"tjejkörning" ?

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Okej, behöver er hjälp att lösa en liten fundering jag haft denna säsong :confused:

Varför är det så att när det är bokat någon körning så ramlar det in hur många boys som helst, MEN typ en eller max två brewdar tar sig dit (dvs undertecknad samt BW). För om det överhuvudtaget skall dyka upp fler cheyer så måste det stå TJEJKÖRNING i rubriken!

Jag får det inte att gå ihop :va

Hallå girls, varför dissar ni de "vanliga" körningarna?

Och killar, vad har ni för hypotes om fenomenet TJEJKÖRNING? Det är ju inte direkt så att man läser om sk GRABBKÖRNINGAR.

Tjejkörning för att man vill träffa andra tjejer som kör?
Är väl iaf ändå mest killar.....som kör hoj....
Killar kan ha en förmåga att köra hetsigt och väldigt fort......alla gillar kanske inte det.....
Alla gillar kanske inte gruppkörningar med många deltagare......

JAG tycker om tjejkörningar med fnitter, fika och lugn o harmonisk körning! ;)

Varför spelar det någon roll vilket kön som dyker upp? Om man bara ska köra så kvittar det väl om det är killar eller tjejer som dyker upp?

fast hon undrar just varför så få tjejer som dyker upp på körningar där det INTE står 'tjejkörning' i rubriken...och just många som dyker upp på just 'tjejkörningar.

klart det inte spelar någon roll, men hon undrar och jag tycker hon har en poäng.

Ja du, vem vet.....
(Prillan skrev ett bra inlägg :tummenupp)

Last edited:
Nej, det är för att man ska kunna röka ofta!

Det både röks & fikas på "vanliga" tjörningar oxå.
Faan, jag har t.o.m. wild-and-crazy-tjuvsnusat ibland när inte damen är med... (i'm a bad-mother-fucker) :rolleyes:

Men oavsett tempo, och jag har kört allt från gasasatan till mullinuttlugnåfin, väntar man ju alltid in varandra... så jag måste hålla med den-för-mig-helt-okända-trådskaparen:

- Varför ser man inte fler tjejer på "vanliga" körningar? :va

Det både röks & fikas på "vanliga" tjörningar oxå.
Faan, jag har t.o.m. wild-and-crazy-tjuvsnusat ibland när inte damen är med... (i'm a bad-mother-fucker) :rolleyes:

Men oavsett tempo, och jag har kört allt från gasasatan till mullinuttlugnåfin, väntar man ju alltid in varandra... så jag måste hålla med den-för-mig-helt-okända-trådskaparen:

- Varför ser man inte fler tjejer på "vanliga" körningar? :va

Där håller jag med Prillan att tempot oftast är lite snabbare på "vanliga" körningar.

Sedan det där med att vänta in, jag ha varit med på körningar där vänta in betydde att när de längst fram fick syn på oss lite längre bak, drog iväg, så det hela kändes som om man jagade folk istället för att köra ihop.

Det är få som klarar av att hålla sitt tempo när de vet att några väntar på dem, vilket många gånger resulterar i olyckor samt att folk kör över sin förmåga.

Jag har kört hoj sedan 1983 och nu för tiden kör jag aldrig i en större grupp än max 6-7 stycken, dessutom väljer jag att köra med vänner som jag känner väl och litar på.

Sedan varför andra tjejer inte dyker upp på körningar får de svara på.

Kan bara tala för mig själv. Anser att det har en tendens att gå liite fortare när det är en "vanlig" körning så därför föredrar jag nog "tjejkörningar". Tror jag. För jag har aldrig varit på ngn tjejkörning (eller annan sh-körning för den delen) då de alltid anordnas långt från mitt hem. =( Har däremot tagit turer med SH-folk jag aldrig träffat innan & det var trevligt.

