Yamaha FZ-tråden

Hejsan .
Jag har en kompis som precis köpt en FZ1n och han undrar om skrället går att slanga med ..."inkörning pågår" Så hur är den, gasa upp på 1 o 2an eller måste man koppla ?
:)
 
Rent prestandamässigt, vad kan man jämföra FZ6 med för andra hojar?
Sen är jag lite fundersam, vilka är det som har 98hk?
Har sett väldigt olika i annonserna.
 
Rent prestandamässigt, vad kan man jämföra FZ6 med för andra hojar?
Sen är jag lite fundersam, vilka är det som har 98hk?
Har sett väldigt olika i annonserna.

Årsm 04-06 fz6 och årsm 07-09 fz6 s2 har 98hk. Dvs fz6:an utan abs tillverkad 07 eller senare är strypta med gasstopp till 78hk.
 
vad kostar 1000 mila servicen ca?

...lite inne på att serva själv även fast garantin ryker.....
 
vad kostar 1000 mila servicen ca?

...lite inne på att serva själv även fast garantin ryker.....

Det är det inte värt. Skulle det bli motorhaveri så är garantin guldvärd, jag vet. :brinnerup

Har inte kvar mina kvitton från servicearna men vill minnas att 1000mila inte kostade så mycket.
 
Det är det inte värt. Skulle det bli motorhaveri så är garantin guldvärd, jag vet. :brinnerup

Har inte kvar mina kvitton från servicearna men vill minnas att 1000mila inte kostade så mycket.

Ringde o kollade med Bike Trollhättan, dom vill ha 2950:- för 1000 mila servicen. :jisses
 
Ringde o kollade med Bike Trollhättan, dom vill ha 2950:- för 1000 mila servicen. :jisses

Hittade alla mina kvitto nu. För två år sen betalade jag 2376:- för 1000mils service på mchuset.
Hittade också kvitto på vad delarna skulle kostat vid motorrenoveringen om jag inte haft garanti: 53106,53:- exklusiv motorblock, startmotor och arbetstid :näsblod.
Väldigt glad över att jag kunde visa upp en välstämplad servicebok.

2000mils servicen kostade 3017:- på lillemans för ett år sen.

100mils 1100:- hos Lindströms för 2½år sen

Det som skiljer 1000mil och 2000mil är att vid den senare ska även tändstift och oljefilter bytas och styrlagret ska smörjas.

3000mil är samma som 1000mil. var 4000:e ska även ventilerna justeras, var 5000:e ska svingarmsaxeln smörjas, var 3:e år ska kylvätskan bytas ut, vart 4:e ska bromsslangarna bytas.

Hade jag haft en scanner kunde jag scannat in hela service schemat. Finns det intresse för det kan jag kanske fixa det på jobbet.
 
Var hittar man PC till en FZ1 -06 till en bra peng? När man väl gör det är det väl lika bra att fixa luftboxen precis som ni gjort också. Var hittar man detta till en billig peng måntro? :-) Jag tror fan det är värmen som gör att man är ännu dummare än normalt...

Fixa luftburken e GRATIS!! :yoparty:yoparty

Jag skrev nån rad om detta förut och tog nån bild. PM:a om det e nån fråga....
PCIII billigast?! Kolla USA. www.hardracing.com Jag betalade $259. Dock frakt till hotell i USA..

Lycka till.
 
Hittade alla mina kvitto nu. För två år sen betalade jag 2376:- för 1000mils service på mchuset.
Hittade också kvitto på vad delarna skulle kostat vid motorrenoveringen om jag inte haft garanti: 53106,53:- exklusiv motorblock, startmotor och arbetstid :näsblod.
Väldigt glad över att jag kunde visa upp en välstämplad servicebok.

2000mils servicen kostade 3017:- på lillemans för ett år sen.

100mils 1100:- hos Lindströms för 2½år sen

Det som skiljer 1000mil och 2000mil är att vid den senare ska även tändstift och oljefilter bytas och styrlagret ska smörjas.

3000mil är samma som 1000mil. var 4000:e ska även ventilerna justeras, var 5000:e ska svingarmsaxeln smörjas, var 3:e år ska kylvätskan bytas ut, vart 4:e ska bromsslangarna bytas.

Hade jag haft en scanner kunde jag scannat in hela service schemat. Finns det intresse för det kan jag kanske fixa det på jobbet.

Ok, låter som att man bör köra "riktig" service då.

-nån som har tips på bra & billiga serviceställen i Sthlm?
 
Hej goa göbbar.

Nu har jag kört med min FZ1-n -06 i ett par månader. Jag bytte den mot enKTM 990 SD, ja har försökt sälja den en stund och haft den ute till skräppris men de enda som visar intresse är dom som har en bandvagn ifrån -69 och vill byta jämnt, så då tänkte jag att de får skylla sig själv så behåller jag hojen istället. Jag är lite missnöjd med att hojen är så långbent, går ju knappt att köra på bakhjulet under 70km/h. Jag funderar på om jag ska köpa andra drev för att få den friskare, jag tänkte byta 17/45 mot 16/46. Sitter nån här på erfarenhet av liknande byte? Gör det susen eller borde man ta i mer när man ändå är igång? Vill ju fortfarande ha möjlighet att ligga i motorvägsfart utan att varvräknaren närmar sig rött. Funderade även på den här GP-style LeoVince dämparen, se länk:http://www.youtube.com/watch?v=YCsjjmfziks. Är det nån som provat den här?
 
