Kraschade du första säsongen på mc?

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date

Kraschade du under första säsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
har klarat mig fint de 2 första säsongerna men i helgen köpte jag motard och drog ut i skogen/bana med tanken "Jag är ju rätt bra på att köra". Slutade med 3 crasher den dan.
Det var lite mer stenar i skogen än vad jag räknat med.

har klarat mig fint de 2 första säsongerna men i helgen köpte jag motard och drog ut i skogen/bana med tanken "Jag är ju rätt bra på att köra". Slutade med 3 crasher den dan.
Det var lite mer stenar i skogen än vad jag räknat med.

Krascher i skogen räknas inte. I annat fall kunde jag räkna antalet krascher min första säsong i tiotal... :D

Krascher i skogen räknas inte. I annat fall kunde jag räkna antalet krascher min första säsong i tiotal... :D

Det är väl så att om man inte krachar så har man inte gjort sitt bästa?

första mc säsongen körde jag en Husaberg 400 så några vurpor i skogen spec i leran den va mindre rolig när de hade regnat dan innan men aldrig några skador

Jag har klarat mig drygt 300 mil utan olycka nu, har tänkt fortsätta på samma sätt. Farsan har klarat sig 40 år utan att klota/krasha/lägga/osv.

Ja, tyvärr alldeles nyss. Å nu letar jag efter en ny sidokåpa och ett nytt fotpinnefäste och växellenkage (kanske inte stava rätt, men ni fattar nog) pma om ni har någon ide var man får tag i det billigt.

Last edited:
Tappade min hoj i en kurva :rolleyes: Jävla retard moppe, hade ingen värme i däcken :D
Hittade inget alternativ som passade mig i pollen dock..

Kraschade min nya fina RGV 125 (i nådens år 1994) i rullgrus med 3 mån färsk lapp! klarade mig sen till 2005 ERF 12H på Mo i Rana, jättekrasch i chikanen på baksidan. klarade mig i stort sett oskadd från båda, hojarna? njaee...

Tror nog att det är vanligare att man råkar ut för något andra säsongen, när man börjar tro att man kan sin hoj utan och innan.

Det verkar nästan som man räknar med att krasha. Jag vet folk som har krashat 3 ggr på en säsong.
Då borde man allvarligt fundera över sin lämplighet som mc-åkare, inklusive körstil.
Man kan ha roligt med marginal. Prova, eller byt hobby innan det försent.
Detta lät ju jävligt muntert,, hehe Ta't piano :)

Edit: Absolut inget moralinlägg. Försöker bara provocera fram lite försiktighet.

Last edited:
Ställde ner körskolehojen på stödet, slängde ena benet lite manligt över sadeln....KRASCH!
Stödet hade inte gått ner ordentligt. Där låg man som en sommarsvullen krabba på rygg och sprattlade.

Annars har man väl haft ett par "nära-döden-upplevelser" men det har på helt magiska sätt lyckats sluta väl. Som att dra av kedjan i 220km/h, smyga upp i arslet på en BMW i 170km/h med full låsning på både bak och framhjul utan att dra omkull, passera över ett fartgupp i 50km/h jämsides med en flinande moppefjortis (som slutade med ofrivillig burkning med sadel i ena knävecket och andra handen i en snygg nazitysk hälsning rakt upp i luften) :D

Har gått ikull en gång på bana, när det var blött..en gång med mc scooter på vintern, och med moped 2 ggr på vintern..räknar ingen av dessa. Vid alla andra väder förutom vinter och och även vid grusvägar så har jag hittilts hållt mig på hjulen alla år, både med bil och mc..:tummenupp

Last edited:
jag tog kortet sent på hösten så jag räknade första sommaren och då kraschade jag

Höstas på körskolan (olja blandat med vatten i en rondell) och för några månader sedan.

Många jag känner med, aktiva medlemmar på sporthoj har krashat första/andra säsongen, alla av samma grundande orsak..

BKK åt folket! Standard på körkortsutbildningen!

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back