M

Men om man vill jämna ut det lite så kan man ju dyka upp på en av era tjejkörningar(/kafferep), då blir det ju som en "vanlig körning" fast tvärt om, massa brewdar och någon enstaka snubbe!:D

När det står "tjejkörning" kan man som kille åka dit ändå. Så länge man inte är sig själv alltför mycket är det garanterad utdelning. Pluspoäng om man har rakat huvud och tatueringar och har spenderat all ledig tid sen femton års ålder på gymmet såklart. Sen är det bara att pippa sig skinnflådd. :tummenupp

Tjejkörning för att man vill träffa andra tjejer som kör?
Är väl iaf ändå mest killar.....som kör hoj....
Killar kan ha en förmåga att köra hetsigt och väldigt fort......alla gillar kanske inte det.....
Alla gillar kanske inte gruppkörningar med många deltagare......

JAG tycker om tjejkörningar med fnitter, fika och lugn o harmonisk körning! ;)

Customhoj nästa år? ;) :D

Men med förlov Prillan... alla hänger ju med, och det väntas ju i varje vägbyte, så det håller inte med att man inte hänger med.
De körningar vi haft omspänner allt från folk som kör i skyltat tempo till rena raketer.
Funkar fint! :tummenupp
Ala ska med! Och alla är välkomna!

Där håller jag med Prillan att tempot oftast är lite snabbare på "vanliga" körningar.

Sedan det där med att vänta in, jag ha varit med på körningar där vänta in betydde att när de längst fram fick syn på oss lite längre bak, drog iväg, så det hela kändes som om man jagade folk istället för att köra ihop.

Det är få som klarar av att hålla sitt tempo när de vet att några väntar på dem, vilket många gånger resulterar i olyckor samt att folk kör över sin förmåga.

Jag har kört hoj sedan 1983 och nu för tiden kör jag aldrig i en större grupp än max 6-7 stycken, dessutom väljer jag att köra med vänner som jag känner väl och litar på.

Sedan varför andra tjejer inte dyker upp på körningar får de svara på.

Där sa du ett sanningens ord! Igen! ;)
Jag har inte tänkt på det ur den synvinkeln, men så kan det ju förståss vara, att de som kör i lugnt/lagom tempo känner sig pressade trots att de (iaf i teorin då) kan hålla vilket tempo de vill.
Det kanske blir en känsla av att man tycker att de snabbare tänker (men inte säger): "Menvafaaaankomigennudååååå"

Last edited:
fast hon undrar just varför så få tjejer som dyker upp på körningar där det INTE står 'tjejkörning' i rubriken...och just många som dyker upp på just 'tjejkörningar.

Skulle tro, att det kanske beror på det lite högre tempot. Då blir en del tjejer osäkra på om dom hänger med...och då struntar dom i det.

//M

Kan bara tala för mig själv. Anser att det har en tendens att gå liite fortare när det är en "vanlig" körning så därför föredrar jag nog "tjejkörningar". Tror jag. För jag har aldrig varit på ngn tjejkörning (eller annan sh-körning för den delen) då de alltid anordnas långt från mitt hem. =( Har däremot tagit turer med SH-folk jag aldrig träffat innan & det var trevligt.

M

Intressant feedback. När jag varit på "torsdagskörningar i lugnt tempo" här i Sthlm så har det gått rätt fort för mig (tog kort i höstas och har typ 500 mil på hoj). Liksom rullar vi upp mot 150 på kurviga 70-vägar så är det klart att det är ett högre tempo än jag valt om jag kör själv.
Med tanke på de många avåkningar som varit så KAN det avskräcka även om det givetvis inte alltid är tempot som är eller varit boven i dramat.

Så ja, ingen vill vara den enda bromsklossen i en grupp om 15 pers och väljer därför hellre att avstå körning än att dyka upp TROTS att majoriteten av de 15 pers tycker att det är helt ok att han/hon lägger sig längre bak och anpassar farten efter egen förmåga.

Last edited:
När det står "tjejkörning" kan man som kille åka dit ändå. Så länge man inte är sig själv alltför mycket är det garanterad utdelning. Pluspoäng om man har rakat huvud och tatueringar och har spenderat all ledig tid sen femton års ålder på gymmet såklart. Sen är det bara att pippa sig skinnflådd. :tummenupp

Dream on......

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!