Bytte till ett baklyse med integrerade blinkers idag. Riktigt nöjd med resultatet. Men hojen blir olagligare och olagligare ju mer tid ja lägger på den:tungan

Najs...
Såg en liten grej till, dem små pinnarna som sitter i fotpinnarna kan du skruva ur, så tar dem inte i lika tidigt heller...
 
Ikväll blir det bänkning av hojen.. Skall bli intressant vad den ger nu och efter!!
Återkommer imorgon med resultat.:yoparty
 
Framljus.

Är lite less på alla som irriterar sig på mitt framljus och nu när vi närmar oss en mörkare årstid (=mer mörkerkörning) känner jag att jag måste nog ta tag i det men hittar inget i instruktionsboken om hur/var det görs mer än att en Yamaha-återförsäljare kan göra det åt mig. Någon som vet hur det ska göras på en FZ1-S och vill berätta?
Tack på förhand
 
Är lite less på alla som irriterar sig på mitt framljus och nu när vi närmar oss en mörkare årstid (=mer mörkerkörning) känner jag att jag måste nog ta tag i det men hittar inget i instruktionsboken om hur/var det görs mer än att en Yamaha-återförsäljare kan göra det åt mig. Någon som vet hur det ska göras på en FZ1-S och vill berätta?
Tack på förhand

Vad e bekymret?? Står de för högt eller??
 
Vad e bekymret?? Står de för högt eller??

Ja just det är bekymret. Det lyser ju bra som f..n men när mötande blinkar och har sig blir det lite störande för att inte nämna att dom flesta helst inte har mig bakom sig. Nu har jag inte så mycket emot att ligga först men ibland känns det inte rätt.


Nu verkar det vara en äldre modell det där men jag ska kolla om det ser likadant ut på min 06'a. Kanontips isf, tack för det. :tummenupp
 
Last edited:
Hej goa göbbar.

Nu har jag kört med min FZ1-n -06 i ett par månader. Jag bytte den mot enKTM 990 SD, ja har försökt sälja den en stund och haft den ute till skräppris men de enda som visar intresse är dom som har en bandvagn ifrån -69 och vill byta jämnt, så då tänkte jag att de får skylla sig själv så behåller jag hojen istället. Jag är lite missnöjd med att hojen är så långbent, går ju knappt att köra på bakhjulet under 70km/h. Jag funderar på om jag ska köpa andra drev för att få den friskare, jag tänkte byta 17/45 mot 16/46. Sitter nån här på erfarenhet av liknande byte? Gör det susen eller borde man ta i mer när man ändå är igång? Vill ju fortfarande ha möjlighet att ligga i motorvägsfart utan att varvräknaren närmar sig rött. Funderade även på den här GP-style LeoVince dämparen, se länk:http://www.youtube.com/watch?v=YCsjjmfziks. Är det nån som provat den här?

Jag har drevat om min till 16/45 men tyckte det blev nästan lite mycket för landsvägskörning, har kollat efter ett 47-drev bak men det verkar inte vara helt lätt att hitta.

Du var med på Rudskogen för nån vecka sen va? När Racedays.se hade körning. Körning nu på söndag igen :tummenupp
 
Jag har drevat om min till 16/45 men tyckte det blev nästan lite mycket för landsvägskörning, har kollat efter ett 47-drev bak men det verkar inte vara helt lätt att hitta.

Du var med på Rudskogen för nån vecka sen va? När Racedays.se hade körning. Körning nu på söndag igen :tummenupp

Blev den betydligt rappare med andra drev?

Javisst var det jag, kommer även ihåg din hoj sen körningen. Vad var det för slipon du hade satt dit, LeoVince? Något du vill rekommendera? Ja det hade vart kul, får se om jag får till det. Rudskogen var iaf en hejdundrande rolig bana att köra hoj på.

Najs...
Såg en liten grej till, dem små pinnarna som sitter i fotpinnarna kan du skruva ur, så tar dem inte i lika tidigt heller...

De där pinnarna tror jag är ett halvdant försök till centralstöd.
 
Last edited:
fan jag är inte alls nöjd med min fz6:a :( Den går slött (25 kw) och polarna säger att jag kör touringhoj:huvet

har ringt polisen och frågat om det inte skulle vara okej att köra bara nån dag i veckan utan stryp-brickan, eller om man får böja upp den lite, bara liite? inget resultat.


föresten, såg nån som hade satt dit helkåpor på 6s:en, tror att det var snyggt på den bilden jag såg men nån som har fler bilder? och vart köper man det?

mvh
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top