Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Jävligt surt med olyckan. Hoppas vi får ser er på vägarna snart igen; Mn, Vimpen och Nash.

Mn va ok vad jag har hört, Vimpen åkte hem från akuten men hade inga skador på röntgen. Han har dock väldigt ont i benet.
Nash ligger kvar och kommer att opereras imorgon, bägge skenbenen i högerbenet har gått rakt av och ska stabiliseras med en spik rakt igenom benet. Nu måste jag ha några timmars sömn så jag kan åka tillbaka till sjukhuset så fort som möjligt.
Hälsar Nash från er allihopa att han ska krya på sig så blir han nog glad.

Pippi The Nurse
 
Mn va ok vad jag har hört, Vimpen åkte hem från akuten men hade inga skador på röntgen. Han har dock väldigt ont i benet.
Nash ligger kvar och kommer att opereras imorgon, bägge skenbenen i högerbenet har gått rakt av och ska stabiliseras med en spik rakt igenom benet. Nu måste jag ha några timmars sömn så jag kan åka tillbaka till sjukhuset så fort som möjligt.
Hälsar Nash från er allihopa att han ska krya på sig så blir han nog glad.

Pippi The Nurse

usch vad trist :( var det alltså en trippelolycka?

PS. man har bara ett skenben i varje ben;-)
 
Reflektion efter olyckshändelsen igår

Jag är OK fysiskt och vad gäller skador på hojen. Messade med Vimpen inatt och han är OK, och Nash är omhändertagen av sina benskador, som PippiT nämnde tidigare här i tråden. Vi klarade oss, och det är det viktigaste, resten är materia. Bara en väldigt tråkig avslutning på en kanonhojkväll, men saker kan hända för vem som helst av oss. Hoppas på snabb återhämtning för hojbröderna.

Jag kom undan med ett knuff i nedre ryggen, skinnstället har märken i axelpucken och knäpucken, vad jag kunde se genom allt damm och lera, inte riktigt vad jag hade tänkt mig för knäskrap...Duccen klarade sig nästan helt och hållet intakt, tack vare kraschpuckarna, växelspaken bröts i två delar och en liten spricka i kåpan, kommer knappt synas efter lite lim.

Kom hem sent igår kväll hem, parkerade i garaget, tankarna kretsade inte alls på att det blev några futtiga skrap på hojen, utan på de andra som kraschade, och att de klarade sig. Även om jag var sansad under hela förloppet och hjälpte till så gott det gick när de andra blev omhändertagna, så är jag omtumlad efteråt. Det är nog så.
 
Jag är OK fysiskt och vad gäller skador på hojen. Messade med Vimpen inatt och han är OK, och Nash är omhändertagen av sina benskador, som PippiT nämnde tidigare här i tråden. Vi klarade oss, och det är det viktigaste, resten är materia. Bara en väldigt tråkig avslutning på en kanonhojkväll, men saker kan hända för vem som helst av oss. Hoppas på snabb återhämtning för hojbröderna.

Jag kom undan med ett knuff i nedre ryggen, skinnstället har märken i axelpucken och knäpucken, vad jag kunde se genom allt damm och lera, inte riktigt vad jag hade tänkt mig för knäskrap...Duccen klarade sig nästan helt och hållet intakt, tack vare kraschpuckarna, växelspaken bröts i två delar och en liten spricka i kåpan, kommer knappt synas efter lite lim.

Kom hem sent igår kväll hem, parkerade i garaget, tankarna kretsade inte alls på att det blev några futtiga skrap på hojen, utan på de andra som kraschade, och att de klarade sig. Även om jag var sansad under hela förloppet och hjälpte till så gott det gick när de andra blev omhändertagna, så är jag omtumlad efteråt. Det är nog så.

Tråkigt, tråkigt.. men får jag fråga hur ni alla tre kunde gå av i samma kurva:confused:
Låg ni alldeles för tätt? Stirrade alla på den förste som gick av och körde dit ni tittade? Vem körde av först av er?
Intresserad i min roll som SMC-instruktör.
 
Åkte med de tre som gick omkull. Låg kanske 10 sekunder efter dem när det hände så jag hann aldrig se. Men jag gjorde en liten skiss över hur jag uppfattade det. Tror Vimpen skulle nypa Nash på innern istället för att bromsa på gruset.

Första åkare: Mnrider
Andra: Nash
Tredje: Vimpen


krasch.jpg
 
Last edited:
Faaaaan!!! Inte nu igen!:huvet

Krya på er i alla fall ni som åkte av! Mn, Vimpen och Nash.
 
Hej ja skissen avbildar krashen bra. bromsade på bra där i kurvan och fick ner hojen till ca 40-50. Både jag och nash va distraherade av den första crashen så jag hann komma ganska nära innan jag fick stå på bromsen, försökte väja åt högersidan då det kommer en bil i andra körfältet. Kör in i nash när han ska in till kanten och vi tumlar ner i diket. Hojarna blev rätt mosade. Jag klarade mig från frakturer men har jävligt ont i höger benet. vet inte vad de är. Man kommer alltid på i efterhand vad man kunde gjort annorlunda och de känns jävligt surt. :/
 
Tråkigt med olyckor.....


Läste precis regler vid Torsdagsturer::fakta

6. Ligg inte för nära varandra, tänk på att föraren framför plötsligt kan bromsa i en kurva.

9. Varna vid grus i kurva genom att markera/sätta ned foten på den sidan gruset är om hojen.
 
Hej ja skissen avbildar krashen bra. bromsade på bra där i kurvan och fick ner hojen till ca 40-50. Både jag och nash va distraherade av den första crashen så jag hann komma ganska nära innan jag fick stå på bromsen, försökte väja åt högersidan då det kommer en bil i andra körfältet. Kör in i nash när han ska in till kanten och vi tumlar ner i diket. Hojarna blev rätt mosade. Jag klarade mig från frakturer men har jävligt ont i höger benet. vet inte vad de är. Man kommer alltid på i efterhand vad man kunde gjort annorlunda och de känns jävligt surt. :/

Kört lite långsammare kanske?

EDIT:

Kört lite mindre fort.
 
Rena rama demolition derby stuket numera...Snart är det ingen som vågar åka med på gruppkörningar i lugnt tempo. Inför hastighetsbegränsning på 50km/h ett tag framöver, för att stävja den mörka trenden.
 
Rena rama demolition derby stuket numera...Snart är det ingen som vågar åka med på gruppkörningar i lugnt tempo. Inför hastighetsbegränsning på 50km/h ett tag framöver, för att stävja den mörka trenden.

fast det var väl inte under själva gruppkörningen dom körde av utan senare påväg hem?
 
9. Varna vid grus i kurva genom att markera/sätta ned foten på den sidan gruset är om hojen.

Det där fattar inte jag.
Åkte med på en gruppkörning förra året och undrade just vad meningen var.
Antingen är det så mycket grus i en kurva att man håller på att åka av,då sätter man ner foten för att rädda situationen eller nåt.
Men,nu åkte man med fötterna i backen så fort man såg ett dammkorn vilket resulterade i att den som låg bakom blev fullständigt blästrad och jävligt irriterad,alla stirrar ju inte på marken tre meter framför hojen.
Samma visa om man är ett gäng som håller på att köra om en skvätt bilar,då viftas det att det är fritt efter krönet,skulle jag aldrig i helvete lita på.
Nä,håll så pass avstånd att du själv ser vart du ska ta vägen och lita aldrig på någon annans spårval,gör dina egna.
Om det inte är tävling,men det är det väl inte ?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top