Utrustning Motard?

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Hej

Har lite frågor angående vad som används och vad som ser bäst ut att använda i utrustningsväg när man kör motard?

Hjälm: coss eller integral?
Skinnställ eller annat?

Vore även intressant att se bilder på vad ni kör med och hur det ser ut...
Går i köpartankar och man vill ju inte se helt efterbliven ut ;)

Mvh Nybliven motardägare

Åka fort på asfalt - skinnställ oavsett hoj (så får cordurafolket säga vad de vill :D ).

Motardräserpiloterna som kör orimligt fort på motardbana verkar föredra crosskruka och crosstövlar (jag spakar i plastraket-outfit, funkar fint, men går inte så fort heller :rofl ).

/J

Skinnställ är det som gäller, för du kommer köra fortare än du tror ;) Jag har alltid åkt i integralhjälm, mest för att hjälmar är dyra ;) Ska du åka bana med foten ut så är cross/motard stövlar att föredra, räddar lite fötter o smalben. Annars duger nog vilka hojåkar boots som helst.

Fick precis paket från Tyskland med en Alpine Stars Bionic 2 väst och en Fox tröjja ;) Nu ska det åkas på riktigt. Synd att benskydden var restade.

Fick precis paket från Tyskland med en Alpine Stars Bionic 2 väst och en Fox tröjja ;) Nu ska det åkas på riktigt. Synd att benskydden var restade.

Köp mina Thor Force - du får dem för en trehundring. :) Jag avyttrar enduroutrustning och du handlar. :rofl

..har även en Airoh Stelt i large i nyskick...

Jag har både skinnställ och lite slappare utrustning.
Har bilder i garaget :tummenupp

det jag undrar som sitter i samma båt ungefär är om det funkar bra att köra motard i vanligt 2 delat skinnställ.. eller är ett s.k. motard-ställ att föredra? Ett ställ kostar ju en del så man vill ju gärna köpa ett som skulle fungera bra till dem flesta typer av motorcyklar

såhär ska det se ut.
Ett skinnställ under tröjan och cross-kruka....

Bifogat

• SM_sweden2.jpg
    SM_sweden2.jpg
    116.7 KB · Visningar: 263
det jag undrar som sitter i samma båt ungefär är om det funkar bra att köra motard i vanligt 2 delat skinnställ.. eller är ett s.k. motard-ställ att föredra? Ett ställ kostar ju en del så man vill ju gärna köpa ett som skulle fungera bra till dem flesta typer av motorcyklar

Jag kör i mitt helställ, det funkar hur bra som helst till både 1098a och seKsförti'. :)
Motardställen kan jag tänka mig är tänkta för lite mer upprätt sittställning, men mitt ställ har stretch i ryggen (det har de flesta) som löser det där...

Kör på vanligt ställ...det lär inte vara den begränsande faktorn, ens om du skulle börja tävla... ;)

Nej jag lär inte börja tävla inom de senaste 3-5 åren. Så funderar på att skita i cross-kruka/stövlar också. Blir till att köpa intregral-hjälm och några vanliga mc-skor alternativ offroad-stövlar som verkar vara något mellanting.

Ja köpte nya "motard" kläder nu med nya hojen, hade 2delat skinnställ innan. Men känndes sådär att åka i :confused:

Köp mina Thor Force - du får dem för en trehundring. :) Jag avyttrar enduroutrustning och du handlar. :rofl

..har även en Airoh Stelt i large i nyskick...

Jag kan köpa dedär av dig, tänkt köpa ett par såna men inte kommit iväg te affärn än.
Gelleråsen snart? =)

Jag kan köpa dedär av dig, tänkt köpa ett par såna men inte kommit iväg te affärn än.
Gelleråsen snart? =)

...um, jag har dem ute för 500 på soe, gluffis har min räserhusa (och jag hans seKsförti) så det var lite specialpris åt honom - men du kan få dem för 400 - är på åsen på söndag. :) Deal?

Skinnställ, crosskruka och motard/crosstövlar.
Jag förstår mig inte på folk som har en tröja över stället faktiskt...

Bifogat

• visabild.jpg
    visabild.jpg
    94.2 KB · Visningar: 232
...um, jag har dem ute för 500 på soe, gluffis har min räserhusa (och jag hans seKsförti) så det var lite specialpris åt honom - men du kan få dem för 400 - är på åsen på söndag. :) Deal?

Sålänge de inte är indränkta i SGM svett o är av rätt storlek så har vi en deal :D

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back