Skriv-vad-du-vill-tråden

Förmodligen någon som gjort affär men sen inte fått sin andra bostad såld eller det strulat sig med banken... inte helt konstigt faktiskt. Däremot ett guldläge att bara komma in med ett lägre bud och hoppas att säljaren börjar få lite panik.

Förvisso sant, men när jag tittade på lägenheten var det bara ett bud lagt på dåvarande utgångspris 1.395'. Lägenheten hade legat ett tag och det var inga visningar planerade så jag kontaktade mäklaren och fick komma på en privat visning kvällen efter. Dagen efter det så började det droppa in sms om nya bud (trots att det inte varit någon visning på ett tag), varpå mäklaren ringde mig. Jag sa då att jag ville fundera till dagen efter det och återkomma om jag ville lägga bud eller inte.

Dagen efter ringde jag och sa att jag inte tänkte lägga något bud, och då lgh togs bort fanns det alltså ett flertal budgivare med bud över utgångspriset.

Lägg därtill att just den här mäklaren har ett flertal lägenheter som avviker ganska ordentligt från prisbilden i området utan att själva lgh utmärker sig från likvärdiga. Dessutom har jag märkt att hennes objekt ofta försvinner för att komma tillbaka någon eller ett par veckor senare.

Självklart kan det finnas naturliga förklaringar men man börjar ju fundera hur pass rent spel det är...

Last edited:
:D En liten tur på hojen vart en låååånnnggg tur på hoj, sen sushi i sickla med 2 trevliga töser. Trött är jag men SÅ nöjd så :)
Jag sover gott i natt, de är jag säker på :)

:D En liten tur på hojen vart en låååånnnggg tur på hoj, sen sushi i sickla med 2 trevliga töser. Trött är jag men SÅ nöjd så :)
Jag sover gott i natt, de är jag säker på :)

Hur lång tur är en låååång tur?

Själv börjar jag känna av lite arbetsångest... har ju bara en dryg månad kvar på pappaledigheten och på fredag går frugan på en månads semester...

Och det är nu jag då påminner dig om att det bara är EN vecka KVAR till SEMESTER?!?!?!? :tungan

Retas bara:mad:.. själv är jag inne på min första jobbarvecka igen.. Puhuuuu,.. :huvet
Efter 4 veckors hårt arbete med huset.. Men fint blir det.. :P:yoparty

Retas bara:mad:.. själv är jag inne på min första jobbarvecka igen.. Puhuuuu,.. :huvet
Efter 4 veckors hårt arbete med huset.. Men fint blir det.. :P:yoparty

Det kan jag tänka mig... Lär väl pipa ner på semestern och terrorisera lite..
(tar med sprayburk och lär mig tag:a på din kåk och framförallt garaget) :hihi

Får se om det blir en tur med hojen i morgon eller inte

:) Tycker jag allt du ska göra

Hur lång tur är en låååång tur?

Jag trodde vi skulle ta en snabb tur runt omkring norr ort där vi var men näpp vi var ute och körde i 3-4 timmar innan jag fick stanna å äta (okej ett snabbt stop i Vaxholm där det hans med med glass och dricka :)) Sen färjorna bort över till Gustavsberg och 97% på små kurviga vägar faktiskt riktigt kul :)
Jag klagar inte jag är helt nöjd med att de vart denna tur.

Last edited:
om man har lite mönster i däcken kan de va roligt att köra även när de regnar men om man håller på att vrupa för de är blött när man lägger ner hojen lite i kurvorna då ska man hålla sej innen när de regnar

Ah vad nice det kommer bli idag... en långkörning med härligt folk.
Som det verkar kommer det bli ca 30mil med avslutning på McD Svea... YES! :)

Om man skulle göra lite nytta på jobbet istället för att bara surfa... fika kanske?

Fika låter som en bra idé! Gjorde jag precis...
Jobba är alldeles för... eeeeh....jobbigt... :hihi

Ah vad nice det kommer bli idag... en långkörning med härligt folk.
Som det verkar kommer det bli ca 30mil med avslutning på McD Svea... YES! :)

Faen vad trevligt!
då syns vi där inne mao! Vi kommer om vädret tillåter men som vanligt bara till donken.. Måste käka först...

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP