nog inte så mycket med folket i depån att göra. Vad som flög av hojen på träning vet jag inte riktigt. Tycker dock Dani har kämpat på bra, trots senaste tidens motvind.

Förvisso....men ändå var jag lite smånervös och förmådde mig inte att sitta still.

Även fast Rossi efter dom inledande varven ledde, och dom bakom inte riktigt kunde matcha hans framfart.

Och det var härligt att se publikens ovationer efteråt, och Rossi med sitt stolta leende överst på pallen. :):krama

//M

Problemet med misständningarna har nog inte så mycket med folket i depån att göra. Vad som flög av hojen på träning vet jag inte riktigt. Tycker dock Dani har kämpat på bra, trots senaste tidens motvind.
4 års motvind är starkt att ta sig igenom ;)
Förvisso....men ändå var jag lite smånervös och förmådde mig inte att sitta still.
Det är bara kungaklassen som ger mig puls och den sitter i tills de gått i mål :)

Man kan ju undra om Dani omger sig med rätt folk i depån.

Rätta mig om jag har fel! Men min känsla är när jag ser Dani i depå att det figgurerar en annan man vid hans sida. Puig har enlig mig sedan typ Indy hållit sig mer i bakgrunden än tidigare och den andra snubben håller alltid första kontakt med Dani efter träning etc etc ! Så kanske fler än Du har ställt sig frågan och handlat därefter :tummenupp

Det ser iaf inte bra. Lite pinsamt att försteföraren stannar ett år till bara för att det inte fanns någon plats hos Yamaha.

Jag tar inte för allvarligt vad som står i Visor down vilken liksom MCN är en tabloid som gärna spetsar till det ofta med rena skarvningar som har ganska lite med vad folk faktiskt sagt och gjort att göra.

Riktigt synd att Nicky inte hann mer än 1 kurva igår. Hans utveckling av Ducatin verkar ju ha gjort den klart mer körbar för andra än för Stoner.

ja, du, den var bra :tungan

Solklar race incident. Vem skulle straffas liksom...

Om det delades det ut varningar för rent vårdslösa manövrar så står väl ändå d Angelis högt på listan!

Nicky: "it was just stupid to try and pull a move like that on cold tyres, in the second corner on the first lap"

Skit samma, nu är längtan till Estoril ännu större..

Estoril .. Smaka på det : )

Iannone fick böta 5.000 US dollar för sin Danska skalle han gav Espargaro i sandfållan. Det tillhörde inte sporten var argumentet och Ianonne la inte in någon vädjan mot beslutet heller.

HRC driver väl inga team? De utvecklar och tillverkar materialet men själva racingen - inklusive depåarbetet - sköts av européer, australier och jänkar. Japanerna man ser är väl mest något slags sambandsmän som sköter kommunikationen hemåt.

visst, HRC är klantar, de kommer aldrig att vinna någonting :fyllisar

Så du tycker inte att Nicky tillsammans med Ducati har fått till en hoj som passar honom bättre vilket vi kunnat se senaste tiden?

När man såg träningarna och kvalet kändes det som att han sladdade mycket mer än han gjort tidigare i år.
Tyckte det såg ut som när han körde honda.

Pallen hit eller dit hör ju knappast till saken..

Fjollan :va

Nicky... han hade ju synpunkter på De Angelis... Och sade senare i intervjun (motogp) att han inte kunde vinna, men kanske kunna nå pallen.. Märklig inställning när man sitter på en av de bästa hojarna, i ett av de bästa teamen och är ex-världsmästare.

/J

När man såg träningarna och kvalet kändes det som att han sladdade mycket mer än han gjort tidigare i år.
Tyckte det såg ut som när han körde honda.
Håller med, det såg mycket bättre ut i helgen och han fick ju till ett bra kval.
Nicky... han hade ju synpunkter på De Angelis... Och sade senare i intervjun (motogp) att han inte kunde vinna, men kanske kunna nå pallen.. Märklig inställning när man sitter på en av de bästa hojarna, i ett av de bästa teamen och är ex-världsmästare.
Det hela blir mindre märkligt om man sett mer än den 2 senaste racen i år och samtidigt vet hur outstanding Rossi, Lorenzo och Pedrosa är.

Märklig inställning när man sitter på en av de bästa hojarna, i ett av de bästa teamen och är ex-världsmästare.

/J

Nicky syftar såklart på det faktum att Rossi, Lorenzo och Pedrosa styr showen rätt rejält med järnhand just nu ..

Dani säger att det fanns inte en chans att hänga med Yamaha cyklarna igår så lite realist måste man nog ändå förstå att dom är, allt annat blir ju bara löjligt : )

Iannone fick böta 5.000 US dollar för sin Danska skalle han gav Espargaro i sandfållan. Det tillhörde inte sporten var argumentet och Ianonne la inte in någon vädjan mot beslutet heller.

Vad hände här? Det måste jag missat.

Vad hände här? Det måste jag missat.
Andrea Iannone gjorde ett sista försök att passera Espargaro in i sista böjen och tappade framhjulet så att bägge kraschade. Espargaro gick efter en stund fram till Iannone och de skrek åt varandra och sedan skallade Iannone Espargaro.

Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...