Förmodligen någon som gjort affär men sen inte fått sin andra bostad såld eller det strulat sig med banken... inte helt konstigt faktiskt. Däremot ett guldläge att bara komma in med ett lägre bud och hoppas att säljaren börjar få lite panik.
Förvisso sant, men när jag tittade på lägenheten var det bara ett bud lagt på dåvarande utgångspris 1.395'. Lägenheten hade legat ett tag och det var inga visningar planerade så jag kontaktade mäklaren och fick komma på en privat visning kvällen efter. Dagen efter det så började det droppa in sms om nya bud (trots att det inte varit någon visning på ett tag), varpå mäklaren ringde mig. Jag sa då att jag ville fundera till dagen efter det och återkomma om jag ville lägga bud eller inte.
Dagen efter ringde jag och sa att jag inte tänkte lägga något bud, och då lgh togs bort fanns det alltså ett flertal budgivare med bud över utgångspriset.
Lägg därtill att just den här mäklaren har ett flertal lägenheter som avviker ganska ordentligt från prisbilden i området utan att själva lgh utmärker sig från likvärdiga. Dessutom har jag märkt att hennes objekt ofta försvinner för att komma tillbaka någon eller ett par veckor senare.
Självklart kan det finnas naturliga förklaringar men man börjar ju fundera hur pass rent spel det är...